אוהד מונדר זכרי ואמו קרן, צילום באדיבות המשפחה
אוהד מונדר זכרי ואמו קרן, צילום באדיבות המשפחה

המשפחה של אוהד שנחטף לעזה ומציין היום יום הולדת 9 מבקשת: "תחגגו לו" | צפו בסרטון

אוהד, אמו קרן וסבו וסבתו אברהם ורותי, מוגדרים נעדרים אך למשפחה יש נתונים המראים שנחטפו. בפנייה נרגשת לציבור הם מבקשים לציין היום את יום הולדתו ה-9 של אוהד

פורסם בתאריך: 23.10.23 09:04

יום הולדת 9 עצוב בשבי החמאס: כמו כל ילד בעולם, גם אוהד מונדר זכרי, רצה לחגוג את יום הולדתו התשיעי בחיק משפחתו האהובה וחבריו הקרובים ולקבל מתנות, בלונים ועוגת יום הולדת. בכאב גדול, יציינו היום אוהד בן התשע ובני משפחתו את יום הולדתו בשבי החמאס, לשם שנחטף בשבת הארורה ביחד עם אמו קרן (54), סבו אברהם וסבתו רותי, בני 78.

קרן ואוהד, תושבי כפר סבא, נסעו ביום שישי, ה-6 באוקטובר, לבקר את רותי ואברהם, הוריה של קרן המתגוררים בקיבוץ ניר עוז. אבי זכרי, בן זוגה של קרן ואביו של אוהד, נשאר בכפר סבא.

אסנת מאירי, בת דודתה של קרן ואחייניתה של רותי, מתארת את אשר אירע באותו בוקר שלעולם לא נשכח: "קרן ואוהד היה אמורים לקום בשבת בבוקר ולחזור לכפר סבא לבית של קרן ואבי לעשות ארוחת צהריים ומפגש חברתי לחג. אבי נשאר בבית כדי להכין את הארוחה. ברגע שהתחילו האזעקות, מספר בני משפחה יצרו קשר עם המשפחה בניר עוז. קרן התכתבה עם אבי ואמרה לו שיש טילים ושהם בממ"ד. הקשר האחרון שלנו איתם היה בשתי דקות לעשר ובשעה 11 בבוקר הטלפונים שלהם אוכנו בעזה".

אוהד מונדר זכרי, צילום באדיבות המשפחה

אוהד מונדר זכרי, צילום באדיבות המשפחה

למשפחה לא הודיעו עד כה באופן רשמי כי הארבעה חטופים, אלא שהם נעדרים, אך לדברי בני המשפחה יש מספר אינדיקציות שהם נחטפו בשבי החמאס: "אין לנו הוכחה גורפת שהם בשבי ולכן באופן רשמי הם עדיין נעדרים, אבל אנחנו יודעים כל מיני דברים שעוזרים לנו להבין שהם חטופים. הבית שלהם לא נשרף ולא היו סימני אלימות, התיקים של קרן ואוהד לא היו שם וגם הקלנועית נעלמה ואנחנו יודעים שהרבה מחברי הקיבוץ נלקחו לעזה בקלנועית שלהם. מאחר ודוד שלי מתקשה בהליכה, ברור לנו שהם נלקחו עם הקלנועית".

מאותו יום נמצאת המשפחה בחוסר וודאות אכזרי ועושה, כמו יתר בני המשפחות, כל מאמץ להביא לשחרורם. כאמור, היום (שני) חל יום הולדתו התשיעי של אוהד ובני משפחתו מבקשים מאזרחי המדינה לציין זאת בכל דרך אפשרית: לכתוב לאוהד ברכות ולעלות אותן לרשתות החברתיות, לתלות בלון בכל מקום אפשרי ולצאת בשעה 21:00 למרפסות ולשיר לו יום הולדת שמח בכל שפה. "זוהי תפילה, תפילה וכוונת לב לחגוג את היום בו הגיע לעולם, לעגן בתוכנו את קדושת החיים והבחירה בחיים, ואת המסר שכל ילד ראוי לחיות ולהיות חופשי. אף אחד לא יודע מה מצבו, מה הוא חווה שם ומה הוא צריך. אוהד ראוי להיות מוגן, שמור ובטוח לחזור לחיות את חייו, ולחגוג את יום הולדתו עם משפחתו בישראל", נכתב בהודעה שהוציאה המשפחה.

משפחת מונדר - זכרי: אוהד, קרן, אברהם ורותי

משפחת מונדר – זכרי: אוהד, קרן, אברהם ורותי

אסנת מספרת על אוהד וקרן: "אוהד בן יחיד של קרן. תלמיד כיתה ד' בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. הוא ילד גאון ומחונן. בכל מה שהוא עושה הוא מוצלח מאוד. הוא מצטיין במתמטיקה, אלוף בקובייה הונגרית, מאלו שפותרים אותה מהר. הוא משחק טניס וכדורגל. יש לו המון חברים והוא מאוד אהוב. קרן היא מורה לחינוך גופני בבית ספר לחינוך המיוחד בבית ספר חרדי בבני ברק, כאשר היא והמנהלת הן החילוניות היחידות שם. היא שחקנית ומאמנת כדורעף. היא בן אדם מדהים, טובת לב, נאמנה, בת מדהימה להוריה, נשמה טובה ומשקיעה את הנשמה שלה באוהד ובתלמידיה".

 

 

"ליברפול התגלה כמועדון מגעיל שרק הכסף מעניין אותו"

אתמול (ראשון) קברה המשפחה את רועי מונדר (50) ז"ל, דודו של אוהד ואחיה של קרן, שנרצח בשבת הארורה בקיבוץ ניר עוז. המקרה של רועי תפס כותרות בשל היותו אוהד ליברפול, מועדון הכדורגל האנגלי, שבחוסר אנושיות מדהים ומקומם סירב לתלות במשחק בשבת האחרונה שלט לזכרו של רועי ושלושת חבריו, אוהדי הקבוצה, שנרצחו. בהלוויה שהתקיימה בקיבוץ מצר השתתפו עשרות מאוהדי ליברפול בישראל שחשים נבגדים על ידי המועדון שהם כה אוהבים. אסנת: "הקבר של רועי היה עטוף בחולצות וצעיפים של ליברפול ומכבי נתניה, הקבוצות שאהד. האוהדים של ליברפול לא מתכוונים לשתוק על זה. הוא כל כך אהב את ליברפול שלצערנו התגלה כמועדון מגעיל שרק הכסף מעניין אותו. הוא היה אוהד ליברפול נאמן ופעיל מאוד וחבל שככה המועדון מתנהג. רועי החדיר באוהד את האהבה לליברפול, הפך אותו לאוהד הקבוצה והיה לוקח אותו לצפייה במשחקים עם האוהדים הנאמנים".

בנוסף, הוציאה המשפחה כאמור סרטון שבו מדבר אביו של אוהד, אבי זכרי, למען שחרורו. הסרטון הוא שיתוף יוזמה אזרחית של אוהד פרי, נוריה לוז'ינסקי וחן הרטוב סדבון ומטרתו להעביר מסר חשוב לשחרורו של אוהד וכל השבויים שנחטפו לעזה.

בלונים צהובים ברחבי כפר סבא

עיריית כפר סבא, בהנחיית ראש העירייה רפי סער, תלתה בלונים צהובים לכבוד יום הולדתו ולחזרתו המהירה של אוהד, של משפחות ושל וכל החטופים והנעדרים, וקראה לכל תושבי העיר לתלות בלונים צהובים. תושבים רבים נענו לבקשה, התגייסו ותלו בלונים צהובים רבים במרפסות הבתים. סער אמר: "העיר כפר סבא כולה מאחורי משפחת מונדר. כולי תקווה שאת יום הולדת 10, יחגוג אוהד עם משפחתו כאן בעיר, עם משפחתו וחבריו. אנחנו מתפללים להחזרתם של כלל החטופים והנעדרים בשבי חמאס. נמשיך לעמוד לצד המשפחה ולצד כל משפחות החטופים, הנרצחים והחללים בעירנו וללוותם בשעותיהם הקשות".

מירב רביב, בת דודה של הוריו של אוהד: "המשפחה מודה לעיריית כפר סבא, מקום המגורים של אוהדי והוריו קרן ואבי. אוהד וקרן נסעו לבקר את סבא וסבתא בניר עוז ונחטפו לעזה. ביקשנו מכולם בארץ ובעולם לתלות היום בלונים לציון האירוע. לא נתפס שילד בן 9 נמצא בשבי החמאס!. אנחנו כולנו מאוד נרגשים מהמחווה של העירייה ומקווים שאוהד יחזור ללימודים בכיתה ד׳ בבית הספר הדמוקרטי ולכל החוגים שהוא אוהב ללכת".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר