קו מתח גבוה Jeancliclac depositephotos.com
קו מתח גבוה Jeancliclac depositephotos.com

בחושך, בלי אוכל, בלי מחוללי חמצן: הסיוט הגדול של תושבי פתח תקוה

תושבים בהדר גנים ובאזורים נוספים בפתח תקוה מספרים על יום שישי ללא חשמל, ללא יכולת לבשל לשבת, ועל חוסר יכולת להפעיל מחוללי חמצן. ירון קדושים: "מישהו צריך לתת את הדין"

פורסם בתאריך: 4.6.23 14:05

ביום שישי סבלו רבים מתושבי גוש דן, ביניהם תושבים באזורים רבים בעיר, מהפסקות חשמל ממושכות. כתוצאה מכך, תושבים רבים, בעיקר דתיים ושומרי מסורת, סבלו לא רק מהחום הרב ששרר באותן שעות אלא גם מחוסר יכולת להתכונן לשבת – לבשל, לנקות, לגהץ ועוד. מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "החברה נדרשת לבצע הפסקות יזומות של חשמל על מנת להגן על תחנות הכוח, למנוע את קריסת המערכת ולאפשר השבת החשמל בהדרגה לכל התושבים".

ירון קדושים, פעיל בשכונת הדר גנים, מספר: "מהשעה 12:00 התחילו נפילות חשמל. מכשירים נכבו ונדלקו עם כל הנזקים שזה גורם למכשירי החשמל ומהשעה 15:00 בערך התחילה הפסקת חשמל מוחלטת בהדר גנים ובעוד שכונות בעיר, בעיקר כאלה שיש בהן ריכוז גדול של אוכלוסייה שומרת מסורת. זה השבית לחלוטין את כל מהלך החיים ביום הכי לחוץ והכי חשוב לאנשים שומרי מסורת. אם אתה לא מעמיד מיחם מים לפני שבת, אין לך מים חמים לשבת. אם אתה לא מגהץ חולצה לפני שבת, אין לך חולצה מגוהצת בשבת ואתה הולך כל השבת עם חולצה מקומטת. אם אתה לא מבשל אוכל לפני שבת, אין לך אוכל כל השבת, במיוחד כאלה שיש להם כיריים אינדוקציה. אנשים התקלחו במקלחות קרות. אנשים מבוגרים לא היה להם מכשיר חשמל למחולל חמצן. משפחות היו צריכים להתרוצץ ולחפש מחולל חמצן לכל השבת כי אתה לא יודע כמה זמן זה יימשך. אנשים שגרים במגדלים נשארו נצורים בבית כי אי אפשר לעלות 20, 21 קומות ברגל, במיוחד עם ילדים קטנים. יש אינסוף אנשים שנתקעו במעליות עם כל החוויה הקשה שבזה ועוד ועוד. אי אפשר לעבור לסדר היום על הדברים האלה. לא יכול להיות שביום שישי אנשים רצים עם סירים ועם בקבוקי שתיה כדי לחפש איפה להניח את האוכל או איפה להתארח. אנשים יצאו כמו יציאת מצרים, פשוט חיפשו מישהו שיסכים לארח אותם. זה לא הגיוני".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אני מבינה שלכם הייתה הרפתקה משלכם?

"אנחנו הלכנו לבת שלי כי אצלה היה חשמל. הגענו אליה, שמחנו שלפחות יש לנו מקום להיות בו. אנחנו גרים בהדר גנים והיא בעמישב. ברחנו אליה. התחלנו, עשינו קידוש, ופתאום אצלה נפל החשמל ושם נהיה חושך, באמצע סעודת שבת. תאורת החירום לא עבדה כי התרוקנה בהפסקה שהייתה קודם לכן ולא הספיקה להיטען. ישבנו בחושך מוחלט. אי אפשר להדליק נרות כי שבת וזו השבת שלנו ואף אחד לא לקח אחריות, לאף אחד לא אכפת. מישהו צריך לתת את הדין, לשלם את המחיר, כדי ללמוד ולהפיק לקחים להבא. יש תחנות כוח פחמיות שלא עבדו. אם הן היו עובדות לא היינו מגיעים למצב הזה. יש פה פשלה ולא מצב של כוח עליון, פשוט פשלה אדירה".

נ', תושבת מבוגרת המתגוררת במרכז העיר, סיפרה סיפור דומה: "כמו פולניה טובה ישבתי כמה שעות טובות לבד בחושך. לא יכולתי לעשות כלום. היה לי חם, לא יכולתי לראות טלוויזיה, לא יכולתי אפילו לעשות לעצמי כוס קפה או לאכול משהו כי גם הכיריים שלי חשמליות. למזלי, הייתי אמורה לנסוע לשבת לבת שלי. התקשרתי לחברת חשמל כדי לנסות להבין כמה זמן זה יימשך, אבל הם לא ענו. בסוף התקשרתי לבת שלי וביקשתי ממנה שתבוא לקחת אותי יותר מוקדם מהמתוכנן כי סתם ישבתי בבית וסבלתי".

מחברת החשמל נמסר: "ביום שישי, מזג האוויר הקיצוני, הוביל לביקושי שיא בצריכת החשמל. חברת החשמל,  שמייצרת פחות ממחצית החשמל במדינה, מחויבת לפעול ולהיערך רק בהתאם להוראות חברת ניהול מערכת החשמל (נגה) בכל הנוגע להערכות למצבי קיצון. כאמור, בעקבות ביקושי השיא לצד שריפות ותקלות הנובעות מעומסים חריגים, חברת החשמל נדרשה על ידי נגה, לבצע הפסקות יזומות של חשמל באזורים שונים ברחבי הארץ, כך גם בפ"ת. פעילות זו מחויבת על מנת להגן על תחנות הכוח, למנוע את קריסת המערכת ולאפשר השבת החשמל בהדרגה לכל התושבים. עובדי חברת החשמל פעלו בהיקף מלא וטיפלו בתקלות השונות, לרבות בקווי מתח גבוה ובמתקנים שנפגעו כתוצאה מהשריפות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר