כיכר על שם מני בסון ז"ל, צילום דוברות העירייה
כיכר על שם מני בסון ז"ל, צילום דוברות העירייה

זוכרים אותו: נחנכה בפתח תקוה כיכר על שם מני בסון ז"ל

הכיכר נחנכה בצומת הרחובות חדרה ומטולה באם המושבות הוותיקה. רמי גרינברג: "מני ז"ל היווה דוגמה ומופת לדבקות במטרה, לצניעות ולכוח רצון. הנצחתו היא כבוד גדול עבורנו". ניסים קלדרון: "מני חקוק בליבי לנצח נצחים"

פורסם בתאריך: 3.7.23 08:29

העירייה חנכה אתמול (ראשון) כיכר על שמו של הכדורגלן מני בסון ז"ל, מכוכביה ושחקניה האהובים של הפועל פתח תקוה בעבר. הכיכר נחנכה בצומת הרחובות חדרה ומטולה בשכונת אם המושבות הוותיקה.

מני בסון ז"ל, צילום זאב שטרן

מני בסון ז"ל, צילום זאב שטרן

מני ז"ל החל לשחק בגיל 6 בקבוצת הילדים במועדון הפועל פתח תקוה, המשיך לקבוצת הנערים ועלה לקבוצת הבוגרים של המועדון והוא רק בן 16. לאורך השנים מני היה חלק חשוב בקבוצה שהייתה אחת הקבוצות הטובות בארץ אם לא הטובה שבהן באותן שנים.

לשיאו הגיע בעונת 91/92 כאשר הוביל את הקבוצה לזכייה בתואר גביע המדינה כשהבקיע צמד שערים נגד מכבי תל אביב במשחק הגמר שנערך אז באצטדיון רמת גן. מני בסון ז"ל היה השחקן הישראלי הראשון שכבש שערים במסגרת אירופית לאחר הצטרפות מדינת ישראל לתחרויות האירופיות בשנת 1992.

ראש העירייה, רמי גרינברג, ציין: "באישיותו היה מני בסון ז"ל סמל ודמות להערצה. הוא היווה דוגמה ומופת לנחישות, לדבקות במטרה, לצניעות ולכוח רצון. מני בסון נפטר בשנת 2021 והנצחתו היא כבוד גדול עבורנו. יהי זכרו ברוך".

ההיסטוריון של הפועל ואוהד הקבוצה, ניסים קלדרון, אמר: "טקס הנצחת מני בסון היה מרגש באותה רמה שמני בסון ריגש את העיר פתח תקוה ואוהדיו הרבים בשנת 1992, כשכבש בגמר גביע המדינה את הצמד נגד מכבי תל אביב שהביא את הגביע לחגיגות המשמחות שנערכו ברחבת העירייה וברחבי העיר. מני היה בשבילי כמו ילד אהוב שזכיתי להיות בכל ימי השמחה האישיים שלו ושל משפחתו ולצערי נוספו גם ימי העצב הבלתי נתפסים שאנו חווים כבר שנתיים. מני חקוק בליבי לנצח נצחים. יהי זכרו ברוך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר