אילוסטרציה של אדם עם סכין צילום yacobchuk1 depositphotos.com
אילוסטרציה של אדם עם סכין צילום yacobchuk1 depositphotos.com

בין האסירות המיועדות לשחרור: מחבלת מכפר קאסם שביצעה פיגוע דקירה בראש העין

הממשלה אישרה הלילה להוסיף 50 אסירות לרשימת המיועדות לשחרור, בהן גם תושבת כפר קאסם שדקרה בפיגוע אישה מכפר סבא בראש העין ב-2016

פורסם בתאריך: 28.11.23 16:09

הממשלה אישרה הלילה (החלטת ממשלה 1084) להוסיף 50 אסירות לרשימת המיועדות לשחרור נוכח המשך שחרור החטופים הישראלים והמשך ההפוגה בלחימה. ברשימה נכללת גם עהד תמימי שנחשבת לסמל פלסטיני ונעצרה החודש בגין פוסט מסית. מלבדה יש ברשימה רבות אחרות שנעצרו מאז תחילת המלחמה – וגם לא מעט אזרחיות ישראל. זו הרשימה המלאה.
שם בולט ברשימה הוא של המחבלת מכפר קאסם שתילה אבו עיאדה, ילידת 1993, עליה נגזרו 16 שנות מאסר בשנת 2017 לאחר שביצעה פיגוע דקירה ב-2016. אבו עיאדה המחבלת דקרה אז תושבת כפר סבא באזור התעשייה בראש העין ופצעה אותה קל. למרבה המזל הבחין בה מאבטח שהשתלט עליה. היא הורשעה בניסיון לרצח – פעולות איבה, זאת על פי הודאתה במסגרת עסקת טיעון. כמו כן נגזר עליה לשלם פיצוי כספי לנדקרת בסך 100 אלף שקלים.
בכתב האישום שהוגש אז נגדה צוין כי תכננה פיגוע על רקע לאומני באמצעות מטען חבלה או ירי. עוד צוין כי למדה להרכיב מטען בייצור עצמי דרך האינטרנט ורכשה חומרים לצורך כך, ותכננה להניח את המטען במסעדה באזור התעשייה אפק בראש העין. היא ניסתה להרכיב את המטען ללא הצלחה, והחליטה לבצע פיגוע דקירה. היא הצטיידה בשני סכינים, יצאה מביתה בכפר קאסם והלכה ברגל לעבר אזור התעשייה. התנפלה על יהודייה תושבת כפר סבא ודקרה אותה בידה השמאלית. למרבה המזל מאבטח שהיה בסמוך השתלט עליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר