אוטובוס של דן, צילום דוברות עיריית פתח תקוה
אוטובוס של דן, צילום דוברות עיריית פתח תקוה

חשוב לדעת: שינויים משמעותיים בפעילות הרכבת הקלה ובקווי אוטובוס בפתח תקוה

שימו לב לשינויים: אלו הקווים שיתוגברו, וזה הקו שתדירות הפעילות שלו ירדה המשמעותית מכיוון שהוא נוסע במקביל לקו האדום של הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 14.1.24 08:39

שינויים משמעותיים החודש בתחבורה הציבורית בפתח תקוה: הרכבת הקלה האריכה את שעות הפעילות ותגברה בקו האדום 1R את תדירות הרכבות בשעה. לאור זאת, ירדה תדירות הפעילות של קו 1 הנוסע בתוואי מקביל למעשה, כפי שתוכנן מלכתחילה עם פתיחת הקו לפני שנים. במקביל, נפתח קו חדש – קו 50 (לא קו 50 שהיה בעבר) שייסע בתוואי הרכבת עד למשרד הרישוי בחולון. קו 50 מספק מענה מיטבי מעל האדמה באותו תוואי שהרכבת הקלה נוסעת מתחת לאדמה, וזאת כי לקו 50 יש מרחק קצר יחסית בין תחנה לתחנה, ותדירות הקו גבוהה.

בנוסף, החל מה-19.1 יתוגברו הקווים הבאים של חברת דן:
קו 92 – מתחנה מרכזית פתח תקוה לבני ברק ורמת גן.
קו 66 – מתחנה מרכזית פ"ת, דרך מרכז העיר למסוף הכרמלית (תדירות של כל 5 דקות בשעות הבוקר)
קו 292 – מהדר גנים, דרך 471 לבני ברק ור"ג.

לאחרונה עלתה התדירות של הקווים הפנימיים בפ"ת של חברת אלקטרה אפיקים. כ- 50 נהגים חדשים הצטרפו למערך הנהגים ובכך איפשרו הגברת תדירות של הקווים השונים. בין היתר, כבר בתחילת חודש ינואר תוגברו הקווים הבאים: 5, 17, 20, 22, 23, 25, 27, 49, 62, 64, 88.

 

בנוסף, נפתח קו חדש, קו 84 א' של חברת אלקטרה אפיקים – הנוסע מפ"ת לאור יהודה, דרך כביש 40 והמושבים. למעשה מדובר בשדרוג של קו 84, כאשר קו 84 א' נכנס גם למושב מגשימים.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר "העיר פתח תקוה ממשיכה במהפכה התחבורתית בעיר וממשיכה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר כמו גם פרוייקטים מגה תחבורתיים. בנוסף לתגבור הקווים ולהרחבת הקישוריות, החלו לפעול בעיר עשרות אוטובוסים חדשים ושקטים המונעים בחשמל ולפיכך אינם מזהמים ואינם גורמים לרעש. תחבורה ציבורית על כלל שלוחותיה, ברכבת, ברכבת הקלה ובאוטובוסים היא הדרך להפחתת השימוש ברכבים פרטיים ובכך הורדת זיהום האוויר והעומס בכבישים והגברת הבטיחות בדרכים".

דוד קמחי, הממונה על התחבורה הציבורית: "אנחנו ממשיכים לקדם את רשת התחבורה הציבורית בפ"ת ולהגביר את תדירות הקווים ולפתח קווים ליעדים חדשים. אני מודה למשרד התחבורה, לנתיבי איילון, לרשות הארצית לתחבורה הציבורית – להגר רשף מנהלת אגף רישוי ותפעול מחוז גוש דן ומרכז ולאורי זילברמן הממונה המחוזי ולכל הצוותים המקצועיים על שיתוף הפעולה הפורה לקידום רשת התחבורה הציבורית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר