בכירי המשטרה בהם המפכ"ל קובי שבתאי בביקור אצל הרב אדשלטיין ז"ל, צילום דוברות המשטרה
בכירי המשטרה בהם המפכ"ל קובי שבתאי בביקור אצל הרב אדשלטיין ז"ל, צילום דוברות המשטרה

נפטר הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, צירים רבים ייחסמו בשעות הקרובות, חשש מפקקי ענק במשך שעות

מאות אלפים צפויים להשתתף היום בהלווייתו של מנהיג הציבור הליטאי שנפטר בגיל 100. המשטרה פרסמה שורה של צירים שייחסמו והנחיות חשובות לציבור

פורסם בתאריך: 30.5.23 12:16

הלך לעולמו נשיא מועצת גדולי התורה, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, בגיל 100. מאות אלפים צפויים להשתתף אחר הצהרים בהלוויה שתתקיים בבני ברק, מה שיגרום לחסימת צירים רבים ולעומסים כבדים.

הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין היה מנהיג הציבור הליטאי, ונחשב בעיני רבים למנהיג המשפיע ביותר בציבור החרדי לאחר מותו של הרב חיים קנייבסקי, היה ראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה ונשיא ועד הישיבות.

ראש העירייה, רמי גרינברג, פרסם הודעה מיוחדת בה כתב: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. יחד עם כל עם בית ישראל, תלמידיו, ותושבי העיר פתח תקווה, אנו מבכים מרה את לכתו של גדול הדור, נשיא מועצת גדולי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל. היה מנהיג רוחני עצום שהתווה דרך לרבבות בארץ ובעולם, ובתוכם לרבים מתושבי העיר. לאחרונה זכיתי להיכנס למעונו ולהיוועץ עימו בצרכי ציבור, והתרשמתי עמוקות מגדלותו העצומה וענוונותו ומידותיו. עיריית פתח תקווה תדע להנציח את מורשתו של מרן הרב אדלשטיין זצוק"ל בעיר לטובת הדורות הבאים "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

לצד דברי ההספד וההערכה, החלה משטרת מחוז תל אביב בהיערכותה למסע ההלוויה בו צפויים להשתתף רבים. כבישים רבים ייחסמו.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל שולחת תנחומיה לבני משפחתו של הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. משטרת מחוז תל אביב בפיקוד ניצב עמיחי אשד נערכת למבצע אבטחה ותנועה רחב היקף בעיר בני ברק ובצירים המובילים אל העיר. לקראת מסע הלוויה היום סמוך לשעה 15:30, צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק.

חסימות התנועה יחלו בהדרגה החל משעה 12:00. אנו מבקשים מהציבור הרחב שאינו משתתף בלוויה, שלא להגיע לאזור העיר בני ברק ולצירים המובילים אליה עד לסיום הלוויה. מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי מג"ב מיחידות המשטרה השונות ייטלו חלק בשמירת הסדר הציבורי והכוונת תנועה והכל על מנת לשמור על שלום הציבור. אנו קוראים לקהל המבקש להשתתף במסע הלוויה לאפשר את קיומה באופן מכבד ובטוח.

בשל חסימות צירי תנועה בעיר החל מהשעה 12:00, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים. ציבור משתמשי הדרך מתבקש לשים לב כי חסימת צירי התנועה תהיינה החל מהשעה 12:00 ועד לסיום פיזור הקהל עם תום הלוויה. עומסי התנועה הכבדים צפויים להשפיע על כלל משתמשי הדרך באזור בני ברק ובצירים המובילים בכל האזור.

הסדרי התנועה:

הכניסות והיציאות בעיר בני ברק. העיר תהיה סגורה לכניסה וליציאת כלי רכב. על תושבי בני ברק והמבקרים בה להיערך בהתאם!

רחוב חזון אי"ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.

רחוב ז'בוטינסקי ייחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן ייחסמו לתנועה הכבישים המובילים לז'בוטינסקי.

כביש 4, לצפון ולדרום, מצומת מורשה ועד מחלף משמר השבעה (התנועה תופנה לכביש 1 למזרח/מערב).

מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.

דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.

התנועה בכביש 471 תיחסם לכיוון כביש 4.

התנועה בכביש 1 תיחסם ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.

התנועה בכביש 4 תיחסם מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.

התנועה בכביש 44 תיחסם ממחלף השבעה לכביש 4 צפון ותופנה לכביש 1 מערב/מזרח.

העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון תיחסם.

כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.

ייחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471.

צומת שעריה לכיוון 471 למערב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


הנחיות לציבור:

לאור צפי הגעה של אלפים המבקשים להשתתף במסע הלוויה, יש לנהוג בסבלנות, להימנע מדחיפות וממצבי דוחק. כמו כן אנו מבקשים מהציבור לנהוג באיפוק, באחריות ולהישמע להוראות השוטרים כדי לאפשר את קיומו התקין של הטקס.הציבור מתבקש שלא להחנות כלי רכב ברחובות/ הצירים שצויינו בבני ברק. רכב שיחנה ברחוב, ייגרר. בשל הדוחק הצפוי, אנו ממליצים להימנע מהגעה עם ילדים בשל החשש לשלומם. מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. חל איסור על נטישת רכב בצד הדרך. רכבים אלו ייגררו ותתבצע אכיפה חסרת פשרות. חניית אוטובוסים בחניונים של איצטדיון רמת גן (סמוך לקניון איילון) או איצטדיון וינטר רמת גן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר את ההודעה הבאה: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו. הרב אדלשטיין תמיד זכר את שנות ילדותו ברוסיה הסובייטית, שבה הוא נאלץ ללמוד תורה בסתר. בניגוד לכך, כאן בישראל, נפלה בחלקו הזכות לפרוש את כנפיו בגלוי על עולם הישיבות הליטאי. הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה. הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקֶשֶב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו. זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו. הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם". שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מסר: "קיבלתי בצער את דבר הסתלקותו של הגאון הרב גרשון אדלשטיין זכר צדיק לברכה נשיא מועצת גדולי התורה. הרב היה סמל ודוגמה בלימוד תורה ובעמל עד יומו האחרון, זה חסרון עצום וצער גדול לי באופן אישי ולעם ישראל בכלל. ביקרתי אותו בביתו, וקיבלתי מחכמתו הגדולה  ומעצותיו. תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור שתחת הנהגתו ולכל מוקיריו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום מתאבל עם פטירתו של גדול התורה, ראש ישיבת פוניביץ' הרב אדלשטיין זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה היא אירוע לאומי, ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והרשויות וערוכים בכוננות מלאה לאבטח רפואית את מסע הלוויה, עם מאות חובשים ופראמדיקים שיפרסו בשטח ובאמצעות אמצעים טכנולוגיים ורפואיים. רמת הכוננות של מד"א תעלה . אני קורא למשתתפים בהלוויה להישמע להנחיות כוחות הביטחון והמארגנים, להימנע מצפיפות ולנקוט באחריות וזהירות רבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר