עמוס לוזון ומתחם ירקונים צילומים עופר וקנין וזאב שטרן
עמוס לוזון ומתחם ירקונים צילומים עופר וקנין וזאב שטרן

מתחם ירקונים נסגר. עמוס לוזון: בינתיים לא נהרוס את המבנים

ביום שני בחצות ואחרי 20 שנות פעילות נסגר המתחם בהוראת בית המשפט המחוזי. בעלי המתחם תכננו לסגור גם את החניה, אך לבקשת הרכבת הוצא צו מניעה עד לדיון בעשירי בחודש. לוזון, אחד הבעלים, עדיין לא איבד תקווה לגבי המתחם

פורסם בתאריך: 1.1.19 19:12

אחרי 20 שנה של פעילות מסחרית לצד מאבקים משפטיים, נסגר ביום שני בחצות, המרכז המסחרי בירקונים. המתחם, ששירת את תושבי פתח תקווה והסביבה, נסגר בהוראת בית המשפט המחוזי המרכזי בלוד וכך נשארה העיר פתח תקווה ללא מרכז קניות אשר פתוח בשבת. ביום שלישי בבוקר, החנויות במרכז כבר היו סגורות ועל החלונות היו שלטים שהודיעו שהמתחם סגור.
"זה יום עצוב לפתח תקוה", אומר למלאבס אחד הבעלים, עמוס לוזון. "מתחם שהיה פתוח למעלה מ-20 שנה נסגר. ויותר מכך, לפני כשבוע הודעתי לרכבת שקיבלנו צו סגירה ואנחנו מקיימים צווים וצריך גם לסגור את החנייה ודרכי גישה, כי אם זה חקלאי, זה חקלאי, זה לא תוכנית כבקשתך. כי הרי לא ייתכן שהחניה היא לא חקלאית והמבנה כן חקלאי, אז הם רצו אתמול לבית משפט והוציאו לי צו מניעה".
זה אומר שהחנייה יכולה להמשיך לעבוד?
"זו פרשנות מיוחדת. אני שלחתי מכתב ביום ראשון שעבר, הודעתי להם שהם יתארגנו וצירפתי להם את צו הסגירה, כי מבחינה חוקית אני חייב לסגור, כמו שסגרתי את החנויות והם הוציאו צו מניעה והשופט קבע דיון ל־10 בחודש".
ויכול להיות שבית המשפט יחליט שתהיה חניה וגישה רק לרכבת?
"אין לי מושג מה בית משפט יכול להחליט. כי אם החלטתם פעם אחת שהאדמה חקלאית, אין לי מושג איך אפשר להשמיש את החניה ודרכי הגישה, כי הקרקע היא חקלאית. אז תחליטו, או שהיא חקלאית או שהיא לא. השופט כתב בסוף ההחלטה שהוא נתן להם את צו המניעה, משום שצורכי הציבור הם לא לסגור את הרכבת, אבל בסוף הוא כתב שהוא מציע להגיע להסכמות מבלי לשתף את בית המשפט ולהוציא כספים על עורכי דין. קשה לי לומר מה הכוונה".
מה התוכניות שלכם לגבי המבנים?
"זה גם אבסורד שזה נסגר. כי יש מסמך תכנוני שאושר על ידי המועצה הארצית והועדה המחוזית ובכל התוכניות העתידיות של המדינה ובתמ"מ 3/10 ותמ"מ 3/21 (תוכנית מתאר מחוזית). בכל המקומות השטח הזה מופיע כשטח לבנייה ולמסחר ויותר מזה, במסמך התכנוני שהכינה העירייה בשיתוף עם הוועדה המחוזית, מסומן סימבול למסחר על הפאואר סנטר".
אבל הוועדה המחוזית ביקשה לסגור את המקום.
"נכון. והם טוענים שהמסמך התכנוני לא מחייב, אחרי שעבדו עליו כמעט 15 שנה והשקיעו עשרות מיליונים".
אז בסופו של דבר, מה התוכניות לגבי המבנים?
"המבנים יישארו בינתיים. אני גם מאמין שהעתירה של הרכבת תעשה לנו טוב. המבנים בכל מקרה אין עליהם צו הריסה, תיאורטית זה יכול להישאר ככה סגור עוד 10 ו־20 שנה, כמו הום סנטר. על מנת שלא יהיו במקום מאורות סמים, נרקומנים והומלסים, רציתי לגדר את כל השטח, לסגור אותו ולהציב במקום שומר על מנת שלא תתחיל ביזה, ונדליזם וגניבות. אבל בינתיים בית המשפט אסר עלי ואני מקיים צווים של בית משפט. נראה מה יהיה בדיון בעשירי לחודש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ארנון

    עמוס לוזון במשך 20 שנה שיגעת את כל מוסדות החוק באזור. בית המשפט קבע מה שקבע לגבי גיורא לב והמהנדסת ואתה מצפצף על כולם וחשבת שתמשיך לצפצף עוד 20 שנה ותמשיך לנהל את העיר פתח תקווה עם כל כוחך הרב.
    אז די זה נגמר.

  2. 1

    מגיע להם! בזזו את החניון הציבורי הצמוד לרכבת, הציבו מאבטח שלא מאפשר לנוסעי הרכבת להיכנס למתחם (גם לא לאיזור הרכבת, לא רק לקומפלקס החנויות) כדי לשמור חניות ללקוחות שלהם.
    על ההתנהגות הביריונית הזאת, מגיע לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר