אישה בכיסא גלגלים, אילוסטרציה apeyron-depositphotos.com
אישה בכיסא גלגלים, אילוסטרציה apeyron-depositphotos.com

בגלל מבנה לא מונגש: העירייה תבצע שדרוגים במתחמים שונים, גם בפארק. העלות: 1.3 מיליון שקלים

מדובר בהסכם פשרה בין העירייה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, לאחר שנמצא כי בניין ציבורי ברחוב לוחמי הגטו לא היה מונגש

פורסם בתאריך: 18.4.24 06:56

הסכם פשרה נחתם בין עיריית פתח תקווה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בנושא נגישות במבנה ציבורי חדש. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים מצאה כי עיריית פתח תקווה הפרה את הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ביחס למבנה הציבורי שברחוב לוחמי הגטאות 38 בעיר בו פועל בית הספר לשגרירים ושגרירות צעירים. על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מעשה או מחדל בניגוד להוראות החוק מהווה עוולה אזרחית ובית המשפט רשאי לפסוק פיצויים נגד מי שמפר את החובה הזו. במסגרת הפשרה תתקן העירייה את הליקויים בבניין המדובר, וכן התחייבה כפיצוי לציבור לבצע עבודות "הנגשת יתר" בארבעה מתחמים עירוניים המפורטים בהסכם.:

במשרד המשפטים ציינו כי הנציבות ערכה פיקוחי נגישות בבניין ומצאה כי קיימים בו ליקויי נגישות רבים: "הבניין הציבורי החדש, שבנתה העירייה, אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות ואף נבנה בניגוד לתקנות ולהתאמות הנגישות לשירות הנדרשות בחוק. בפרט, הבניין הוקם והופעל בלי שתהיה בו מעלית כנדרש, המובילה לקומה העליונה, שם ניתנים ומופעלים על ידי העירייה שירותים לציבור".

לאחר שהנציבות הגישה לעירייה מכתב התראה לפני תביעה, העירייה, מתוך שאיפה לסיים את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט ולמנוע תביעה ייצוגית – חתמה עם הנציבות על הסכם פשרה. בהתאם להסכם התחייבה העירייה לבצע בבניין את כל התאמות הנגישות הנדרשות עד ליום 31.8.2024. כפיצוי לציבור, העירייה התחייבה לבצע עבודות "הנגשת יתר" בארבעה מתחמים עירוניים המפורטים בהסכם:

שצ"פ יבניאלי – העירייה מתחייבת להקים במתחם זה מתקני משחק ומתקני כושר ייעודיים המתאימים לאנשים עם מוגבלות בעלות כוללת של כמיליון שקלים.

פארק יצחק אוחיון – העירייה מתחייבת להקים במתחם זה תוספת למתקן המשולב והמרכזי בגן הכוללת רמפה עם מגלשה לילדים המתניידים באמצעות כיסא גלגלים בעלות של כ-80 אלף ש"ח

גן המאירי – העירייה מתחייבת להוסיף מתקני משחק ייעודיים לאנשים/ילדים עם מוגבלות: קרוסלה נגישה ומושב נכים נגיש בעלות כ-90 אלף ש"ח.

גן ישראל יבין – העירייה מתחייבת להוסיף מתקני משחק ייעודיים לאנשים ילדים עם מוגבלות: קרוסלה נגישה ומושב נכים נגיש, בעלות כ-90 אלף ש"ח.

כמו כן התחייבה העירייה לבצע דרכי גישה נגישות באזור המתחמים המוסכמים. העירייה התחייבה גם להעביר לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אישורים חתומים בידי ראש העיר והיועץ המשפטי של העירייה על ביצוע התחייבויותיה.

עו"ד גילת בן זקן, ממונת תביעות מחוזית בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אמרה: "לקיומן של הוראות הנגישות בחוק התכנון והבנייה, בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובתקנותיהם, השלכה על כלל האוכלוסייה, ובפרט על זכותם של אנשים עם מוגבלות למענה הולם לצרכיהם המיוחדים, באופן שיאפשר להם לחיות את חייהם בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, והכל תוך מיצוי מלוא יכולותיהם. ליקויים כמו אלו שנמצאו בבניין, פוגעים באופן קשה בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, באפשרות שלהם לבקר בבניין, לקבל את השירותים הניתנים בו ולהשתלב באופן מלא בפעילויות המתקיימות בו. הנציבות תמשיך לפעול לאכיפת הוראות החוק, כדי להבטיח כי אנשים עם מוגבלות יוכלו לממש את זכותם לשוויון ולהשתלבות מלאה בחברה".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקווה פועלת למען אנשים עם מוגבלויות בכלל התחומים לאורך כל השנה ובאופן שוטף, לרבות ביצוע הנגשות במוסדות חינוך ובמוסדות ציבור שונים, ביצוע פעילויות ייחודיות ואירועים, הנגשת גינות, סימוני מעקות, סימוני מדרכה לכבדי ראייה ועוד. המבנה המדובר משמש את בית הספר לשגרירים ושגרירות צעירים ע"ש חן עברי אפטר, לא היה מונגש כחוק ולא הייתה בו מעלית המובילה לקומה העליונה. עיריית פתח תקווה המבצעת הנגשות בכל רחבי העיר, התחייבה להנגיש את הבניין, לרבות הוספת מעלית במקום, ובנוסף התחייבה להנגיש ארבע גינות ציבוריות, בהן יותקנו מתקני משחק ייעודים לאנשים וילדים עם מוגבלות (כגון קרוסלה נגישה, מתקן משולב עם רמפה ועוד), להתקין דרכי גישה ומתחמי חניה לאותן גינות. עיריית פתח תקווה תמשיך לפעול לטובת הציבור על כל רבדיו, ותמשיך לספק את השירות האיכותי ביותר לכלל תושביה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר