ירון קדושים, צילום פרטי
ירון קדושים, צילום פרטי

ירון קדושים הגיש תביעה על סך 350 אלף שקלים נגד רמי גרינברג

פעיל הציבור טוען ללשון הרע וגרימת נזק ותובע סכום כספי גבוה. התביעה הוגשה גם נגד אלישיב עמיצור. תגובות הנתבעים בכתבה

פורסם בתאריך: 6.9.23 12:09

עימותים רבים היו במהלך השנים האחרונות בין ראש העירייה רמי גרינברג, לפעיל הציבור, תושב הדר גנים, ירון קדושים, אבל עתה הגיעו העימותים לשיא חדש, כאשר קדושים הגיש נגד גרינברג ונגד אלישיב עמיצור, מנהל אשכול הדר גנים לשעבר שהצטרף לרשימת התחדשות בראשות גרינברג תביעת נזיקין ולשון הרע, בטענה לפעולות שבוצעו נגדו, נגד רעייתו, ונגד בני משפחתו הקרובים, כדי להביא לכאורה להפסקת מאבקים ציבוריים שניהל. סכום התביעה עומד על 350 אלף שקלים.

בכתב התביעה נטען כי מדובר היה במסע רדיפה במטרה למנוע ממנו לנהל מאבקים ציבוריים מרגע שחשף תכנית לסגירת צמתים בכביש 40. כחלק מכך נטען כי גרינברג דאג באמצעות אנשיו להוציא את קדושים מקבוצות וואטסאפ שונות. עוד נטען כי בניגוד לחוק, הוצבו גם עובדי עיריה ומאבטחים בשכר לחסום מקדושים וממנו בלבד, את הכניסה לאירועים עירוניים חשובים המשיקים לתחום פעילותו באופן ברור. יצוין כי ירון קדושים הוא המתלונן המרכזי בחקירת המשטרה שהחלה ביולי 22, בנוגע לחשדות שונים נגד גרינברג. את קדושים מייצגים עורכי הדין רון לווינטל ועילית גלעד ממשרד לווינטל ושות'.

במבוא לכתב התביעה נטען: "ביהמ"ש הנכבד יתבקש בזאת לבחון מלוא האמור בתביעה זו ולקבוע כי הנתבעים, ביחד ולחוד, עיוולו כלפי התובע, בכוונת מכוון, והכל במטרה מוצהרת שאף לא טרח ולהסתיר והיא להשפילו, להופכו למטרה לבוז וללעג בקהילתו, להשתיקו, לפגוע אנושות בשמו הטוב ובפועלו הציבורי, לפגוע באמינותו; כשהם מסורים ביחד  לחוד, למסע צלב בכל אפיק שנועד להסב נזק לשמו הטוב של התובע והכל במטרה למנוע ממנו, כפעיל ציבור, לשמש קול המבקר את פועלו של הנתבע 1 (גרינברג)".

בתמצית התביעה נכתב בין היתר:  "התובע, פעיל ציבור שנים רבות, גילה במקרה כי 3 צמתים משמעותיים הסמוכים לשכונת מגוריו צפויים להיסגר, ובכך להפוך את איכות חיי תושבי השכונות המשיקות לו לגיהנום. הוא דיווח על כך לציבור בשמו ולמענו הוא פועל. אלא שמרגע זה בו חשף תכנית זו אשר מיד הבין את עוצמת חומרתה, החל מחול השדים מסביבו. כך, ברגע אחד, הפך התובע לסטטיסט בסרט סיציליאני – רדוף ע"י ראש עיר ובני חסותו … שמו הטוב ופעילותו הציבורית לטובת תושבי השכונות ועירו הפכו למרמס … הוא הוקע והושפל על ידי אלו בראש חוצות, הוכרז ע"י ראש העיר כ"שקרן"; הוצג כבעל עניין, עסקן ציני; הוצג אפילו ככזה אשר מחד מפר את תקנות הקורונה ו'מייצר הדבקה' ומאידך – 'מוכר מסכות ומתעשר על גב שכניו… נראטיב הומצא לכבודו והודבק לו כינוי אשר הופץ בעקביות בתגובות רשמיות של העירייה אודות התובע – "האינטרסנט הפוליטי"". טענות נוספות הועלו בכתב התביעה לגבי סיום העסקתה של אשתו של התובע במקום עבודתה.

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כשנקבל את כתב התביעה ראש העיר יגיב במשורים המתאימים. יצוין שדווקא זה שמלין הוא זה שפעל במשך חמש שנים להשמיץ את ראש העיר באובססיה ובמספר רב של הזדמנויות ונדמה היה שזה עיסוקו העיקרי. יש תיעוד רב של ההכפשות שלו וראש העיר בחר להתעלם ולא לרדת לרמה הזו. על כל פנים נוכיח בצורה חד משמעית שכל טענותיו לא נכונות ונוכיח שמי שמשמיץ, מכפיש זה הוא. גם התביעה הזו חודשיים לפני בחירות מטרתה להשיג כותרות ולנסות להמשיך ולהכפיש".

אלישיב עמיצור מסר: "אלמד את כתב התביעה ואגיב במשורים המתאימים. יצויין שדווקא זה שמלין הוא זה שפועל במשך השנים האחרונות להשמיץ ולאיים. יש תיעוד רב של ההכפשות שלו. יוכח בצורה חד משמעית שכל טענותיו לא נכונות ויוכח שמי שמשמיץ, מכפיש זה הוא ובכל מקום אפשרי. תביעה זו חודשיים לפני בחירות מטרתה להשיג כותרות ולנסות להמשיך ולהכפיש".

ירון קדושים מסר למלאבס: "פעלתי למען הציבור, למניעת סגירת שלושת הצמתים חזן, הושע ושלמה. אם הייתי נשבר חלילה, הציבור היה נפגע מאוד והצמתים היו סגורים. היו לי ימים קשים ורגעי שבירה … למרות זאת הציבור התלכד וניצחנו ניצחון סוחף. תודתי מקרב לב לכל אלו שתמכו ועודדו אותי למשפחתי ולצוותי העבודה שלנו. אני גאה במה שעשינו יחד על אף המחיר הכבד אותו שילמנו משפחתי ואני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב

    רמי היקר תודה רבה על מי שאתה פ״ת של האתמול אינה
    כמו שאתה בכוחותיך וכישרונך כמו שהיום ובעזרת השם
    עוד תתפתח לטובה וברכה, ולכל אלו שרוצים להפריע …
    ראו כמה רמי אהוב על הרוב המוחלט , ותמנעו מעצמכם
    בזיון מיותר !

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר