אתר בנייה. אילוסטרציה
אתר בנייה. אילוסטרציה

ירידה משמעותית בהתחלות הבניה בפתח תקוה

הירידה בעיר עומדת על 34 אחוזים, בעוד הממוצע הארצי עומד על 22 אחוזים

פורסם בתאריך: 2.7.18 17:06

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו בימים האחרונים, עולה כי בפתח תקוה חלה ירידה משמעותית של 34 אחוזים בהתחלות הבניה. הממוצע הארצי עומד על ירידה של 22 אחוזים בלבד. מנתוני הלשכה עולה כי בשנה החולפת, מחודש אפריל 2017 ועד חודש מרץ 2018, החלה בנייתן של 807 דירות בעיר, זאת לעומת 1,311 דירות בשנה שקדמה לה ו-1,607 דירות לפני כשנתיים.
בארגון הקבלנים בעיר טוענים כי הסיבה לירידה בהתחלות הבניה קשורה בשיווק קרקעות. "הירידה בהתחלות בנייה נובעת מכך ששר האוצר משה כחלון לוחץ לשווק עוד ועוד קרקעות", אומר אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים בעיר, "המינהל משווק שכונות שלמות מבלי להתייחס להיבטי הפיתוח, והתוצאה היא קרקעות שאינן בשלות לבניה. גם לאחר שהתכנית מאושרת יעברו לפחות שלוש שנים עד שאפשר יהיה לבנות. המינהל מתהדר בהיקף שיווקים גדול שבמרבית המקרים יתורגם להתחלות בניה רק בעוד כמה שנים, וצמצום ההיצע בשוק צפוי להביא לעליית מחירים".
עם זאת, בארגון הקבלנים מציינים כי מדובר בנתונים לא סופיים שעשויים להתעדכן, אך לטענתם, הקיפאון בשוק נובע גם מכך שבמחצית הראשונה של 2016 החלו ההגרלות הראשונות של מחיר למשתכן שהובילו לתחילת הקיפאון בשוק שהלך וגבר כל שכמות ההגרלות גדלה, ורוכשים רבים העדיפו להמתין להגרלה שאמורה לחסוך להם כסף רב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הם טועים הירידה נובעת מזה שאין יכולת לקנות דירות במעל 2000000 ₪ הדירות יקרות מידי.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר