העיר אלעד. צילום משה מילנר
העיר אלעד. צילום משה מילנר

צו 8 באיזור סירקין: הערב כנס חירום, ביום שישי הפגנה

תושבי שכונת דדו יקיימו הערב כנס חירום בגלל התוכנית לכריתת 700 עצים, זאת לטובת שטח התארגנות לבנייה במחנה סירקין. ביום שישי: הפגנת מחאה נגד הכוונה להעביר את שטח סירקין הקטנה לטובת אלעד לבניית אלפי יחידות דיור

פורסם בתאריך: 3.9.19 15:57

מטה המאבק בנושא הבניה בסירקין ותושבים מהאזור, יקיימו הערב כנס חירום בשכונת דדו, כל זאת סביב תוכנית לכריתת יער סירקין, ובדגש על כריתת 700 עצים שסמוכים לשכונת דדו.

לאחרונה גילו התושבים בסביבה על התוכנית לכרות לא רק את יער סירקין לצורך הבניה בסירקין, אלה גם מאות עצים מחוץ למחנה ובסמוך למתחם הספורטק, כל זאת לצורף הקמת שטח התארגנות לבניית השכונה בסירקין. "בשכונת דדו גילו עכשיו את מה שאנו ידענו לא מזמן, על הכוונה ששטח החורשה שסמוך לספורטק יהיה שטח התארגנות", אומר ירון קדושים, אחד מחברי מטה המאבק, "החורשה היא חלק מיער סירקין שנמצא ברובו בתוך המחנה והוא יכרת לטובת הבניה. חלק מהמאבק שלנו ושל התושבים הוא להשאיר את החורשה, ושיעבירו את שטח ההתארגנות למקום אחר. מדובר בריאה ירוקה של פתח תקווה ושל האזור כולו".

בתוך כך, מתכוונים במטה המאבק לקיים הפגנת מחאה ביום שישי בכניסה לעיר אלעד, כל זאת נוכח התוכנית להעביר את סירקין הקטנה, שטח ששייך למועצה אזורית דרום השרון, לטובת העיר אלעד. מדובר בשטח חקלאי שעליו מתוכננים להיבנות 4,500 יחידות דיור שמיועדות לציבור הדתי חרדי, וזאת בנפרד משטח מחנה סירקין הגדולה, שעליו יבנו עוד אלפי יחידות דיור שיהיו באחריות פתח תקווה.  החשש הוא שהבנייה הרוויה של סירקין הקטנה תגרום לעומס תחבורתי.

במכתב ששלח אהוד יוטמן, מנהל אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון, ליו"ר הועדה הגיאוגרפית לגבולות שיפוט, גבי מימון, הוא כתב: "ערכתי שיחות עם רוב הקבוצות הרלוונטיות, וקיימנו ישיבה משותפת שניסתה לבחון את ההצעות השונות. בעקבות כל אלה הבאתי בפניך את המלצתי לראות בשטחים שמדרום לכפר סירקין (סירקין הקטנה) עתודה מוניציפלית להרחבת תחום השיפוט של אלעד ולתוספת ריאלית של אלפי יחידות דיור לעיר. יצוין כי בימים אלה מקודמת על רשות מקרקעי ישראל תוכנית למגורים בשטח המוצע. יחידות דיור אלה יתווספו ליחידות הדיור הפוטנציאליות שסוכמו כבר בגבולות הנוכחיים של העיר ובכלל זה התכנית המקודמת בותמ"ל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריק

    מסתבר שאישור על תוכנית המיתאר לשכונה נעשה לטובת קמםיינים לטובת הליכוד בבחירו.
    ואין פיתרון תחבורתי לאזור עם תוספת של 60 אלף איש.
    לראש העיר הליכוד יותר חשוב מתושבי אזור סירקין

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר