אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לא אספת את הצרכים של הכלב? על פי ה-DNA ישלחו לך דוח

עיריית פתח תקווה פותחת בפיילוט ייחודי ומפתיע: הקמת מאגר DNA לכלבים. בעלי כלבים שלא אספו את הצרכים אחריהם, יקבלו דוח בדואר גם אם לא נתפסו "על חם"

פורסם בתאריך: 9.11.17 18:25

האם בעתיד הקרוב יוכלו פקחי העירייה לחלק דוחות לבעלי כלבים על פי בדיקת DNA? יכול להיות מאוד שכן.

בעיריית פתח תקוה הקצו 100 אלף שקלים לצורך פיילוט משותף עם עיריית ירושלים סביב הקמת מאגר DNA לכלבים. במסגרת הפיילוט, יתבצעו מספר בדיקות לצורך היתכנות התהליך. במידה והתהליך יצליח, יוכלו, למשל, פקחי העירייה שיוסמכו לכך לקחת דגימת DNA מגללי כלבים, ולאחר בדיקת הגללים על פי המאגר, לשלוח לבעלי הכלבים את הדוח בדואר.

בעבר כבר החלה העירייה באופן תקדימי בפיילוט שכזה, אך הוא הופסק בשל בעיה משפטית. כעת מקווים בעירייה לנסות ולקדם שוב את המהלך ואף הקצו לכך תקציב שאושר במועצת העיר.

"מדובר בתהליך שנועד לבדוק את ההיתכנות ועד כמה ניתן לעשות את הבדיקה מדי אין אי של הצואה ולבצע הצלבה לכלב עצמו", אומרת הווטרינרית העירונית תיקה בר און. "אנו יוצאים בפיילוט כדי לבדוק זאת והחשיבות היא מבחינתנו להגיע לדיוק של 99 אחוז. במסגרת הפיילוט אנו בודקים מה קורה למשל עם כלבים שהם אחים, או צואה שעמדה בשמש. במסגרת הפיילוט אנו משתמשים במומחה לעניין, ובוחנים איך מקיימים את הבדיקה של הצואה ועוד. כרגע אין בדיקה בשטח, אלא רק בדיקות מעבדה".

בר און מתייחסת לכך שהפיילוט שהחלה העירייה בעבר לא הצליח לבוא לידי מאגר DNA. "בזמנו עשינו פיילוט דומה, אך הוא נעצר בגלל בעיה משפטית וגם כי חלק מהבדיקות הצליחו וחלק לא", היא מוסיפה. "מאז עברו כמה שנים וגם הטכנולוגיה משתכללת. אני מקווה שכן נוכל לבצע את הפרויקט הזה ושנוכל ליצור מאגר DNA, אנו עושים זאת כי אנו מאמינים שזה יכול להצליח. הפרויקט לא קיים כרגע בשום מקום בארץ, והחשיבות שלו היא כמו שאמרתי, דיוק מרבי, כי במידה ואין דיוק מרבי עלול להיווצר בלבול ואי נעימות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר