חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com
חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com

פתח תקוה וראש העין מדורגות בעשירייה הראשונה בנתוני הגיוס של חיילים

הציון המשוקלל שקיבלה כל רשות מורכב משיעור הגיוס, שיעור המיצוי לקצונה ושיעור המיצוי למערך הלחימה. בנתוני הגיוס של חיילות שתי הערים מחוץ לעשירייה הראשונה

פורסם בתאריך: 24.5.23 07:43

אגף כוח האדם בצה"ל פרסם השבוע את נתוני הגיוס והשירות בערי ישראל לשנת 2023. הנתונים המוצגים הם עבור ילידי שנתון 2001, שמרביתם התגייסו ב-2019 ומשתחררים השנה, בחלוקה לגברים ונשים. הציון המשוקלל מורכב משלושה פרמטרים: שיעור הגיוס – 50%, שיעור המיצוי לקצונה – 25%, שיעור המיצוי למערך הלחימה לגברים או גיוס משמעותי לנשים – 25%. הנתונים מחולקים לפי ערים גדולות, בינוניות וקטנות, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות. בכל קטגוריה הובאו הנתונים לגבי 10 הערים או היישובים המובילים באותה קטגוריה.

עיון בנתונים האלה מגלה כי ערי האזור – פתח תקוה וראש העין – הצליחו להתברג לעשיריות הראשונות בקטגוריות הערים שלהן, אולם בעיקר לגבי הגברים. בכל הנוגע לנשים, נראה כי נשות האזור עדיין צריכות לעשות דרך מסוימת לפני שיוכלו להתברג לתוך העשיריות הראשונות.

בגזרת החיילים בערים הגדולות, מדורגת מודיעין במקום הראשון ואחריה בסדר יורד רעננה, כפר סבא והרצליה. מבין הערים הגדולות פתח תקוה הגיעה למקום העשירי. שיעור הגיוס בה הוא 74.8%, המיצוי ללחימה 45.6%, המיצוי לקצונה 8% והציון הכולל המשוקלל הוא ציון 74.57.

 

 

 

בגזרת הערים הבינוניות, שבה נמצאת ראש העין, מובילה את הטבלה נס ציונה ואחריה קרית אונו, הוד השרון ורמת השרון. ראש העין נמצאת במקום השמיני מבחינת נתוני הגברים. שיעור הגיוס בה הוא 78.5%, המיצוי ללחימה 55.3%, המיצוי לקצונה 9.1% והציון הכולל המשוקלל הוא ציון 76.1.

אגף כוח האדם בצה"ל פרסם באותה הזדמנות את הנתונים גם לגבי שיעור ההשתלבות במכינות ושנת שירות. בקטגוריה זו, מבין הערים הגדולות בגברים שוב מובילה מודיעין את הטבלה ואחריה רעננה, כפר סבא ורחובות. פתח תקוה הגיעה למקום השישי עם 6.1 אחוז. בכל הנוגע לנתוני הגברים בערים הבינוניות מעלה אדומים נמצאת בראש הטבלה ואחריה ראש העין במקום השני עם הציון של 9.4%. עם זאת, בקטגוריית המכינות ושנת השירות יש סוף סוף נציגות גם למין הנשי בקטגורית הערים הבינוניות. במקום הראשון נמצאת הוד השרון, אחריה רמת השרון ואילו ראש העין הגיעה למקום השלישי עם ציון של 8%.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר