עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

מדד השקיפות: ציון בינוני לעיריית פתח תקוה, ציון נמוך לעיריית ראש העין

מדד עמותת שקיפות בין-לאומית ישראל, בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרי הרשויות, בין היתר בתכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש ועוד

פורסם בתאריך: 20.3.23 08:16

פתח תקוה וראש העין זכו לציוניים בינוניים יחסית בשקיפות האתרים שלהם (טוב לפתח תקוה וכמעט טוב לראש העין) מבין האתרים של הרשויות המקומיות. כך עולה ממדד שקיפות האתרים ברשויות מטעם עמותת שקיפות בין-לאומית ישראל (שבי"ל) שהתפרסם בשבוע שעבר במהלך כנס לרשויות המקומיות. שתי העיריות מסרו בתגובה כי הן מצויות כרגע בתהליכי שיפור ושדרוג האתרים שלהן וכי הן בטוחות כי בשנה הבאה יזכו לציון הרבה יותר גבוה.

השנה התקיים המדד במתכונת מורחבת במיוחד. המדד בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרים הדיגיטליים של 121 רשויות בישראל. המדד כולל 115 קריטריונים במסגרתם נבחנת שקיפות המידע לציבור, בין היתר, בתחומים של תכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש, סביבה וחירום. כמו כן, שקיפות המידע בפרוטוקולים של ישיבות המועצה, ועדות תכנון ובנייה ומידע על פעילותן של חברות עירוניות. יצוין כי בשנתיים האחרונות התווספו קטגוריות נוספות ובהן דגש על היערכות לחירום.

מטרת המדד היא לקדם את השקיפות ואת הבהירות של מידע ותהליכים פנים ארגוניים ושיתוף המידע הנדרש לציבור ברשויות המקומיות. המדד נותן תמונת מצב בנוגע לכך ברשויות המקומיות ומגביר את המודעות של הרשויות למען הציבור ומטעם הציבור ומעודד קשר ענייני, כשהמידע שקוף ויוצר אמון בקרב הציבור.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


עורכי המדד ציינו, כי ממוצע כלל 121 הרשויות המקומיות במדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022 נמוך ועומד על כ-67% ונמוך בכ-14% מהממוצע במדד 2021 שבחן את הערים בלבד אשר עמד על כ-81%. עם זאת, יש לזכור כי מדד 2022 שונה באופן מהותי מקודמיו, בכל שהוחל על רשויות רבות ומגוונות יותר והכיל מספר קריטריונים רב יותר. עשר רשויות זכו לציון 100 המקסימלי: רעננה, הרצליה, כפר סבא, חולון, אשדוד, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, וראשון לציון.

פתח תקוה זכתה לציון 75% (B שהוא ציון שמשמעותו טוב) והייתה אחת מבין 22 רשויות שזכו לציון שבין 70 ל-84% בקטגוריה B. מדוברות העירייה נמסר: "העירייה פועלת לשקיפות והנגשת המידע העירוני במגוון ערוצים דיגיטאליים וכן באמצעות מענים פרטניים הניתנים במפגשי תושבים עם ראש העירייה וגורמי המקצוע וכן בסיורים תכופים שנערכים בשטח. יצוין כי בשל השינויים בדרישות המדד, רשויות רבות ירדו בציון וזאת לאחר המדד לשנת 2021 אשר דירג לראשונה את העיר במקום גבוה ובציון 89%. יודגש כי העירייה נמצאת בימים אלו בעיצומו של תהליך להנגשת אתר האינטרנט העירוני במיליוני שקלים, מה שצפוי לשפר את הנתונים בהקשר זה. על כל פנים, העירייה תלמד את נתוני המדד והדרישות החדשות ותפעל בהתאם".

ראש העין הגיעה לציון 56% (C שהוא ציון שמשמעותו כמעט טוב) והייתה אחת משתי רשויות שקיבלו ציון 56%, אם כי היו עוד רשויות בדירוג C. מדוברות העירייה נמסר: "אנו פועלים להגברת השקיפות באתר האינטרנט העירוני. בימים אלה, אנו עובדים על הקמת אתר עירייה חדש שיהיה חדשני, מתקדם ושקוף ככל הניתן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר