אולם ההתעמלות שנבנה סמוך לאצטדיון, צילום דוברות העירייה
אולם ההתעמלות שנבנה סמוך לאצטדיון, צילום דוברות העירייה

ארנה גדולה תיבנה סמוך לאצטדיון, מגרשי כדורגל וקאנטרי יוקמו בשכונת נוף הירקון החדשה

לצד מתקני הספורט שמתוכננים בשטח הפארק המטרופוליני, אישרה העירייה את תכנית מתקני הספורט בשכונה החדשה שתיבנה על שטח בסיס סירקין

פורסם בתאריך: 23.11.23 16:30

בדיון שהתקיים השבוע בעירייה הוחלט על פריסת מתקני ספורט בשכונת נוף הירקון שעתידה לקום על שטח מחנה סירקין, ובפארק המטרופוליני. מדובר במהלך שמקודם בשנים האחרונות, ועם הקמת השכונה החדשה יקבל תנופה משמעותית.

בשטח הפארק המטרופוליני בחלקה הצפוני של העיר מתוכננת לקום בין היתר ארנה עם 4,000 מקומות ישיבה בסמוך לאיצטדיון הכדורגל, ויוקמו מגרשי ספורט, קאנטרי קהילתי, סקייט פארק, אולם להתעמלות קרקע ואולם להתעמלות אמנותית שמוקם מול האצטדיון, שבילי אופניים, שבילי הליכה ועוד. כזכור, פארק הירקון מתוכנן לקום בין גדות נחל הירקון ועד תוואי דרך אם המושבות על פני שטח כולל של כ-10,000 דונם. זאת בהמשך לשטחי הטבע הקיימים לאורך נחל הירקון.

לכל זאת מתווספת כעת התוכנית להקמת מתקני ספורט מתקדמים בשכונת נוף ירקון החדשה. במסגרת התכנית של השכונה   הוחלט על הקמת המתקנים הבאים: • ארבעה מגרשי כדורגל תקניים. שני מגרשים בינוניים ושני מגרשים גדולים. מגרשי הכדורגל ישמשו את קבוצות הכדורגל העירוניות. • אחד ממגרשי הכדורגל הגדולים ישולב עם מגרש לאתלטיקה קלה, ויכלול טריבונה עם 2,500 מקומות ישיבה, מבנה ספח משותף הכולל מלתחות, חדרי מאמנים ושופטים, משרדי הנהלה, קפיטריה ועוד. מגרש האתלטיקה ישמש את ספורטאי העיר הנאלצים היום להשתמש במתקנים מחוץ לעיר. • קאנטרי קהילתי גדול שיכלול בריכות שחיה, מגרשי ספורט, חדרי חוגים, קיר טיפוס, מתחמי דשא ועוד. • במוסדות החינוך ישולבו אולמות ספורט שישמשו את התושבים והקהילה כולה. כך למשל, בבתי הספר התיכוניים ייבנו אולמות ספורט גדולים בשטח של 1,520 מ"ר לכל אולם, בבתי הספר היסודיים הסמוכים למרכזים קהילתיים ייבנו אולמות ספורט בינוניים בשטח של 978 מ"ר לכל אולם, וביתר בתי הספר היסודיים ייבנו אולמות ספורט קטנים בשטח של 650 מ"ר.

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר "אנחנו גאים לבנות את שכונת נוף ירקון תוך מחשבה על כל פרט ועל כל היבט, ובתוך כך לתת תשומת לב משמעותית גם לקידום הספורט בשכונה. שכונת נוף ירקון תבנה באופן ששם דגש על איכות חיים הן מבחינת תשתיות השכונה והן מבחינת אורח החיים שתושביה יוכלו לאמץ. בשכונה יבנו מתקני ספורט ואולמות ספורט מתקדמים, שבילי הליכה, שבילי רכיבה, מגרשי משחק, מרחבי דשא ועוד. כמות מתקני הספורט שתבנה בשכונה ואיכות המתקנים שיצטרפו למתקנים הספורט ולמרחבים בפארק המטרופוליני, ישימו את פתח תקווה כאחת הערים המובילות בענפי הספורט, מהלך המקודם בשנים האחרונות ביתר שאת".

תזכורת: שכונת נוף הירקון פתח תקוה (בסיס סירקין לשעבר) עתידה להיות שכונת מגורים גדולה ומשמעותית כאשר במהלך 2024 יחלו עבודות הפיתוח והתשתיות. על פי המודל, תכלולנה השכונות החדשות מתחמי ספורט ונופש, כמו גם פארקים רחבי היקף ושטחים נרחבים שיוסבו לטובת פעילויות פנאי. כל המרחב הציבורי מתוכנן תוך חשיבה ברת קיימא המתייחסת גם להיבטי תנועה ומסחר, קו מטרו שמתוכנן לעבור בשכונה ומשתנים נוספים שתכליתם לייצר תמהיל של איכות חיים עם סטנדרט מתקדם של בנייה.

בשלב זה אושרה הפרוגרמה בשכונת נוף ירקון ויתחיל הליך התכנון. תחילת העבודות בשנתיים הקרובות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר