רמי גרינברג מצביע אתמול, צילום מהפייסבוק
רמי גרינברג מצביע אתמול, צילום מהפייסבוק

גרינברג על הקמת הקואליציה: "מי שיבוא לעבוד ולתרום יצטרף, מי שרק רוצה לחבל לא יהיה חלק"

אחרי ההישג הגדול של ראש העירייה ורשימת התחדשות, מתחילים המגעים להקמת קואליציה. אלו הרשימות שמועמדות להצטרף, כל הפרטים. וגם: האם תקים רשימת מחויבים גוש ליברלי מאוחד במועצת העיר?

פורסם בתאריך: 5.3.24 09:19

כשבוע אחרי ההישג הגדול של רמי גרינברג בבחירות לראשות העירייה ושל רשימת התחדשות בראשותו בבחירות למועצת העיר, מתחילים בפתח תקווה המגעים להרכבת קואליציה, כאשר הכוח של רשימתו של ראש העירייה עצום. רשימת התחדשות זכתה כידוע ב-13 מנדטים מתוך 29 חברי מועצה שיש בפתח תקווה. למעשה יכול גרינברג להסתפק בשותפה אחת שתעניק לו רוב במועצה, אך שואף לקואליציה רחבה יותר.

גרינברג הבהיר: "זכינו להישג אדיר למרות השמצות של כל מיני גורמים. כל סיעה שתבוא לעבוד לפי הקווים שלנו ולתרום לעיר פתח תקווה ולתושבים תוכל להיות שותפה. אבל יש כאלו שרק רוצים לחבל בעשייה ולקדם אינטרסים אישיים, והם לא יהיו בקואליציה".

נזכיר כי ש"ס זכתה בחמישה מנדטים, מחויבים בשלושה, הציונות הדתית – הבית היהודי שלושה, יש עתיד עם שניים, יהדות התורה ואגודת ישראל עם מנדט אחד, פתח תקווה ביתנו עם אחד, וכך גם אמת.

ש"ס היא המועמדת הטבעית להצטרף לקואליציה וסביר להניח שהרב אליהו גינת יהיה סגן ראש עירייה. לפחות סגן אחד נוסף יהיה מרשימתו של גרינברג וייתכן שגם שניים, כאשר צריך לזכור שמספר 2 ברשימה היא אנה נבות. ובנוסף אליה צריך לקחת בחשבון את מספר 3, צדוק בן משה, שמשמש כסגן בקדנציה שמסתיימת.

למרות שגרינברג לא זקוק לכך לאור ההישג של רשימתו, ויכול להסתפק ברשימה אחת כשותפה בקואליציה, ייתכן שתהיה קואליציה רחבה בה יהיו חברות גם ש"ס, יש עתיד ואמת, כאשר יש רשימות נוספות שעשויות להצטרף. אחרי שתורכב הקואליציה תתבהר גם תמונת הסגנים של ראש העירייה.

עוה"ד אורי אהד, יו"ר סיעת מחויבים, שואף ליצור גוש של מה שהוא מגדיר מחנה ליברלי דמוקרטי במועצת העיר. אהד אמר למלאבס: "אין מחלוקת כי כגוף מאוחד וגדול, המורכב ממספר סיעות, בעלות השקפה זהה, נוכל להוות גורם משמעותי ממנו לא ניתן יהיה להתעלם. תושבי פתח תקווה מביטים בנו ואנו יודעים כי האחריות, האם להיכנס לקואליציה כגוף מאוחד ומשמעותי או כרסיסי מפלגות מונחת על כתפי כולנו כנבחרי ציבור. סיעת מחויבים פנתה, עוד בשבוע שעבר, לכלל הסיעות המניפות דגלים אלו של ליברליזם ודמוקרטיה והציעה להן לפעול במשותף ובתיאום. הסיעה אף הודיעה כי נוכח החשיבות שהיא רואה בגיבוש כוח ליברלי מאוחד במועצה, מוותרת מחויבים, חרף היותה הסיעה הגדולה בגוש (3 מנדטים) על כל דרישה לתפקיד קואליציוני בשכר לטובת השותפות הטבעיות בסיעה המאוחדת (העבודה ויש עתיד). תפיסת העבודה שלנו היא כי קיימת חשיבות לגיבוש המחנה הליברלי דמוקרטי במועצת העיר לכוח משמעותי המונה 6-7 מנדטים, שיהווה את הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר (אחרי התחדשות ולפני ש"ס) ויכול במשותף להוביל מהלכים של ליברליזם, שקיפות דמוקרטיה ומניעת הקצנה באורח החיים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר