מיגונית, צילום cheb.urashka-depositphotos.com
מיגונית, צילום cheb.urashka-depositphotos.com

האופוזיציה טוענת לבעיות אבטחה בבתי ספר ורוצה לדעת: כמה מיגוניות נרכשו?

באופוזיציה טוענים: "קיימת בעיית אבטחה ומיגון בבתי ספר, הורים לא שולחים את ילדיהם לבתי ספר, גרינברג מסרב לכנס את המועצה בנושא". העירייה: "פועלים בשנים האחרונות להדביק פערים"

פורסם בתאריך: 16.11.23 16:51

חברי המועצה אורי אהד, איתי שונשיין, איציק ישראל ונפתלי כהן, פנו אל ראש העירייה רמי גרינברג בדרישה לקבל נתונים על הוספת מיגוניות בעיר. חברי המועצה כתבו לגרינברג: "

בהמשך לישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום 31/10/2023, במסגרתה דרשנו כי העירייה תציב מיגוניות במקומות ציבוריים ובמוסדות חינוך, הרינו לפנות אליך כדלקמן: 1. נבקש לקבל את כמות המיגוניות שהוזמנה עד כה ואת מועד אספקתן ופריסתן (בדגש על מוסדות חינוך ומרחבים ציבוריים). 2. נבקש לקבוע מועד, מוקדם ככל האפשר לישיבת מועצת עיר נוספת לדיון מקיף שיתמקד במצב מוסדות החינוך בהיבט המיגוני. 3. בהמשך ישיר לאמור לעיל נבקש להביא לאישור מועצת העיר תקציב מיוחד (תב"ר) למיגון מוסדות חינוך והצגת תכנית עבודה ולוחות זמנים לביצוע עבודות המימון.

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה פועלת בשנים האחרונות כדי להדביק פער של שנים רבות בנוגע למקלטים בשכונות הוותיקות בעיר ומרחבי מיגון במוסדות החינוך הוותיקים, ולא המתינה רק לזמני חרום כדי לקדם את הנושא. בהתאם לכך, הוקמו מקלטים והותקנו ממ"דים במוסדות החינוך, לצד ביצוע סקר מיגון שמבוצע בימים אלו במוסדות החינוך העירוניים, לטובת תכנון כולל לטווח הרחוק. במקביל, העירייה פעלה להכשרת מתחמי מיגון וכן שכרה מרחבים מוגנים פרטיים אשר משמשים את הציבור הרחב בעת אזעקה. כפי שניתן להבין הדברים מבוצעים באופן שוטף וביתר שאת גם בימים אלו".

חבר המועצה אורי אהד אמר: "בעיית מוסדות החינוך היא כפולה. היעדר מיגון מספיק והיעדר אבטחה מתאימה לתקופת מלחמה. גרינברג מסרב לכנס את מועצת העיר כדי לאשר תכנית מתוקצבת למיגון ואבטחת מוסדות החינוך, תוך הצגת בעיות ופתרונות אפשריים למוסדות חיוך שמפאת בעיות נסיבתיות קיימת בעיה למגנם (היעדר שטחים, גיל המבנה).
בעיה זהה היא בנושא האבטחה. במועצה היחידה שאילצנו אותו לכנס העלינו את הבעיה והוא "מרח" תשובה בטענה שאי אפשר לגייס מאבטחים. מצד שני הוא סירב לומר מה נעשה כדי לגייס אותם. הצענו כי כיתות כוננות יוקמו על בסיס הורים חמושים בבתי הספר וכך גם תתוגבר האבטחה וגם הכיתות תתפקדנה באבטחה אזורית של השכונה. כיום כלל לא ברורה ההפעלה של כיתות הכוננות ומהו המענה שהן אמורות לספק (לכאורה העניין פועל במנותק מהמשטרה בעיר). ביקשנו תשובות ולא קיבלנו בעניין הזה. בגלל שגרינברג מסרב לכנס את המועצה ולקיים דיון מקצועי עם פתרונות ותקציב, למרות שהעיר מוגדרת כירוקה הורים מפחדים (בצדק) לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, נגרם נזק פדגוגי לילדים ונזק גם להורים שנאלצים להפסיד ימי עבודה. אי אפשר לטאטא את הבעיה הזו יותר ונדרש כינוס מועצה לקבלת החלטות כי עד כה ההחלטות ממוסמסות".

בתוך כך, בעירייה פרסמו את ההודעה הבאה: "העירייה ממשיכה לקדם את תכנית המיגון במוסדות החינוך. כחלק מתכנית המיגון העירונית המקודמת על ידי העירייה בשנים האחרונות, יעודכן בימים הקרובים הסקר לבחינת צרכי המיגון בגני הילדים ובבתי הספר הוותיקים בעיר. מדובר באבן דרך משמעותית לקראת המשך ביצוע התכנית בקרוב, אשר במסגרתה תימשך הקמת מרחבי המיגון וממ"דים תקניים המותאמים להיקפי התלמידים בכל מוסד, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. זאת בהמשך למכלול הפעולות שהעירייה ביצעה בשנים האחרונות בתחום המיגון, ובמסגרת זו הוקמו בשנים האחרונות למעלה מ-30 מתחמי מיגון תקניים במרחבים ציבוריים ובגני הילדים העירוניים. במקביל העירייה מקדמת בימים אלו רכישת ממ"דים ניידים אשר יעמדו בדרישות המיגון הרלוונטיות לפ"ת. יצוין כי עם פרוץ המלחמה, העירייה פעלה להכשיר מתחמי מיגון רבים אשר משמשים בימים אלו את הציבור הרחב בעת אזעקה והעירייה ממשיכה כל העת להכשיר מרחבים נוספים ככל הניתן ובכל רחבי העיר.

ראש העירייה, רמי גרינברג אמר: "כחלק מהיערכות העירונית בתחומים השונים, בשנים האחרונות ביצענו פעולות רבות בנושא המיגון במוסדות החינוך הוותיקים ובאזורים שונים בשכונות הוותיקות. בימים אלו גורמי המקצוע משלימים את עדכון פרטי התכנית הרחבה שעוסקת בין היתר גם במוסדות החינוך והמרחבים הציבוריים בשכונות, ובהתאם העירייה תקצה עשרות מיליוני שקלים לטובת קידום מהיר. נמשיך לפעול בתחום חשוב זה ונשקיע את כל המשאבים הדרושים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר