הדמיית פרויקט סירקין באדיבות ארי כהן אדריכלים
הדמיית פרויקט סירקין באדיבות ארי כהן אדריכלים

8,000 יחידות דיור וסימן שאלה לגבי התחבורה: תכנית סירקין הופקדה

רובע המגורים החדש שיוקם על שטח מחנה סירקין יכלול בניינים בגבהים שונים מ-3 ועד 25 קומות, וכן פארק עירוני גדול. ייסלל כביש עוקף 40 שיהיה משוקע. התכנית כוללת גם דירות קטנות ושטחי מסחר ותעסוקה

פורסם בתאריך: 7.2.19 14:38

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) הודיעה על קידום והפקדת התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת רובע מגורים על שטח מחנה סירקין.
ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי התכנית כוללת 8,000 יחידות דיור, וכן פארק עירוני על שטח של 360 דונם, ו-300,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. התכנית ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר, בסמיכות לשכונת עמישב בשטח בסיס סירקין אשר עתיד להתפנות כחלק ממהלך כולל של ירידת מחנות צה"ל ממרכז הארץ לנגב ופיתוח שכונות מגורים בשטחם.
התכנית כוללת רובע מגורים חדש בשטח של 2,500 דונם ובו 8,000 יחידות דיור במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים הנעים בין 3-25 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,200 יוקצו עבור דירות קטנות וכן 600 יחידות יוקצו עבור דיור מיוחד. בנוסף התכנית כוללת 300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התכנית.

צפו ברמי גרינברג מסכם את הדיון בותמ"ל

ברשות ציינו כי נושא התחבורה ועומסי התנועה הגדולים הקיימים במרחב התכנית כבר כיום, ליווה את התכנית משלביה הראשונים. על מנת לתת פתרון מיטבי – נערכה על ידי רשות מקרקעי ישראל וצוות הותמ"ל בדיקה תחבורתית מקיפה אשר בחנה את כלל הפיתוח הצפוי במרחב עד שנת 2040 והמענים התחבורתיים הדרושים הנגזרים מכך. לאחר מהלך מקיף למיפוי הצרכים התחבורתיים, פורטו הפרויקטים התחבורתיים הדרושים במרחב, תוך תיאומם מול הגורמים האמונים לקידומם והבטחת מענה תקציבי ליישומם. ברשות ציינו כי בתכנית נכללו שני כבישים אזוריים חדשים המקשרים את רובע המגורים לדרכים ארציות, לעיר הוותיקה ולתחנת הרכבת החדשה שצפויה לקום בסמוך לאלעד, וכן הכללת אפשרות להעברת קו המטרו העתידי בתחום הרחוב הראשי של הרובע.
"הליך התכנון נעשה בשיתוף הדוק עם עיריית פתח תקוה ובמסגרתו סוכם שכביש 40 הקיים ממערב לרובע יהפוך לרחוב מקומי ובמקומו יוקם כביש ארצי חדש – "עוקף 40" אשר ייתן מענה תנועתי הולם", ציינו ברשות מקרקעי ישראל, "בתחום הרובע החדש כביש 'עוקף 40' יהא משוקע ומעליו יוקם פארק עירוני נרחב לרווחת תושבי העיר ושכונות המגורים באזור ובו ספורטק, קאנטרי, מגרשי ספורט, אמפיתיאטרון ועוד. ברובע המגורים ניתן דגש על יצירת מרחב עירוני שוקק המספק לתושביו איכות חיים גבוהה. כמו כן, במסגרת התכנית נקבעו הוראות של קיימות בהן שימור של מרבית העצים הקיימים בתחומה, שימוש בגגות הבתים לצורך ניצול אנרגיית השמש, עמידת הבינוי בתקן הישראלי לבנייה ירוקה, פינוי אשפה באופן פניאומטי והקמת מרכזי אנרגיה אשר מאפשרים הפקת אנרגיה מגז טבעי. בנוסף, היות והתכנית קרובה לנחלים שילה ומזור, הושם דגש על ניהול מי הגשמים והשהייתם כך שלא ייווצרו הצפות שיהוו מפגע במורד הנחלים".
בשל ריבוי התשתיות הכלולות בהקמת הרובע החדש – התוכנית מחייבת את הקמתו של צוות מלווה אשר מורכב מנציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים וילווה את התכנית מרגע אישורה ולאורך שלבי מימושה, כאשר תפקידו לבחון את כמויות מנות השיווק האפשריות בהתאם לביצוע התשתיות הנדרשות. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון ונערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.
כזכור, אתמול התקיים דיון בוותמ"ל בנוגע לבסיס סירקין, בו העלה משה פישר, יו"ר ועד הפעולה, השגות לגבי התכנית בטענה שהיא לא נותנת מענה לתחבורת המונים ואין בה חיבור לקו האדום של הרכבת הקלה, ושבמתכונת הנוכחית, עומסי התנועה במקום יחריפו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר