פתח תקוה. צילום זאב שטרן
פתח תקוה, מראה כללי, צילום זאב שטרן

כמה זמן אתם חושבים שייקח לחדש את כל העיר בתמ"א 38 בקצב הנוכחי? 623 שנים

בעשור האחרון אושרו 1,289 פרויקטים של תמ"א 38 בפתח תקוה. באשדוד למשל אושרו 2,353

פורסם בתאריך: 4.4.18 07:26

העיר פתח תקוה דורגה במקום ה-13 מבין הערים הגדולות בישראל בקצב ההתחדשות העירונית. את הבדיקה יזם ארגון מגדילים, הארגון הישראלי להתחדשות עירונית, שבדק את קצב ההתחדשות של הערים השונות בישראל בעשור האחרון, כל זאת בהתאם למספר הבקשות שאושרו וההיתרים שהונפקו עד כה לביצוע במסגרת תמ"א 38, וכמה זמן ייקח לחדש את העיר כולה במידה והקצב יישמר.
יש לציין כי מדובר בהערכה כללית, מאחר ולא כל הדירות בערים השונות הם בעלות פוטנציאל התחדשות עירונית, אלא רק אלו שנבנו לפני 1982. בפתח תקוה, כידוע, ישנם שכונות רבות, בעיקר שכונות הדרום ומרכז העיר, בהן ישנם בניינים ישנים שנבנו עוד בשנות ה-50, ושעלולים להוות סכנה של ממש במקרה של רעידת אדמה או מתקפת טילים.
על פי הנתונים, שמתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעיר פתח תקווה היקף הדירות שאושרו בתמ"א 38 או ניתן להן היתר במהלך העשור האחרון עומד על 1,289 דירות, כשכמות בתי האב בעיר עומדת על 80,244. לכן, שיעור התמ"א על פי הבדיקה הוא 1.6 אחוז. על פי נתונים אלו, מצויין בדוח, הזמן שייקח לחדש את כל הדירות בעיר במסגרת תמ"א 38, עומד על 623 שנה.
יש לציין כי בשבוע שעבר אישרו בוועדה המקומית פרויקט פינוי בינוי בשכונת עמישב שצפוי לחדש בניינים ישנים ברחוב צפת, כאשר פרויקט של התחדשות עירונית יצא לדרך גם ברחוב דגל ראובן. מנגד, בשכונת נווה גנים, נאבקים התושבים מול העירייה על מנת לקבל אישור להרוס את השכונה ולבנות המתפוררת ולבנות במקומה בניינים חדשים.
בהשוואה לערים אחרות בטבלה, ניתן למנות את רמת גן, עיר שכבר אין בה עתודות קרקע משמעותיים לבניה, ובה היקף הדירות שאושרו או ניתן היתר עומד על 7,100. באשדוד, עיר בגודל דומה לפתח תקווה, ישנן 2,353 דירות שבוצעו או ניתנו היתר לתמ"א.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר