טפסר משנה אליק אלבז ז"ל (צילום באדיבות כבאות והצלה) ומורן אלבז (צילום פרטי)
טפסר משנה אליק אלבז ז"ל (צילום באדיבות כבאות והצלה) ומורן אלבז (צילום פרטי)

שנה אחרי מות בעלה לוחם האש, מורן אלבז מאוכזבת: "אני מרגישה שלאף אחד לא אכפת"

שלושת ילדיהם של מורן ושל אליק אלבז ז"ל, כמו ילדים יתומים נוספים בפתח תקוה, קיבלו סיוע מעמותת חמניות עד שהפסיקה את פעילותה כאן בשל מחלוקת מול העירייה

פורסם בתאריך: 14.6.23 08:02

"הפעילות הזו מאוד חשובה לילדים. לא מדובר בפעילות עצמה. רק שם הם יכולים להיפגש עם ילדים אחרים במצבם – יתומים אחרים. זאת הסיבה העיקרית שחשוב לי שתהיה פעילות של העמותה בעיר וחבל לי שבעירייה לא חושבים כמוני".

את הדברים האלה אומרת מורן אלבז, אלמנה, תושבת העיר. לדבריה, כתוצאה מקשיים שמערימה העירייה על פעילות עמותת חמניות, עמותה הפועלת למען יתומים, העמותה לא פועלת השנה בעיר בניגוד לעבר. בעירייה טוענים, לעומת זאת כי "מבחינת הרשות יש נכונות להמשיך את פעילות העמותה בעיר".

מורן התאלמנה לפני כשנה כשבעלה, לוחם האש, טפסר משנה אליק אלבז ז"ל, התמוטט במהלך פעילות מטעם המשרד לביטחון פנים ונפטר כשהוא בן 48 בלבד. אלבז  ז"ל שירת במערך הכבאות 28 שנים כלוחם אש וכמפקד. בתפקידו האחרון שירת כנציג בכיר של מערך הכבאות במשרד לביטחון פנים. ב-1 במאי אשתקד הוא יצא לפעילות ובמהלכה, כאמור, התמוטט כתוצאה מדום לב. "התקשרו לעדכן אותי שהוא מובהל לבית חולים, אך כשהגעתי לשם הוא כבר נפטר", מספרת מורן.

בבית בשכונת אם המושבות בעיר נותרו האלמנה מורן ושלושת הילדים בגילאי 18, 15.5 ו-14. מכיוון שגם היא וגם ילדיה היו בהלם, החליטה מורן לפנות לעזרת עמותת חמניות. מדובר בעמותה שהוקמה לפני כשבע שנים והיא העמותה היחידה בארץ המספקת תכניות תמיכה ליתומים. חלק מהיתומים חווים גם קשיים כלכליים, אבל חמניות בעיקר מבקשת לתת לכם תמיכה נפשית, לספק להם פעילות ובעיקר להפגיש אותם עם בני גילם הנמצאים במצב דומה, כאלה אשר מבינים אותם הכי טוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


את יכולה להסביר מה כל כך חשוב לילדים שלך בפעילות העמותה?
"הם באים לשם, מביעים רגשות, משתפים. גם ההורים נפגשים פעם בשבועיים. זה מאוד עוזר, לשבת עם אלמנים ואלמנות שמבינים אותי בגובה העיניים. אף אחד אחר לא יכול להבין מה עובר עליהם. זה במקום טיפול פסיכולוגי".

מורן מסבירה: "בשנה שעברה העמותה פעלה בעיר. בספטמבר האחרון רצו מהעמותה לחדש שוב את החוזה מהעירייה, אבל עד עכשיו זה לא קרה. עד כמה שהבנתי, העמותה מבקשת להשתמש במבנה עירוני פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות בכל פעם. אבל מהעירייה דורשים מהעמותה לתחזק את המבנה שיתנו להם על חשבונם במשך כל השבוע. העמותה מוכנה לשלם/לתחזק על הפעמים שבהם היא משתמשת במבנה ולא על הפעמים האחרות שבהן מתקיימות פעילויות אחרות, אבל העירייה בשלה. לי נראה שמישהו אולי לא רוצה את העמותה בעיר וזה תירוץ לטרפד את הפעילות שלה".

אלבז מספרת שהיא ניסתה להתערב בנושא ופנתה לראש העירייה, רמי גרינברג. אלבז: "התכתבתי איתו בוואטסאפ והוא ענה לי: 'אבקש שידברו איתך בנושא'. באמת באותו יום התקשרה אליי נציגה מהרווחה בעירייה ואמרה לי, 'התבקשתי להתקשר אליך, אני מעדכנת אותך שעמותת חמניות כנראה לא תיפתח ואין לי מענה אחר דומה בשבילך'. היא לא שאלה אותי אם אני מטופלת, אם היא יכולה לעזור, כלום. פניתי שוב לראש העירייה וסיפרתי לו מה ענו לי מהרווחה. בתגובה הוא כתב לי במילה אחת: 'נבחן', ומאז לא קיבלתי תשובה".

מורן מספרת כי בגלל המצב יש לה תחושה שהכל מתפרק. מורן: "הייתה מישהי שהייתה מיועדת לנהל את פעילות העמותה השנה בעיר, אבל היא עזבה כי היא לא יכלה יותר לחכות ולראות אם תהיה לה עבודה או לא. אני מרגישה שלאף אחד לא אכפת".

מדוברות העירייה נמסר: "מבחינת הרשות יש נכונות להמשיך את פעילות העמותה בעיר והנושא מקודם בצינורות המקובלים. זאת בכפוף להנחיות המשפטיות שבהן הרשות נדרשת לעמוד בדומה לכל התקשרות דומה עם עמותה אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר