הלל ויגל יניב ז"ל, צילום מתוך הרשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הלל ויגל יניב ז"ל, צילום מתוך הרשת, פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים"

בזכות ההחלטה האצילית של משפחת יניב, הושתלו הקרניות של שני האחים יגל והלל ז"ל, שנרצחו בפיגוע בחווארה בארבעה אנשים. רון כרמלי, אחד המושתלים: "ראיתי בטלוויזיה את העיניים היפות שלהם, לא דמיינתי שאזכה לחזור לראות בזכותם"

פורסם בתאריך: 8.3.23 13:27

הקרניות של שני האחים שנרצחו בפיגוע בחווארה, הושתלו בבית החולים בילינסון בעיניהם של ארבעה אנשים: בזכות ההחלטה האצילית של משפחת יניב לתרום את קרניות ילדיהם, יגל יעקב והלל מנחם ז"ל, אשר נרצחו בפיגוע בחווארה בשבוע שעבר, בוצעו ארבע השתלות קרנית וארבעה אנשים קיבלו בחזרה את מאור עיניהם. זאת כשבוע לאחר הפיגוע הנורא. אתמול כידוע חוסל המחבל המתועב עבד אל-פתח חרושה שרצח את שני האחים.

אסתי ושלום יניב, הוריהם של הלל ויגל ז"ל מסרו: "התרגשנו הבוקר לקבל את ההודעה על השתלת קרניות העיניים של הלל ויגל. אנו מאחלים לנתרמים לראות את העולם מתוך טוב ושמחה, כמו שראו אותו הלל ויגל המתוקים שלנו. העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים וזה ממלא אותנו בסיפוק שגם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים".

פרפסור אירית בכר עם מושתלת הקרנית ציונה זלצברג, צילום דוברות בילינסון

פרפסור אירית בכר עם מושתלת הקרנית ציונה זלצברג, צילום דוברות בילינסון

צפו ברון כרמלי ובפרופסור אירית בכר לפני ואחרי השתלת הקרנית

אחת המטופלות, ציונה זלצברג בת ה-68 ממגדל העמק, אמרה: "אני כל כך מתרגשת, לא הייתי מתארת לעצמי. איזו משפחה חזקה, אני כל כך מחכה לפגוש אותם כבר. רק לחבק אותם". מטופל נוסף שקיבל חזרה את מאור עיניו בזכות ההשתלה הוא רון כרמלי בן ה-66 שאמר: "כשקרה המקרה הנורא הזה, הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את העיניים היפות שלהם, הכחולות הגדולות. לא דמיינתי את זה אפילו בחלומות הכי גדולים שלי, שאזכה לחזור לראות בזכותם. אני כל כך מעריך אותם ואת המעשה האצילי הזה".

 

 

 

פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבית החולים בילינסון אמרה: "השתלת קרניות היא מבצע רפואי שמפגיש בין עולם של שכול ואובדן מחד לבין הצלת ראיה והתרגשות של המושתלים מאידך. זהו אחד מהרגעים שמשרים בכולנו תחושה של אחדות, רעות, נתינה ללא תנאי. השתלתי מאות קרניות במהלך שנות עבודתי אך ההשתלות הללו היו מרגשות עבורי מאוד. ההחלטה האצילית של המשפחה ברגע כה טראגי בחייהם היא מרגשת מאין כמוה. מאז הטרגדיה, בשבוע האחרון ביצענו ארבעה ניתוחים להשתלת קרניות עבור מטופלים שממתינים להשתלת הקרנית למעלה משנה. בזכות תרומה זו יכולנו להחזיר מאור עיניים לכל ארבעת המטופלים. המושתלים יוכלו לראות באופן מיטבי כחודש לאחר הניתוח".

פרופסור אירית בכר עם מושתל הקרנית רון כרמלי, צילום דוברות בילינסון

פרופסור אירית בכר עם מושתל הקרנית רון כרמלי, צילום דוברות בילינסון

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, אמרה: "כשהתקשרתי לתמי פינק המתאמת בבית החולים היא כבר חיכתה למשפחה. כמה קשה לפנות למשפחה לבקש תרומת איברים מהורים שאבדו את ילדם, וכמה מורכב לעשות זאת כאשר מדובר באבדן של שני ילדים. זה מצב נדיר וקשה במיוחד. זו משפחה מאלפת. מהמשפחות המיוחדות. מלכי הארץ, הכי יפים שאנחנו מכירים'  נראה לי שכל עם ישראל הבין את זה בראיונות שנעשו בהמשך עם משפחת יניב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר