מבנה הפיל הלבן ברחוב כץ צילום אחד התושבים
מבנה הפיל הלבן ברחוב כץ צילום אחד התושבים

אחרי שנים רבות: החלו עבודות הריסת הפיל הלבן ברחוב כץ. התכנון: בית ספר. ומה אומרים השכנים?

התושבים מתלוננים שעבודות הריסת המבנה מתבצעות בשעות בוקר מוקדמות ומהוות מטרד. הם מוטרדים מהתכנית להקמת בית ספר במקום. העירייה: "המבנה מהווה מפגע חזותי ותברואתי כבר 30 שנה"

פורסם בתאריך: 20.7.23 08:34

המבנה הזה ברחוב כץ, היה מיועד בזמנו למרפאות נוספות עבור בית חולים השרון שלא נבנו מעולם. במשך שנים רבות הוא עומד כמו פיל לבן. עתה מתלוננים תושבים המתגוררים בסמוך על כך שהעירייה התחילה להרוס את המבנה תוך שהיא גורמת להם סבל משום שהעבודות מבוצעות בשעות הבוקר המוקדמות. בעירייה מדגישים כי הצליחו להגיע להסכמה ולהרוס מבנה שהיה מפגע במשך שנים רבות.

אבל זה לא הכל. התושבים אומרים עוד כי גילו שבמקום מתוכנן לקום בית ספר עם 28 כיתות של הרשת החרדית, טענה אשר מוכחשת על ידי העירייה, אשר מצידה מסרה כי "בהמשך העירייה תבחן את הצרכים ובהתאם תתקבל ההחלטה לגבי הפיתוח המקום". עוד ציינו בעירייה כי לאחר ההריסה יוכשר במקום חניון נדגיש כי במסמכים הקשורים להריסת המבנה נכתב כי במקום יוקם בית ספר ובו 28 כיתות.

נציגי התושבים נפגשו השבוע עם חברי המועצה אורי אהד ואורנה דוידאי, העלו בפניהם את טענותיהם וביקשו את עזרתם. אהד טוען כי הופתע לגלות במהלך בדיקת תיק המבנה באתר העירייה כי עבודות ההריסה בוצעו עד ה-18.7 לכאורה ללא היתר בתוקף, משום שבהיתר מצוין רק ב-18 בחודש כי הדרישות מולאו. גם טענה זו מוכחשת על ידי העירייה (ראו בהמשך).

 

אהד פנה אתמול (יום שלישי) לראש עירייה, רמי גרינברג, וביקש לדעת מדוע עבודות ההריסה נעשות החל מהשעות המוקדמות, תוך גרימת סבל לתושבים ובכלל זאת גן ילדים שעדיין פעיל. בנוסף, הוא שאל גם לגבי מועד ההיתר. אהד הדגיש גם כי לכאורה עולה מן התיק שחלק מהדרישות המקצועיות לצורך הוצאת ההיתר מולאו רק ב-18.7 וכי העבודות החלו לפני כן. "במידה ואין היתר ולא הוצא היתר, יש להפסיק מיידית וללא דיחוי את עבודות ההריסה אשר נעשות לכאורה בניגוד לחוק תוך גרימת סכנה לגוף ולרכוש", סיכם אהד את פנייתו.

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בשטח בו עומד מבנה נטוש ענק שלא הושלמה בנייתו ומהווה מפגע חזותי, בריאותי ותברואתי כבר 30 שנה. בתוך המבנה מצויים מפגעים רבים, לרבות צואת עטלפים ומזיקים. לאחר 30 שנה שבהן המבנה עומד במצב כפי שצוין לעיל, ראש העיר פעל מול קופת החולים כללית כדי להעביר את השטח לבעלות העירייה על מנת שישמש את הציבור ואת תושבי האזור בפרט. לכן, בשלב הראשון המבנה ייהרס ובכך ימנעו המפגעים במקום, ובשטח תוקם חניה זמנית לטובת התושבים. בהמשך העירייה תבחן את הצרכים ובהתאם תתקבל ההחלטה לגבי הפיתוח במקום. על כל פנים, יש היתר מלא לפירוק המבנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר