רחוב חיים עוזר, מרכז העיר צילום זאב שטרן
רחוב חיים עוזר, מרכז העיר צילום זאב שטרן

ארגון הקבלנים יוצא נגד כוונת העירייה לקצץ בתשלומים

בעירייה מבהירים: בשל המשבר העירייה נדרשות להתנהל בצורה כלכלית שונה. ספקי העירייה המתפרנסים מהרשות שנים רבות, התבקשו להירתם למאמץ ולהפחית את התשלומים המועברים אליהם בחמישה אחוזים בלבד"

פורסם בתאריך: 25.5.20 13:52

אלפי ספקים העובדים עם העירייה קיבלו בתחילת חודש מאי מכתב עליו חתום ראש העירייה רמי גרינברג, שמציין שהחל מה-1.4 (רטרואקטיבית) העירייה מבקשת לקצץ בחמישה אחוזים את התשלומים המגיעים להם. מי שיוצא נגד ההחלטה של העירייה היא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שם טוענים כי מדובר בקיצוץ חד צדדי מצד החברה לפיתוח לכל הקבלנים הבונים את התשתיות, בתי הספר, גני הילדים ומוסדות ציבור בעיר, בצורה חד צדדית.
ההתאחדות פנתה במכתב למנכ"ל עיריית פתח תקווה יניב בניטה, ולמנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה לירון גולדנברג, ובו היא טענה כי המהלך עומד בניגוד לדין ולהוראות החוזים שעליהם חתומה העירייה: "כפי שבוודאי ידוע לכם, משבר הקורונה לא 'נחת' רק על עיריית פתח תקווה", נכתב במכתב לראש העירייה, "אלא מדובר במשבר עולמי שבאופן טבעי פוגע בכל המשק בישראל, כולל ענף התשתיות והבנייה החוזית". אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקווה, אמר "אני קורא להנהגת העיר לעשות הכל על מנת לסייע לקבלנים לבנות ולחדש את פתח תקווה ולא לנקוט במהלכים חד צדדיים המסכנים את המשך פעילותן של החברות". צביקה דוד, סגן נשיא ויו"ר אגף קבלני התשתיות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר: "המהלך של העירייה נגד הקבלנים מקומם. העירייה פועלת בניגוד להמלצה המפורשת של מרכז השלטון המקומי שקראה למנכ"לי הרשויות המקומיות לסייע לקבלנים. ראש העיר חייב להתערב בנושא זה אישית ולמנוע פגיעה בקבלנים ובאמון שלהם בעיריית פתח תקווה".
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר:  "כפי שראש העיר הסביר בועדת הכספים (20.4), בשל המשבר, עיריית פתח תקוה כמו שאר הרשויות האיתנות בישראל נדרשות להתנהל בצורה כלכלית שונה. לאור כך, ספקי העירייה המתפרנסים מהרשות שנים רבות, התבקשו להירתם למאמצי הרשות בנושא ולהפחית את התשלומים המועברים אליהם בחמישה אחוזים בלבד. מעבר לכך, כפי שברור לכל, העירייה לא יכולה להפחית משכר הספקים על דעת עצמה, שכן, המכרז בו הם זכו מגדיר בדיוק את אופן התשלומים. לכן, הלכה למעשה, הדבר היה נתון להסכמתו הבלעדית של הספק. נדגיש כי עיקר המשאבים להתמודדות מול המשבר הושתו על הרשויות המקומיות כאשר במקביל לא הייתה כמעט הכנסה. עם פרוץ המשבר, עיריית פתח תקוה פעלה באופן מתוגבר בעיקר בנושאי רווחה והסברה, וזאת כדי להבטיח את בריאות התושבים ורווחתם. על קצה המזלג נציין כי עד כה חולקו עשרות אלפי חבילות מזון לקשישים ולנזקקים וכן הוקמו מוקדים ייעודיים ויוזמות מקומיות עבור בעלי העסקים ואוכלוסיית בני הגיל השלישי. אין ספק כי מכלול הפעולות בהן ראש העיר נקט הן אלו אשר הניבו את התוצאות המעודדות כפי שמראים מדדי הבריאות על פתח תקוה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר