עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

איך השפיעה המלחמה על ההצבעה: קבלו את סקר הבחירות של פתח תקוה

תנועה ישראלית קיימה סקר בחירות בשמונה ערים גדולות ובהן פתח תקוה. המספרים לפניכם

פורסם בתאריך: 20.2.24 08:45

בעוד כשבועיים, לאחר מספר דחיות, יתקיימו הבחירות המקומיות. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, אזרחים יוצאים להצביע כשהתותחים עדיין רועמים, רבים מגויסים ואנו נמצאים עדיין בעיצומה של מלחמה. בארבעת החודשים האחרונים, התחדדה ביתר שאת, חשיבות השלטון המקומי והערך של מנהיגות מקומית חזקה, יעילה ומתפקדת. לקראת הבחירות, תנועה ישראלית הפועלת לחיזוק הדמוקרטיה בישראל ומקדמת ביזור סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, בצעה סקר באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה לבחינת מידת המוטיבציה לצאת ולהצביע בבחירות המקומיות בצל המלחמה, הנושאים המשמעותיים ביותר לבוחרים, מידת ההשפעה של המלחמה על בחירת המועמד, דפוסי בחירת המועמד ועוד.

בסקר נשאלו 2019 נשאלים מ-8 הערים הגדולות בישראל בניהן העיר פתח תקווה. הערים הן ירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, אשדוד, פתח תקוה ונתניה. בסקר נבחנו עמדות התושבים לפני ה-7 באוקטובר ובשבוע האחרון של חודש ינואר 2024.

אז מה מעסיק את תושבי פתח תקוה במישור המקומי לקראת הבחירות? ארבעת הנושאים העיקריים, שמעסיקים את הנשאלים בעיר פתח תקוה ובהם היו רוצים לראות שיפור בעיר הם עומסי תנועה, מצוקת חניה, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, ותחבורה ציבורית. עומסי תנועה עם 30.1% מכלל הנשאלים, מצוקת החניה עם 11%, התחדשות עירונית עם 10.3% ותחבורה ציבורית עם 9.5%.

בניגוד ליתר הערים בהן תחום הביטחון האישי העסיק במיוחד את הנשאלים והם דירגו אותו בין שלושת הנושאים שהיו רוצים לראות שיפור בעירם, בעיר פתח תקווה תחום הביטחון האישי ממוקם רק במקום השביעי.

 

מה המוטיבציה של תושבי פתח תקווה להצביע בצל המלחמה?

כשבועיים לפני קיום הבחירות כ-88.1% מהבוחרים בפתח תקווה מעידים כי יצביעו בבחירות הקרובות לראשות העיר. כ-9.3% ציינו שהם מתכננים לבחור במועמד אחר מהמועמד, שבחרו בו בבחירות הקודמות, 44.3% יבחרו באותו מועמד שבחרו בו בבחירות הקודמות ו-24.6% עדיין לא החליטו למי יצביעו.

נתי בירמן מה נעים, מנכ"ל תנועה ישראלית, צילום נדב יהלומי

נתי בירמן מה נעים, מנכ"ל תנועה ישראלית, צילום נדב יהלומי

הקריטריונים על פיהם יחליטו תושבי פתח תקווה במי לבחור: 55.7% ציינו שיבחרו במועמד שמקדם נושאים שחשובים להם, 56% ציינו עשיה ציבורית עניפה ו-46.9% שמו דגש על זמינות אישית לפניות תושבים.

לשאלה אם ארבעת חודשי הלחימה והחיים בשגרת חירום השפיעו על ההחלטה לגבי המועמד בו יבחרו, כ-94.1% ציינו שלא שינו את ההחלטה לגבי המועמד בו יבחרו. כ-5.9% ציינו כי שינו החלטתם בעקבות ההתנהלות המועמד במלחמה .

לשאלה האם הרשות המקומית בפתח תקווה הינה דמוקרטית?, השיבו 55.8% מתושבי העיר שהעיר די דמוקרטית, ו-28.3% חושבים שהעיר מאוד דמוקרטית. 14% טוענים שהעיר לא כל כך דמוקרטית. הערכים החשובים ביותר לדעת הנשאלים שעל פיהם הרשות המקומית צריכה לפעול הם: שקיפות והנהגת מידע, מנהל תקין וייצוג הולם לכל המגזרים.

נתי בירמן מה נעים, מנכ"ל תנועה ישראלית: "הקשב של תושבי ישראל נמצא כיום באופן טבעי במלחמה בלבד אך כידוע הבחירות המקומיות יתקיימו בעוד פחות משבועיים ואסור שהן תחלופנה לידינו. חשיבות הבחירות המקומיות היא אקוטית במיוחד לנוכח האסון הכבד, שפקד אותנו ב-7 באוקטובר והמלחמה שמתנהלת כבר ארבעה חודשים. השלטון המקומי הוכיח יכולת ניהול ותפקוד אפקטיבית ויעילה, רוב הרשויות סיפקו ועדיין מספקות לתושביהן את המענה בחירום, בזמן שמשרדי הממשלה היו בכאוס מוחלט ומנותקות מהאזרח. תוצאות הבחירות עתידות להשפיע על חיי האזרח, כל אחד בעירו, למשך 5 שנים ולכן הן משמעותיות כל כך. כתנועה הפועלת לשינוי שיטת הממשל, ביזור סמכויות מהשלטון המרכזי ולחיזוק השלטון המקומי, אני קוראים לכל תושבי מדינת ישראל למרות המלחמה והקשיים הנלווים לצאת להצביע ולבחור במנהיגות המקומית הראויה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר