משה פישר ומחנה סירקין. צילום זאב שטרן
משה פישר ומחנה סירקין. צילום זאב שטרן

תוכנית הבנייה בסירקין הופקדה להתנגדויות. יו"ר מטה המאבק: "שוקלים גם לפנות להליך משפטי"

התוכנית, שכוללת הקמת 8,000 יחידות דיור ומגדלים של עד 25 קומות, הופקדה בשבוע שעבר ולמתנגדים יש פחות מחודשיים להגיש התנגדויות

פורסם בתאריך: 21.7.19 10:58

תוכנית הבניה הענקית בשטח מחנה סירקין הופקדה בשבוע שעבר, וכעת ניתן להגיש לה, בתוך 60 יום, התנגדויות.

על פי ההודעה שפרסמו במינהל מקרקעי ישראל בחודש פברואר, התוכנית תכלול 8,000 יחידות דיור, וכן פארק עירוני על שטח של 360 דונם, ו-300 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. התוכנית כוללת רובע מגורים חדש בשטח של 2,500 דונם, שבו יבנו יחידות דיור במגוון סוגי בינוי ובגבהים שונים שבין שלוש ל-25 קומות.

התוכנית גוררת אחריה מזה חודשים רבים התנגדות מצד תושבים בעיר, שהקימו אף מטה מאבק. הטענה המרכזית של המתנגדים היא שהתוכנית לא מספקת פתרונות תחבורה שיתנו מענה לאלפי המשפחות שיעברו להתגורר בשכונה, כשתקום. מנגד, ראש העירייה רמי גרינברג ציין כי תוכנית התחבורה הנוכחית מספקת פתרון הולם.

בשבוע שעבר, כאמור, הופקדה התוכנית ופורסמה לציבור, ובמטה המאבק מתכננים כצפוי להגיש התנגדות. "הפרסום אומר שאחרי השלב הראשון, שהיה ההכרזה, בא שלב ההפקדה", אומר יו"ר מטה המאבק, משה פישר, "זה אומר שמפקידים את התוכנית לגוף שאמור לתכנן, שמקרה הזה זה הוותמ"ל. מרגע ההפקדה לציבור יש 60 יום לבוא ולהתנגד ולהסביר גם למה הוא מתנגד. הוותמ"ל ממנה חוקר, שהוא בדרך כלל אדריכל, שתפקידו לבחון את ההתנגדויות. כמובן שאנו נגיש התנגדות ואנו שוקלים גם לפנות להליך משפטי מעבר להתנגדות. הטענה העיקרית שלנו הייתה ונשארה שיהיה כאן גיהנום תחבורתי במצב הנוכחי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר