מיצג מחווה לדרום אדום בקניון רננים, צילום יחצ
מיצג מחווה לדרום אדום בקניון רננים, צילום יחצ

מיצג מיוחד ברננים: 1,500 כלניות אדומות, צהובות ולבנות כמחווה לדרום אדום | צפו

תושבים רבים גויסו להכנת הפרחים והמיצג, בהם תלמידי בתי ספר, חברי תנועות נוער ומשפחות. החלום: "להחליף את הכלניות הצהובות בלבנות"

פורסם בתאריך: 22.11.23 08:20

מיצג קהילתי ייחודי הוקם אתמול בקניון רננים ברעננה, מחווה ל"דרום אדום" תחת המסר: עוד נשוב לטייל בין פרחים בחיוכים. המיצג מורכב מכ-1,500 פרחי כלניות קטיפתיות שהוכנו בעבודת יד ונעוצות על משטח חול בגודל של 21 מ"ר כמרבד פרחים. במיצג כ-1,200 כלניות אדומות כמספר הנרצחים וההרוגים בשבת הארורה ב-7.10 ובמהלך ימי הלחימה עד היום, 236 כלניות צהובות כמספר החטופים, וחמש כלניות לבנות כמספר השבים מן השבי. יוזמות המיצג אמרו כי "החלום של הקהילה אשר לקחה חלק ביצירת מיצג זה הוא להגיע במהרה למצב בו יוחלפו הכלניות הצהובות בלבנות, כפי שנכתב על אחד מלוחות העץ במשטח – "שרק ישובו במהרה ובשלום".

לטובת הקמת המיצג גויסו בשבוע האחרון חברי קהילות שונות להכנת הפרחים, ביניהם תלמידי בית ספר שז"ר מהרצליה, בית ספר רימון מפרדס חנה, קבוצות מתנועת הנוער הצופים ומשפחות שקיבלו הדרכה והכינו עם יקיריהם. התהליך הגיע לשיאו בסדנת יצירה שיתופית עם אורחי קניון רננים שמימן את פרויקט המחווה המבורך הזה. הגיעו משתתפים בקשת רחבה של גילאים אשר הכינו כלניות ושילבו אותם במיצג על רקע שירים מפס קול התקופה. הילדים שהשתתפו אף הכינו מכתבים צבעוניים אשר יועברו אל גדוד 9305 של חיל התותחנים שנמצאים בלוחמה בדרום.

 

 

יוזמת המיצג, אפרת הלל, אמרה: "בימים כתיקונם אני מנצחת על אירועים, מיצגים ומתחמי יצירה מלאים בהשראת שמחות וצבע שכעת נצבעו בשחור. מנהלת השיווק של קניון רננים, אורית סגל, פנתה אלי עם רצון להקים מיצג לזכר החטופים בקניון, הרגשתי שהבטן מתהפכת לי והותשתי לימים מהמחשבות על כך. שיתפתי אותה על 4 מספרים שרצו בראשי ללא הרף: שבע, עשר, שש, שלושים. כתבתי בעקבותם טקסט. המספרים 6:30 7.10 מוצגות בשיר המודפס על רקע תמונה של גבעת האורנים (גבעת ינצ'וק) אשר שמשה כעמדת שידורים של כתבים מהארץ ומהעולם במלחמת צוק איתן מכיוון שהיא מתצפתת על עזה וישובים רבים בעוטף".

ביום שישי האחרון צוינו 30 יום למותו של אופיר ליבשטיין ז"ל, אשר נרצח בחילופי אש עם מחבלים במהלך הטבח בכפר עזה. ליבשטיין יזם את "פסטיבל דרום אדום" יחד עם אשתו וחבריו והיה ראש המועצה האזורית שער הנגב. הלל אומרת: "הפרויקט מוקדש לזכרו, בהוקרה על המיזם ובהבטחה שעוד נשוב לטייל יחד בין הפרחים בחיוכים".

המיצג יהיה בקניון רננים כחודש, הכוונה היא להקים מיצגים דומים בקניונים נוספים בארץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר