אילוסטרציה שלט חוצות. צילום זאב שטרן
אילוסטרציה שלט חוצות. צילום זאב שטרן

"דיל טוב" נגד "קשת שלטים" והעירייה: המאבק על השילוט

חברת דיל טוב פנתה למשרד הפנים וטוענת שבמסגרת הליך גישור, מתכוונת העירייה להאריך את תוקף הזיכיון לחברת קשת שלטים ולא תתאפשר התמודדות במכרז

פורסם בתאריך: 21.11.17 07:47

חברת דיל טוב פנתה השבוע למשרד הפנים בדרישה לבחון מדוע העירייה נמצאת בהליך גישור עם חברת קשת שלטים (מקסימדיה) לכאורה להארכת הזיכיון להצבת שלטי חוצות בעיר, שלפי המכרז אמור להסתיים בשנת 2019. בחברה מציינים כי בכוונתם לפנות בנושא גם לידי גורמי אכיפת החוק.

מדובר במכרז שהתקיים בשנת 2012, בו זכתה קשת שלטים, אלא שמאז בינה לבין העירייה היו תביעות הדדיות. בדיל טוב טוענים שנודע להם כי עלתה אפשרות שבמסגרת הסכם הפשרה בתביעות תאריך העירייה את הזיכיון, מה שמטבע הדברים גורר מחאה מצד דיל טוב, שהיא חברה מתחרה לקשת שלטים.

גל חצור. צילום: זאב שטרן

בעלי החברה, גל חצור, פנה במכתב למשרד הפנים וציין כי קיום הליך שכזה מהווה התנהלות לא תקינה. "לאחרונה נודע לי כי עיריית פתח תקוה והעומד בראשה איציק ברוורמן באמצעות המחלקה המשפטית בעירייה, מתכוונים וקרובים לאשר הסכם גישור מול חברת מקסימדיה, חברת שילוט חוצות, במסגרת תביעה לכאורה לפיצוי שהגישה החברה נגד העירייה", ציין חצור במכתבו. "למותר לציין כי בימים אלו אנחנו נמצאים בתוך שנת בחירות וחתימה על הסכם מסוג זה יש בו אפילו למראית עין, טעם לפגם ומהלך המעלה חשש למערכת של תן וקח מול הזכיין. נדגיש כי למרות שהליך הגישור החל לכאורה לפני מספר חודשים, העובדה שאנו מצויים בשנת בחירות מעלה תהיות לגבי הרצון והמטרה לחתום על הסכם מסוג זה מול הזכיין ואישורו על ידי העירייה בתקופה זו יש בו הרבה מעבר לטעם לפגם וספק אם הוא עומד בקנה אחד עם החוק. נציין כי המכרז שאושר על ידי משרד הפנים תוקפו יפוג בעוד כשנתיים, במהלך שנת 2019, ולכן לא ברור מדוע ממהרת העירייה לחתום על הארכת תוקף של המכרז ולא ממתינה לתוצאות הבחירות כדי לאפשר לראש עירייה שייבחר לקחת את השילוט וההחלטות לידיו".

 

חצור מציין במכתבו את התביעות ההדדיות שהוגשו בין העירייה לקשת שלטים. בתביעת העירייה נגד החברה הגיעו הצדדים לפשרה. התביעה של קשת שלטים נגד העירייה עדיין מתנהלת ועברה להליך גישור. חצור טען במכתבו: "במסגרת הליך גישור תמוה מתכוונת העירייה לחתום עם הזכיין על הסכם לפיו יוארך הסכם הזיכיון לתקופה נוספת … ברקע קיימים צדדים שלישיים שהינם קבלנים וחברות מתחרות המעוניינות להתמודד במכרז האמור".

יש לציין, כי במהלך חודש ספטמבר האחרון, ולאחר פניית חברת דיל טוב לבית המשפט, סוכם כי בתוך כחודש ימים יועברו לדיל טוב מסמכים הנוגעים לתנאי המכרז בו זכתה החברה ולהסכם הפשרה המתגבש בין העירייה לקשת שלטים. חצור מציין כי מסמכים אלו עדיין לא הועברו לידיו.

מחברת קשת שלטים נמסר בתגובה: "קשת שלטים איננה מתייחסת להאשמות חסרות בסיס. הליכי הגישור הינם חסויים על פי החוק".

תגובת דובר עיריית פתח תקוה, חזי חקאק: "בין העירייה לחברת קשת שלטים מתנהל הליך גישור שהצדדים הופנו אליו על ידי בית המשפט המחוזי מרכז. במסגרת הגישור הגיעו הצדדים להסכם שכפוף בחלקו לאישור משרד הפנים, נושא שהוסכם עליו בכתב בין הצדדים. היות ומדובר בהליך גישור והיות וההסכם טרם הוגש לבית המשפט, לא ניתן לפרסם את פרטיו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר