סוכות שנשרפו בשנים קודמות, צילומים כבאות והצלה
סוכות שנשרפו בשנים קודמות, צילומים כבאות והצלה

ראו הוזהרתם: חמש סוכות נשרפו כליל באזור בחג בשנה שעברה

רגע לפני שיושבים בסוכה או יוצאים למנגל בטבע בכבאות והצלה מזכירים את האירועים המשמעותיים שהיו לפני כשנה ומזכירים את הנחיות הבטיחות. כדאי להתעדכן

פורסם בתאריך: 29.9.23 08:51

רגע לפני שיושבים בסוכה, מזהירים בכיבוי אש את הציבור מפני שריפות שיכולות לפרוץ, כפי שקרה בשנים האחרונות. "בשנים האחרונות נגרמו שריפות רבות של סוכות, ואף בתים ורכבים הסמוכים לסוכות כתוצאה מהתנהלות לא זהירה בסוכה", מציינים בתחנה האזורית פתח תקוה, "ועקב כך נגרמו פגיעות בנפש וברכוש. כך למשל במהך החג בשנה שעברה הוזנקו צוותי הכיבוי וההצלה למספר אירועים שונים בעקבות דיווחים על שריפות שפרצו בסוכות של ושבים בערים פתח תקוה, אלעד וראש העין. באירועים אלו עלו באש ונשרפו כליל חמש סוכות, בראש העין עלתה באש דירה בתוך בניין מגורים, למרבה המזל לא היו נפגעים".

על האירוע הבולט שהיה בראש העין בסוכות שנה שעברה סיפר השבוע רשף יוסי קלבו, סגן מפקד המשמרת: "בהגיענו למקום האירוע זיהינו עשן סמיך מחלונות המבנה בקומה הראשונה. לוחמי האש חתרו למגע עם מוקד השריפה, תוך כדי פעולות לשחרור עשן ולסריקה אחר לכודים החשש הכי גדול באירוע כזה הוא היתכנות של לכודים היות וישנם אנשים וילדים שישנים בסוכה. הסוכה והדירה נשרפו כליל, למרבה המזל לא היו נפגעים".

בשנה שעברה נשרפו כאמור בגזרת התחנה חמש סוכות, אך אלו לא היו האירועים היחידים בהם טיפלו לוחמי האש במהלך החג וחול המועד. הצוותים טיפלו גם בשלוש שריפות במבנה, ו-13 אירועי שריפה בשטחים פתוחים ויערות. נזכיר כי מדובר בתקופה בה רבים יוצאים לטבע וגם כאן חשוב להיות זהירים ואחראים. קלבו אומר: "להבדיל מחגים כמו חנוכה או אירועי ל"ג בעומר שיש לנו את האלמנט המסוכן של האש, חג הסוכות הוא באמת חג נוח יותר בנושא הזה, אך עדיין יש כמה דברים שבהם צריכים להיזהר, למשל המקום שבו בונים את הסוכה, ואמצעי הזהירות שנוקטים. חשוב מאד לשים סכך ירוק, ולא יבש כמו קיינעס או קנה סוף, ובנוסף אסור לאלתר אמצעי חיבור של חשמל כאלה או אחרים. חשוב לבצע את החיבורים בצורה תקינה, ולהקפיד להרחיק את גורמי החשמל ממגע ישיר עם הסכך, וחשוב מאוד גם להניח כלי כיבוי כלשהו בתוך הסוכה, ולהקפיד על הדלקת נרות בצורה מרוחקת וסטרילית מאוד, הרחק מהבדים או מהכורסאות בתוך הסוכה".

 

מפקד תחנה אזורית פתח תקוה, טפסר משנה אלון שבתאי, חידד לקראת החג את כללי הזהירות: "בימי החג, עלינו להקפיד הקפדה יתרה על כללי הבטיחות. מומלץ להשתמש בסכך ירוק ולא יבש; יש לוודא שחוטי החשמל יהיו מבודדים היטב במקרה של גשם; יש להימנע ממגע ישיר בין התאורה לסכך; אין להשאיר תאורה דולקת בסוכה ללא השגחה;
מומלץ למקם אמצעי כיבוי סמוך לסוכה, כגון מטפה או צינור מים;

ומה קורה כשיוצאים לטייל? "חג הסוכות הבא עלינו לטובה, מביא עימו גם מטיילים רבים, המנצלים את ימי השמש האחרונים לפני בוא החורף ומסיירים בכל פינה בארץ", אומר שבתאי, "על כן, נרשמות בכבאות והצלה לישראל קריאות מרובות לטיפול באירועי שריפות בשטחים פתוחים ויערות, ובתאונות דרכים. חשוב לזכור כי אין להדליק מנגלים בסמוך לצמחייה, כלי רכב ולקווי חשמל ולמבנים. בסיום יש לדאוג לכיבוי מוחלט שח האש והגחלים. יש להדליק מנגלים אך ורק בכלים ובמקומות המאושרים לכך ע"י הרשויות. הדלקת מנגל תיעשה ע"י אדם מבוגר בלבד. אנו ממליצים להתעדכן באתר הרשות הארצית לכבאות והצלה לישראל בכדי לעקוב אחר הנחיות מצילות חיים בבית ובחגי ישראל, וכן אחר צווי איסור הבערת אש בשטחים פתוחים בימים חמים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר