טרמיטים בפתח תקוה, צילומים פרטיים
טרמיטים בפתח תקוה, צילומים פרטיים באדיבות ירון קדושים

המוני טרמיטים פורמוסנים ניצפו במספר שכונות בפתח תקוה. אז מה עושים? | צפו בתיעוד

העירייה פרסמה מידע על הטרמיט הפורמוסני וכן שורה של הנחיות לתושבים כיצד לפעול. במספר שכונות תיעדו תושבים טרמיטים בחצרות ואף בודדים מהם בבתים

פורסם בתאריך: 25.5.23 11:39

"הטרמיטים חוזרים ובגדול. מיום ליום אני נתקל ביותר פריטים בחצר". | תראו, שכנה צילמה טרמיטים, אומרת שיש עכשיו בחוץ המונים כאלה". | "נכנסו טרמיטים אליי הביתה, ממליצה לכם לסגור את החלונות".

אלו רק חלק מההודעות שרצו בקבוצות של מספר שכונות בפתח תקוה בימים האחרונים, הודעות שמעידות על כך שהטרמיטים הפורמוסנים נמצאים בהמוניהם בפתח תקוה. לצד ההודעות התלוננו תושבים בכמה שכונות בעיר על טרמיטים, והעירייה פרסמה הודעה מסודרת עם הנחיות. לפי תושבים, ניצפו נחילים גדולים בקרית אלון,  דדו,  הדר גנים, עמישב, שעריה, כפר גנים א' ומרכז העיר.

 תושבים רבים פנו אל פעיל הציבור ירון קדושים, שפרסם את הסרטון הבא:

מהעירייה נמסר בהמשך לדיווחים שהתקבלו על תחילת מעוף הכלולות של הטרמיט הפורמוסני: "טרמיט פורמוסני הינו מין פולש, אשר אינו מסוכן לבריאות האדם או לחיות הבית. הוא אינו עוקץ ואינו מעביר מחלות. הטרמיט פוגע במוצרי עץ, כאשר נכון להיום לא נמצאה עדות לפגיעה בתשתיות וכד' בארץ. מעוף הכלולות הוא תופעה אשר מתרחשת מספר ימים בשנה במהלך חודשים מאי-יוני, בזמן השקיעה למשך כשעה, בימים חמים ולחים, ללא רוחות. באמצעות מעוף זה, הטרמיטים המכונפים יוצאים מהקינים לצורך התרבות ובניית קן חדש. הטרמיטים המכונפים אינם מזיקים לבריאות, לא עוקצים ולא מעבירים מחלות, אינם שורדים זמן רב באוויר הפתוח ולרוב ייטרפו תוך מס' דקות. אלו שנכנסים דרך החלון לרוב ימותו מבלי לייסד קן חדש. במקרה של כניסת טרמיטים מכונפים לבית, ניתן לטאטא/ לשאוב את הטרמיטים ולזרוק לפח. כמו כן, ניתן לרססם באמצעות קוטל חרקים מעופפים ביתי. מומלץ בזמן מעוף הכלולות לסגור רשתות לקראת השקיעה למשך כשעה ולכבות אורות במרפסת.

"במידה ותאתרו את מקום היציאה של הטרמיטים המכונפים יש לדווח על כך למוקד העירוני 106 או לווצאפ: 050-7707435 ולמשרד להגנת הסביבה  – [email protected].

"במקרה של חשד לנזק ברהיטי עץ, משקופים ומוצרי עץ בתוך הבית, יש להזמין מדביר בעל רישיון מתקדם (מדביר במבנים ושטח פתוח או מדביר באיוד) בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


עוד נמסר מהעירייה: "אין בסמכות העירייה לטפל בשטח הפרטי ועל כן ההדברה בשטח הפרטי הינה באחריות בעלי הנכסים. הטיפול בקינים בשטחים הציבוריים נעשה ע"י שיטת הדברה ייעודית שמתבצעת ע"י מחלקת הדברה בעיריית פתח תקוה ובאישור המשרד להגנת הסביבה. חומר ההדברה הייחודי, מוצב באמצעות פתיונות במקומות הידועים כנגועים. מניסיון הקיים במדינות כגון ארה"ב ואוסטרליה, באמצעות העיקרון של ההאכלה הדדית החומר מוביל להשמדת הקן בטווח הארוך. אין לפנות מוצרים נגועים בטרמיט הפורמוסני מהבית ללא תיאום עם העירייה! אם יש מוצרים נגועים או חשודים כנגועים בטרמיט הפורמוסני יש לפנות למוקד העירוני 106 לקבלת הנחיות ותיאום פינוי. בדרך זו תימנע התפשטות הטרמיט הפורמוסני לשכונות נוספות בעיר ובארץ".

יצוין כי טרמיט הפורמוסני פלש לישראל לפני כשני עשורים ובשנים האחרונות נמצא בפתח תקוה ובמספר ישובים באזור. בעירייה ציינו כי במהלך השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה, העירייה קידמה מספר יוזמות בנושא, לרבות עריכת סקר עצים שבחלקו מיועד לאיתור עצים נגועים בטרמיטים במרחב הציבורי. בנוסף, נעשה מיפוי של האזורים הנגועים בעיר, נלקחו דגימות אשר נשלחו למעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות לזיהוי, פורסם מידע לשימוש הציבור בערוצים השונים וכן פורסמו הנחיות מעודכנות למשפצים, לקבלנים ולגננים פרטיים. כמו כן, לאחרונה התקיימו כנסי הסברה במרכזים הקהילתיים לתושבי השכונות הרלבנטיות. בנוסף, ניתנות הדרכות פרטניות לתושבים שבבתיהם זוהו נזקים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר