מלחמה רב זירתית והחניונים שישמשו כמחסה לתושבים: זו ההצעה של מחויבים, זו תגובת העירייה

סיעת מחויבים מציעה לגבש תכנית עירונית להכשרת מקלטים גדולים בחניונים תת קרקעיים בבתי ספר לפינוי תושבים חסרי מיגון במקרה של מערכה רב זירתית. לשכת ראש העירייה: "ההצעה לא רלוונטית מאחר והדברים כבר נעשו"

פורסם בתאריך: 17.3.24 15:46

ישיבת המועצה החגיגית של מועצת העיר החדשה, תתקיים ביום שישי ה-22.3. לא ברור עדיין אם בהמשך אותו יום תתקיים ישיבה מן המניין או שזו תתקיים במועד אחר. בכל אופן, הסיעה הראשונה אשר כבר הגישה הצע לאישור מועצת העיר החדשה. היא סיעת מחויבים. ההצעה קובעת כי העירייה תכשיר, תכין ותצייד מקומות מקלט (חניונים, מקלטים ציבוריים) ברחבי העיר לטובת תושבים אשר אין בקרבתם מקומות מקלט מסודרים. עוד נמסר בהצעה כי בעיר פרוסים כ-45 מקלטים ציבוריים בלבד. בתגובת העירייה מצוינים שמות חניונים גדולים בעיר שישמשו כ'מחסה המוני' במקרה של מלחמה רב זירתית.

עו"ד אורי אהד, יו"ר הסיעה, אמר: "חובתנו כעירייה להבטיח מיגון ראוי וטוב לכלל התושבים. המקלטים הפזורים כיום בעיר ואשר בנייתם פסקה לפני כ-50 שנה אינם יכולים להכיל את כמות התושבים הקיימת ואשר בבתיהם אין ממ"דים. תרחישי הלחימה הרב זירתית מחייבים אותנו להיערך מראש כדי שלא ניאלץ לאלתר פתרונות בעת מלחמה. אני בטוח כי ההצעה תזכה לתמיכת כלל חברי מועצת העיר וכולנו תקווה כי לא יהיה כל צורך להפעיל את תכנית החירום".

מלשכת ראש העירייה, רמי גרינברג, נמסר: "ההצעה לסדר לא רלוונטית מאחר שכל הדברים המצוינים נעשו והוצגו בפני מועצת העיר בשלהי הקדנציה הקודמת, כחלק מהערכות למלחמה בעזה וכן גם אפשרות למערכה רב זירתית. כפי שהוזכר בעבר, בחודשים האחרונים בוצעו סיורים מקצועיים בהשתתפות ראש העיר, הגורמים בפיקוד העורף ובאגף הביטחון ובמסגרתו אושרו חניונים לשהייה של אוכלוסיה 'כמחסה המוני', ובתוכם, זיסו, פלינר, חניון השוק, חניון קניון שפיגל ועוד. בחמש השנים האחרונות הוצבו עשרות מרחבים מוגנים ניידים בשכונות ובמסדות הציבור והחינוך, הוכשרו מאות מקלטים ששימשו את הציבור בעת אזעקות ונפתחו גם המרחבים המוגנים במוסדות הציבור והחינוך לשימוש התושבים שגרים בסמוך אליהם, ניבנו עשרות ממ"דים במוסדות חינוך וציבור רבים ועוד. לאור כך, נראה כי יש מי שחושב שהזיכרון של התושבים קצר, ובשביל כותרות במקומונים מקדם הצעות שנעשו על ידי העירייה והוצגו בפני הציבור וחברי המועצה מספר פעמים בעבר. לכן אין שום חדש בהצעה המדוברת".

 

במכתב של אהד לגרינברג נכתב בין היתר: "ראשית מבקשת סיעת מחויבים לברך אותך ואת חברי המועצה הנבחרים בברכת הצלחה ועשייה פורייה לעיר ולתושביה. שנית, נבקש להעלות לדיון בישיבת מועצת העיר מס' 2, שתתכנס לאחר ישיבת מועצת העיר החגיגית וכינון המועצה את הצעת סיעת מחויבים לגיבוש תכנית עירונית להכשרת מקלטים גדולים (חניונים תת קרקעיים ומקלטים בבתי ספר) לפינוי תושבים חסרי מיגון במקרה של מערכה רב זירתית. מטרת התכנית: הכשרת מקומות מקלט תת קרקעיים, ברחבי העיר אליהם יוכלו, להתפנות, בשעת חירום תושבים חסרי מיגון אשר בביתם אין ממ"ד או מקלט. הנחת העבודה: התחזיות השונות במקרה של פתיחת מערכה רב זירתית, במסגרתה תופעל גם החזית הצפונית חוזות מצב בו ישוגרו לכיוון ישראל ובכלל זה גם אזור המרכז אלפי טילים ורקטות. פתח תקווה מונה כיום למעלה מ-270,000 תושבות ותושבים ולעשרות אלפים אין מחסה בטוח (מקלט או ממ"ד). הצעת החלטה: העירייה תמפה תכין ותכשיר באופן מסודר חניונים תת קרקעיים ברחבי העיר לקליטת תושבים ותושבות מחוסרי מיגון. העירייה תצייד מראש מקלטים אלו במזון יבש בסיסי ציוד רפואי ומים באופן שיספיק לשהייה של מספר ימים ברציפות. לכל מקלט כאמור ימונה צוות עירוני בחירום שיפעילו אותו בעת צורך. החניונים וכן מקלטים במוסדות ציבור (אשר במקרה כאמור ככל הנראה יושבתו מפעילות) יהיו בפריסה עירונית ותושבי האזור הסמוך יונחו בדיוק להיכן יוכלו להגיע בעת חירום. נבקש לזמן לדיון בנושא גם את גורמי המקצוע העירוניים(אגף הביטחון) וכן את מפקד היקל"ר מטעם פיקוד העורף. נקווה כולנו כי בהיערכות זו לא יהיה כל צורך להשתמש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר