נחש שהכיש תושב בפתח תקוה, צילום דוברות הצלה
נחש שהכיש תושב בפתח תקוה, צילום דוברות הצלה

בתוך שעה הוכשו שני אנשים על ידי נחשים, אחד מהם בפתח תקוה

החום עשה את שלו והנחשים יצאו להתחמם. האדם שהוכש בפתח תקוה הצליח ללכוד את הנחש ופונה במצב קל. בשרון הוכש אדם נוסף

פורסם בתאריך: 3.3.23 14:06

הימים החמים כנראה עשו את שלהם: בתוך שעה הוכשו היום שני אנשים על ידי נחשים, אחד מהם בפתח תקוה, השני בקיבוץ העוגן בשרון. "עם העלייה בטמפרטורות ותחילת האביב, קרני השמש יוצאות והקרקע מתחילה להתחמם, הנחשים ושאר הזוחלים בעלי דם קר מתעוררים משנת החורף שלהם ויוצאים ממקומות המסתור", הסביר היום דוראל ארזואן, פראמדיק במגן דוד אדום, לוכד נכשים מוסמך ומדריך מקצועי בתחום.

חובשי מד"א – 'הצלה פתח תקוה' הוזעקו לפני כשעה (בערך ב-13.00) לרחוב נווה רעים עקב דיווח על אדם שהוכש על ידי נחש צפע.  החובשים המתנדבים יחד עם פראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 70, והוא פונה לבית החולים בילינסון במצב קל, בהכרה עם סימני הכשה בידו. אבי מונק ושמואל שמאי, חובשים במד"א – הצלה פתח תקוה, סיפרו: "בחצר הבית פגשנו את האדון שהיה בהכרה מלאה, הוא סיפר לנו שהוכש על ידי הנחש בידו ולאחר מכן לכד את הנחש, הענקנו לו טיפול ראשוני במקום ומצבו יציב".

קודם לכן, בשעה 11:55, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על עובד זר מתאילנד שהוכש על ידי נחש במהלך עבודתו בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ העוגן. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ת החולים הלל יפה גבר בן 42 במצב בינוני עם סימני הכשה בידו.

 

"בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי, ועל מנת להימנע מהכשות, ניתן לנקוט בפעילויות מנע כדי לצמצם את המפגש בין בני אדם ונחשים", מסביר פראמדיק מד"א דוראל ארזואן. "יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים, יש להקפיד על גיזום צמחייה ופינוי אשפה".

"במקרים בהם אנשים נפגעים כשהם נמצאים בשטח הפתוח ולא בכתובת מסודרת, ישנה חשיבות גדולה לשימוש ביישומון מד"א שלי, המסייע לחובשים ולפראמדיקים במוקד 101 של מד"א ובאמבולנס לאתר את מיקומכם המדויק, מאפשר לשלוח תמונה של סימני ההכשה ושל הנחש מהשטח, ובכך נחסך זמן יקר", מסבירים במד"א.
במד"א ציינו מספר כללים להתנהגות במקרה של הכשה: 
וודאו שאכן מדובר בהכשה וחפשו את סימניה
תמיד יש לחשוד כי מדובר בנחש ארסי
אל תתעכבו והזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101, או באמצעות יישומון "מד"א שלי"
הרחיקו את הנפגע מהשטח והעבירו אותו למקום בטוח
דאגו למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו, ומנעו תזוזה של האיבר המוכש
הסירו בגדים ותכשיטים מהאיבר המוכש
אם ניתן, צלמו בזהירות את הנחש, כדי לסייע בזיהוי ובטיפול. אחרת, נסו לשחזר את מראהו

אסור בשום אופן:
אל תחתכו את מקום ההכשה
אל תמצצו את הארס
אל תניחו חסם עורקים
אל תקררו את מקום ההכשה
אל תתנו לנפגע מזון או שתייה
אל תרדפו אחרי הנחש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר