אקדח, צילום אילוסטרציה UltraONE - depositphotos.com
אקדח, צילום אילוסטרציה UltraONE - depositphotos.com

אירוע חמור בפתח תקוה: תושב חשוד ששלף אקדח כלפי מפגין

אדם שהפגין מול תחנת המשטרה בעיר במחאה על הבאתו לחקירה של איציק מדינה, התלונן שאדם אחר שלף לעברו אקדח. המשטרה עצרה חשוד, תושב העיר בשנות ה-60 לחייו

פורסם בתאריך: 28.6.23 16:24

אירוע חמור בפתח תקוה: המשטרה עצרה אמש (שלישי) תושב פתח תקוה בחשד ששלף אקדח לעבר מפגין. חוקרי תחנת פתח תקוה פתחו שלשום (שני) בחקירה מואצת, עם קבלת תלונה ממפגין שטען כי אזרח שלף לעברו אקדח, לאחר שכרז לעברו במגאפון על רקע מחאה שנערכה בעיר.

כאמור, חוקרי התחנה ביצעו פעולות חקירה מורכבות עד לחשיפה תוך פחות מיממה של זהות החשוד – תושב פתח תקוה בשנות ה-60 לחייו והוא נעצר לחקירה.

בתום חקירה, שוחרר החשוד למעצר בית ואקדחו נלקח, כאשר רישיון הנשק ייבחן בהמשך בהתאם.

מחאה מול משטרת פתח תקוה, צילום מייקי גבעון

מחאה מול משטרת פתח תקוה, צילום מייקי גבעון

מדובר בהפגנה מול תחנת המשטרה בפתח תקוה, על רקע הבאתו לחקירה של תושב העיר, איציק מדינה, הפעיל במחאה נגד המפכה המשפטית. מדינה כזכור נלקח מביתו לחקירה במשטרת פתח תקוה באמצע ארוחת ערב עם משפחתו. בעקבות זאת הגיעו מאות אנשים להפגין מול תחנת משטרת פתח תקוה, בהם גם שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון. פעילים במחאה אמרו שמדובר ב"מעצר מפחיד, שאולי מבשר על תחילת עידן שמתאים למדינות חשוכות ודיקטטוריות". מהמשטרה נמסר: "המשטרה עיכבה לחקירה לפני זמן קצר תושב פ"ת במסגרת בחינת מידע שהתקבל בדבר חשד לכוונות פעילות אלימה. בהמשך לפניות כתבים ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם, נציין כי שוטרי תחנת פתח תקוה עיכבו הערב לחקירה תושב העיר בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו לבצע פעילות אלימה. החשוד עוכב כאמור לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה יוחלט האם לעוצרו". מאוחר יותר נמסר מהמשטרה כי התושב נלקח לתשאול בסיומו שוחרר לביתו.  בהודעת המשטרה נמסר כי "בהמשך להודעה קודמת אגב פרסומים שונים, נבהיר בשנית על מנת להעמיד דברים על דיוקם ומניעת הטעיית הציבור, המשטרה עכבה הערב לתשאול קצר תושב פ"ת, בעקבות מידע שעלה במערכת הביטחון על רקע כוונות לממש פעילות אלימה. הנדון לא נעצר ובסיום חקירתו שוחרר ללא תנאים".

 

מדינה אמר ביציאה מתחנת המשטרה: "אם דמיינתם שאנחנו נמצאים בדמוקרטיה – דמיינתם. אנחנו עמוק בתוך דיקטטורה! אחרי שבדקו אותי ורוקנו אותי מכל החפצים שעלי התחילו לשאול אותי שאלות פרטיות לא מהעולם הזה. אין קשר בין מה ששאלו אותי והטיחו בפני על הסתה, לבין החקירה עצמה. החקירה עצמה הייתה רק איומים. מי שמכיר אותי (רובכם) אני לא מאיים על אף אחד, אין צורך בכל, אנחנו אנשים שומרי חוק ואנחנו נמשיך במה שאנחנו עושים – לא נפסיק! בגמר החקירה נדרשתי להעמיד ערבות. כמובן שסירבתי, ודרשתי ערבות, שזה לא יקרה עוד פעם, לא אצלי ולא אצל אף אחד מכם… לא נעצור לא נירגע, הם חיפשו להפסיק את המחאה, קיבלו אותה במהדורה נרחבת – לא נעצור ולא נפסיק את הדמוקרטיה. אני מודה לכל האנשים שכאן. אין לי מושג כמה אנשים פה, נראה כמו אלפים, בשלב הזה מכיוון שחטפו אותי מהילדים שלי בארוחת ערב, אז אני חוזר לילדים".

כרזות נגד חנוך מילביצקי צילום מטה "מגיני הדמוקרטיה של פתח תקוה"

כרזות נגד חנוך מילביצקי צילום מטה "מגיני הדמוקרטיה של פתח תקוה"

פרט לכך נתלו בעיר כרזות נגד ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, ואתמול בערב התקיימה הפגנה בסמוך לביתו. מטעם מארגני ההפגנה, שומרי הדמוקרטיה פתח תקוה, נמסר: "ההפגנה שלנו מורכבת מאנשי העיר שגדלו בה. ידענו תמיד לחיות זה עם זה, חילונים, דתיים, ימין ושמאל. ההפיכה המשטרית, שחנוך הוא ממוביליה קורעת את העם, מפלגת אותו ומשסה איש באחיו ומסכנת את קיומנו פה. אנחנו מגיעים בקביעות להפגין מול דירתו של חנוך, ומקבלים תמיכה הולכת וגוברת גם משכניו.
אנחנו ממליצים לחנוך, שגילה סממני אופורטוניזם כאשר צמח בפוליטיקה המקומית ונכנס למועצת העיר ברשימת יש עתיד ודילג לליכוד, להסיר ידיו מהדמוקרטיה של כולנו ולממשלה לעצור את ההפיכה החד צדדית ולחזור להידברות אמיתית. כל אפשרות אחרת לא תקרה כי אנחנו לא נוותר לעולם על החופש ועל הדמוקרטיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר