רמי גרינברג וירון קדושים צילומים זאב שטרן
רמי גרינברג וירון קדושים צילומים זאב שטרן

סיפור לוהט: זה מה שטוען רמי גרינברג בכתב ההגנה לתביעת לשון הרע של ירון קדושים

בספטמבר האחרון הגיש ירון קדושים תביעת לשון הרע נגד רמי גרינברג ועמיצור אלישיב, עתה הוגש כתב הגנה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.2.24 18:27

ראש העירייה רמי גרינברג, ועמיצור אלישיב, מספר עשר ברשימתו למועצת העיר, הגישו באמצעות עו"ד טל גרשטיין לבית המשפט כתב הגנה לתביעת לשון הרע שהגיש נגדם תושב העיר ופעיל הציבור משכונת הדר גנים, ירון קדושים.

את התביעה הגיש קדושים בספטמבר האחרון, 2023, על סך 350 אלף שקלים בטענה ללשון הרע וגרימת נזק. כזכור בכתב התביעה נטען כי מדובר היה במסע רדיפה במטרה למנוע מקדושים לנהל מאבקים ציבוריים מרגע שחשף תכנית לסגירת צמתים בכביש 40. היכנסו כאן לקרוא על התביעה.

בכתב ההגנה טוענים גרינברג ועמיצור בין היתר, כי אין מדובר בלשון הרע. עוד הם מודיעים כי יטענו בין היתר להגנת אמת בפרסום מכוח סעיף 14 לחוק ולהגנות תום הלב מכוח סעיפים אחרים , זאת מאחר שהפרסום בוצע בתום לב ובנסיבות המפורטות בכתב ההגנה. הם טוענים גם כי "אין לראות במעשה המיוחס לנתבע כמעשה עוולה, וזאת מאחר ואדם בר -דעת ומזג כרגיל לא היה בא בנסיבות הנתונות בתלונה על כך, בהתאם לסעיף 4 לפקודה".

עוד נכתב בכתב ההגנה: "כבר בתחילה יודגש, כפי שיורחב להלן, הנתבע הינו קורבן לרדיפה אישית של התובע, שאינו  בוחל באמצעים על מנת להרוס את חייו הפרטיים והציבוריים של הנתבעים, כאשר עניינה של תביעה זו הינה נקמנות אישית של התובע בנתבע 1 בשל פיטורי אשתו של התובע מתפקידה כמנהלת מעונות המתוקצבים ע"י עירית פתח תקווה אותם ייחס התובע בחוסר תום לב לנתבע 1, כפי שהתובע מגולל בהרחבה בכתב התביעה…".

 

עוד נטען בכתב ההגנה: "התובע מנסה להרוס את חיי הנתבע 1 בכל דרך ולהחריב עד דק את פועלו הציבורי, באמצעות הגשת תביעות ותלונות סרק למשטרת ישראל, איתן מתמודד הנתבע בימים אלו ובכך גרם לנתבע 1 עוגמת נפש רבה והוצאות מרובות לעורכי דין על מנת להגן על עצמו מול תביעות סרק
אלו…"

הנתבעים דורשים לסלק את התביעה ממספר סיבות:  "מחמת היותה טורדנית וקנטרנית ושימוש לרעה בהליכי משפט", "מחמת היעדר עילה" וכי "הנתבע 1 יטען כי יש מקום לכך שבית המשפט יכיר בחסינותו של הנתבע 1 כעובד ציבור, וכפועל יוצא מכך ידחה את התביעה כנגד הנתבע 1 ויורה על הכנסתה של עיריית פתח תקווה בנעלי הנתבע 1 (גרינברג)".

בהמשך כתב ההגנה קיימת התייחסות למיקרים שהועלו בכתב התביעה, בהם עיתוי פיטורי אשתו של קדושים, הסרתו מקבוצות וואטסאפ ועוד. הנתבעים דורשים לדחות את התביעה ולחייב את קדושים בהוצאות משפט.

קדושים אמר בתגובה: "המסע שלי לצדק וחשיפת האמת הוא המסע של הציבור כולו. והוא יימשך כי חייבים. מסע הרדיפה הבריונית והרעה שעברתי הוא רק בגלל שעשיתי מה שמוטל עלי לעשות. לשמור על איכות החיים של תושבי העיר. ועשיתי זאת במכובדות בכבוד ביושר אישי וללא הטלת דופי אישי באף אדם. הזכות לבקר והזכות להתנגד לתוכניות בניה ותשתיות היא בסיסית ביותר ואוי לנו אם פעילי ציבור והציבור יושתקו. ניצחנו ברוך השם בכל מה שנאבקנו. ועכשיו צריך לשמור על כך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר