ראש העירייה, איציק ברוורמן, במסעו בסין. צילום: דוברות העירייה
ראש העירייה, איציק ברוורמן, במסעו בסין. צילום: דוברות העירייה

ברוורמן לא הביא לאישור המועצה את יציאתו לסין

על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים, מחויב ראש עירייה להביא לאישור המועצה כל יציאה שלו לחו"ל במסגרת תפקידו העירייה: "בעתיד נפעל על פי הנוהל"

פורסם בתאריך: 20.6.17 15:23

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, רמי גרינברג, טען השבוע, כי ראש העירייה, איציק ברוורמן, לא הביא לאישור המועצה את נסיעתו לסין, כנדרש על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים. ברוורמן שב השבוע לארץ בתום ביקור בעיר התאומה אי יאנג. בעירייה מציינים כי לא הכירו את הנוהל וכי מעתה ראש העירייה ידווח טרם יציאתו למועצת העיר את כל הפרטים אודות טיסותיו.

בדו"ח של מבקר המדינה מלפני כמה חודשים, הוא העיר למספר ראשי ערים בישראל על אי דיווח למועצת העיר טרם הטיסה והצגת פרטי הסיבה ומטרת הביקור על מנת לקבל את אישור המליאה לכל אחת מנסיעות אלו, כנדרש בחוזר מנכ"ל משרד הפנים. יצוין כי ברוורמן לא היה בין ראשי הערים להם העיר אז המבקר. 

ברוורמן טס לסין במלאת עשר שנים לקשרי הידידות בין פתח תקוה לעיר התאומה, שם הוא נאם בפסטיבל המרכזי, יצא לסיורים במפעלים ובתעשיות המקומיות, ונפגש עם דמויות מרכזיות בעיר המונה כ-60 מיליון תושבים.

באופוזיציה ציינו כי ראש העירייה צריך היה לבקש את אישור מועצת העיר מאחר ולא מדובר בטיסה פרטית אלא עירונית, ובמימון עירוני. "במקרה של טיסות של העירייה צריך לדווח כמו ששר מדווח על טיסותיו", אומר חבר המועצה רמי גרינברג, "צריך לדעת לטובת מה הטיסה, כמה זמן, מהן העלויות וכיוצא בזה. כך המועצה יודעת ויכולה לשאול שאלות בנושא. אי אפשר ככה סתם להיעלם. לא מדובר בטיסה פרטית שלו, שאז הוא לא מחויב לדווח למועצה וזכותו לצאת לחופשה, אלא בביקור עירוני".

מנהל קשרי החוץ בעירייה, חזי חקאק, מסר: "ב-18 השנים האחרונות נסיעות ראש העיר מעולם לא הובאה לאישור מועצת העיר וגם לא הובא לידיעתי שהדבר מתבקש. בעתיד נפעל על פי הנוהל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר