המשפחות של קיבוץ להב בטיול הליקוט (צילום: הילה נבון)
המשפחות של קיבוץ להב בטיול הליקוט (צילום: הילה נבון)

"המטרה – לחבר את הקהילה לטבע ולסביבה": טיולי ליקוט משפחתיים בקיבוץ להב

המסורת ארוכת השנים נמשכה גם ב-2023. הילה נבון, מוועדת אחריות חברתית וסביבתית, סיפרה: "אוכלים, מבשלים ולומדים ביחד - באפס מאמץ"

פורסם בתאריך: 27.2.23 13:54

אחת מהמסורות היפות שהשתרשו במהלך השנים בקיבוץ להב, השוכן בצפון הנגב, הוא טיול ליקוט צמחי בר מסביב לקיבוץ. מדובר על טיול שנתי, המתקיים בכל חודש פברואר, וגם השנה לא פסחו על המסורת וקיימו טיול "בחצר האחורית" של הקיבוץ.

הילה נבון, חברה בוועדת אחריות חברתית וסביבתית בקיבוץ להב, סיפרה איך הכל התחיל: "הייתה יוזמה של מועצה איזורית בני שמעון לקיים פעילויות סביבתיות-קהילתיות. כל יישוב השייך למועצה בחר בפעילות בה הוא מעוניין, כמו סדנה או הרצאה לדוגמה".

מבשלים על פי מתכונים (צילום: יאיר רן פלד)

מבשלים על פי מתכונים (צילום: יאיר רן פלד)

אתם בחרתם בסיורי ליקוט?

"נכון, קיבוץ להב בחר בסיורי ליקוט צמודי גדר. עושים זאת כדי להכיר את המקום שאנחנו גרים בו טוב יותר ולהתחבר קצת יותר לאדמה. רוצים ללמד את עצמנו ואת הילדים שלנו מה גדל סביבנו".

 

 

מה מתרחש בטיול ליקוט?

"יוצאים לסייר מסביב לקיבוץ, כל פעם במקום אחר. יש מדריך, מלקטים לפי ההסברים שלו ובסוף מכינים ארוחה משותפת".

הבישולים בעיצומם (צילום: יאיר רן פלד)

הבישולים בעיצומם (צילום: יאיר רן פלד)

מה היה בטיול החודש?

"נפגשנו מתחת לכניסה של הקיבוץ. כ-70 איש, משפחות – הורים וילדים. למדנו להכיר את השטח שמתחתנו, מה ראוי למאכל, מה לא ראוי למאכל. היו לנו שני מדריכים שהסבירו לנו. לאט לאט ליקטנו, אספנו ובסוף הכנו מאכלים לפי מתכונים. הוספנו כמובן ירקות, אורז וקמח, אבל הכל היה בשילוב של הליקוטים שהילדים וההורים אספו".

היה מסלול מסוים שהלכתם בו?

"אין באמת מסלול בסוג כזה של טיול. הסיור הוא סוג של שוטטות בחצר האחורית של קיבוץ להב. המטרה היא לא טיול, אלא להכיר את הצמחים שצומחים לנו בגינה האחורית".

אילו סוגי צמחים ליקטתם?

"השתמשנו בעירית לסלט, בחובזה להכנת מרק ירוק, בשמיר, במלוח, שיח בעל פרחים שהילדים מכירים אותו היטב. היה שימוש גם בעשב חיטה ואולי גם בגדילן".

המשפחות מלקטות את צמחי הבר (צילום: הילה נבון)

המשפחות מלקטות את צמחי הבר (צילום: הילה נבון)

איך את מסכמת את הפעילות?

"זה טיול שהמטרה שלו לחבר את הקהילה לטבע ולסביבה. מתוך החיבור וההיכרות הללו, המטרה היא שיהיה רצון לשמור על הטבע והסביבה. לתת את המוטיבציה, להבין שאנחנו צריכים לשמור על הסביבה שלנו נקייה מזבל, מריסוס וממזהמים, כדי שנוכל ליהנות ממה שהטבע מסביבנו נותן לנו".

מלבד ההיבט הסביבתי, גם ההיבט החברתי מקבל חשיבות.

"אכן, זו אחלה פעילות, כי אוכלים ביחד, מבשלים ביחד, לומדים ביחד, והכל באפס מאמץ. לוקחים כובע, מים ויורדים למטה מהכניסה של הקיבוץ. זו פעילות שאנחנו מאוד אוהבים. יש פרצופים חדשים, אבל יש כאלו שמגיעים כבר חמש שנים ברציפות ומאוד נהנים".

אם כן, המשפחות של קיבוץ להב נהנו גם השנה מטיול ליקוט מהנה וטעים ובטוח שכבר ממתינים בכיליון עיניים לטיול של השנה הבאה. יש למה לחכות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר