מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

הישג למתנגדי הבנייה בסירקין: תוכנית סירקין דרום חוזרת מהותמ"ל למחוזית

המשמעות היא שהתוכנית יוצאת מהמסלול המהיר. "מדובר בהחלטה דרמטית", אומר משה פישר, יו"ר מטה המאבק

פורסם בתאריך: 13.3.18 08:28

מטה המאבק נגד הבניה המתוכננת על שטחו של בסיס סירקין רשם השבוע הישג ראשון, בעקבות ההחלטה שהדיונים על הבנייה יוחזרו לוועדה המחוזית ולא יתקבלו החלטות בנושא בותמ"ל (הוועדה הארצית לבינוי של מתחמים מועדפים). ההחלטה התקבלה אתמול בוועדת הפנים של הכנסת.
כזכור, אחת הסיבות לכך שהתושבים יצאו למאבק היא החלטה להכריז על תוכנית בסיס סירקין כתוכנית שתידון ותאושר במסלול המהיר בותמ"ל. החשש הגדול של מטה הפעולה ושל העירייה הוא שיחידות הדיור במתחם סירקין דרום ייבנו ללא תשתיות של תחבורה ובכך תיגרם קטסטרופה תחבורתית, כאשר כבר כיום ישנם פקקים באזור מידי יום. החזרת הדיונים לוועדה המחוזית תאפשר דיון מעמיק וארוך יותר.

משה פישר. צילום: זאב שטרן

משה פישר. צילום: זאב שטרן

יש לציין כי מתחם סירקין מחולק לסירקין דרום וצפון, כאשר סירקין דרום נמצא בסמוך לשכונת הדר גנים ויכלול 4,000 יחידות דיור, סירקין צפון הוא בחלקו בשטחי המועצה האזורית דרום השרון. הבניה כולה בבסיס צפויה לכלול מעל 12 אלף יחידות דיור.

"לא גמרנו את המאבק, ויש עוד דרך ארוכה, אך אתמול התקבלה החלטה דרמטית", אומר משה פישר, יו"ר מטה המאבק. "הוועדה התכנסה כדי לדון בארכת תוקפו של הוותמ"ל ואנו מטה המאבק הצלחנו כבר בדיון הקודם ובעבודת הכנה יחד עם פוליטיקאים שתומכים בנו, להכניס את סירקין לסדר היום, ולגרום לכך שכדי להתנות את ההמשך מתחם סירקין דרום יוצא מהוותמ"ל ויחזור לוועדה המחוזית. אני יכול לומר שלא לא חלמנו על הישג כזה. המאבק הזה נשען על ארבע רגליים: התקשורתית, המחאתית, המשפטית והפוליטית, ואתמול הרגל הפוליטית הצליחה להביא למהלך הדרמטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם חילונים גרים בעיר למה לסגור גן ילדים ברחתי מבני ברק עכשיו מפת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר