יקירי העיר פתח תקוה, 2022, צילום זאב שטרן
יקירי העיר פתח תקוה, 2022, צילום זאב שטרן

נחשפת רשימת יקירי העיר פתח תקוה לשנת 2023

26 תושבים ותושבות נבחרו מתוך עשרות מועמדים. בין הנבחרים: שרה פרידמן, אדי מוכתר, הרב רחמים ארבל, תקוה גולדרט, ד"ר אמנון מעבי, יהודה ניסן ועוד

פורסם בתאריך: 1.6.23 12:08

: ועדת יקירי העיר גיבשה את המלצותיה למקבלי אות יקיר העיר לשנת 2023. הרשימה תוגש לאישור מועצת העיר. ברשימה 26 יקירי ויקירות העיר לשנת 2023, וזאת מתוך עשרות בקשות איכותיות שהוגשו לוועדה.

הנבחרים והנבחרות הם תושבי העיר, בני 70 ומעלה, אשר נבחרו בזכות עשייה ייחודית ומשמעותית באחד מהתחומים הבאים: מדע וטכנולוגיה, חינוך ותרבות, ספורט, עשייה ציבורית והתנדבות למען הקהילה והחברה.

ואלו הם שמות המומלצים לקבלת אות יקיר העיר 2023:
שרה פרידמן, אדי מוכתר, דורון רז, עדנה שמש, רינה שנבל, ד"ר מאיר נזרי, הרב מאיר בטיסט, בנימין אהרוני, חיים פרימק, יהודה ניסן, רום צבי, יוסף סרוסי, ד"ר אמנון מעבי, תקווה גולדרט, משה גואטה, הרב ראובן רביץ, שרה רהב, ד"ר רחמים אבישר, רבקה גריינר, ד"ר אהרון שיפר, דוד רובנר, הרב רחמים ארבל, ד"ר אפרים יצחקי, כרמלה טוב, פרופ' מנחם פינקלשטיין ושרה בילסקי.

ומה אומרים היקירים והיקירות? שרה רהב סיפרה: "לאחר פרישה לגמלאות שימשתי 10 שנים כנשיאת סניף "רותם" של הדסה ישראל בפתח תקוה. במסגרת זו יזמתי והפעלתי מתנדבות בפרויקטים שונים. בין השאר "ניצני אוריינות" לילדי עולים בעמישב, חגגנו ימי הולדת מדי חודש לילדים הנמצאים בצהרוני הרווחה השונים בעיר, כולל כיבוד, מתנות והפעלה. כמו כן התנדבתי במסגרת זהב בגן – הנחיית זהירות בדרכים לילדי גנים. כיום אני מרכזת בסניף ויצו בפתח תקווה סדנה לנשים לקראת יציאתן לגמלאות וסדנה לנשים בתהליכי פרידה וגירושין. בנוסף ליוזמות ההתנדבות אני חברה במועצת הנשים העירונית ומשמשת כמנטורית לצעירה בסיכון. ברור שזה משמח שמוקירים ומעריכים את ההשקעה רבת השנים בנתינה שנעשתה לא על מנת לקבל פרס".

 

 

אמנון מעבי, בן 71, יליד פתח תקוה. נשוי לשולה, אב לעו"ד יניב, ליאור וטל וסב ל-8 נכדים, סיפר: "אני סא"ל מיל', בתפקידי האחרון הייתי רע"ן תחזוקה בחיל התותחנים. הייתי קצין לוגיסטי באוגדות, פיקוד ובמטכ"ל. לאחר השחרור הייתי עוזר מנכ"ל העירייה ורכז שכונות העיר וחצי שנה מנהל מינהל שפ"ע. בנוסף, חבר דירקטוריון מועצת בנק הדואר. יש לי תואר ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת בר אילן. בצעירותי, בין השאר, שיחקתי בהפועל מחנה יהודה ומ-2002 יו"ר עמותת נאמני הפועל מחנה-יהודה. אני עורך סיור אתרי מורשת בשכונת מחנה יהודה בהתנדבות מטעם העירייה מאז 2013. כשהודיעו לי שנבחרתי שמחתי, זו הרגשה טובה. אני רוצה גם להודות לכל מי שטרח ושלח המלצה עלי. אני גם רוצה להודות לכל בני המשפחה שלי על זה שהם סובלים אותי לאורך השנים. לבסוף, אני רוצה להודות לחברי הוועדה שהוקירו תודה למה שעשית".

רחמים ארבל, סיפר: "אני תושב העיר מזה שנים רבות. בעברי הייתי מנהל האגף לחינוך ותרבות תורנית ומ"מ ראש המועצה הדתית בעיר. כיום אני מנהל את תחום הזהות היהודית במתנ"סים העירוניים דרך מקפת. אני מרבה לעשות פעולות התנדבותיות במגזר הדתי והלא דתי. למשל, ללמד ילדים לבר מצווה בהתנדבות, עוזר למשפחות נזקקות, יו"ר ועד בית כנסת בקהילה מזה 35 שנה, מרצה על תנ"ך במתנ"סים העירוניים. אני גאה ושמח על הבחירה בי,  אבל רוצה במיוחד להודות לאשתי שהיא הרוח הגבית מאחורי כל הפעילויות שלי".

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "העיר פתח תקוה, אם המושבות, חרתה על דגלה, כבר מיום היווסדה, את ערכי החינוך, התרבות, הספורט והנתינה, העזרה לזולת והתרומה לקהילה. הדבר בא לידי ביטוי גם במספר המועמדים והמועמדות שהוגשו לוועדה. מתוך עשרות הבקשות שהוגשו התקשינו מאוד לבחור את יקירי ויקירות העיר לשנה זו, משום שכל המועמדים והמועמדות הם אנשים נהדרים וראויים שאין ספק שימשיכו בעשייה גם בשנים הבאות וכמובן מוזמנים להגיש שוב מועמדות בשנה הבאה. הועדה דנה על כל מועמד ומועמדת, התעמקה בסיפוריהם ועשייתם המבורכת ובחרה 23 מועמדים ומועמדות ראויים. אני מודה לחברי הוועדה ולשלומית אדלשטיין מנהלת הוועדה ולכל המסייעים בקידום המעמד החשוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר