פתח תקוה. צילום זאב שטרן
פתח תקוה, מראה כללי, צילום זאב שטרן

בכמה עלה השנה מחיר השכירות בפתח תקוה? וכמה התשואה הממוצעת על דירה?

מסקירה שערך אוהד דנוס, מומחה נדל"ן, עולה כי מחיר השכרה ממוצע של דירת שלושה חדרים עומד השנה על 3,600 שקלים לחודש. גם שאר המחירים בכתבה

פורסם בתאריך: 26.5.20 08:36

מחירי הדירות להשכרה בפתח תקווה עלו בממוצע ב- 4.8 אחוז במחצית הראשונה של שנת 2020, לעומת שנת 2019. כך עולה מסקירה של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, מומחה הנדל"ן אוהד דנוס.
מנתונים שאסף דנוס, המבוססים על סקירה של יותר מ-2,500 דירות ברחבי הארץ המוצעות כיום להשכרה, עולה כי העליה המשמעותית ביותר בפתח תקווה, הייתה במחירי השכירות לדירת שני חדרים, שמחיריהן עלו ב- 7.14 אחוז למחיר ממוצע של 3,000 שקלים בחודש השנה לעומת 2,800 שקלים לחודש בשנת 2019, כך לפי דנוס.

סך הכל ניתן לראות שמחירי ההשכרה של כלל הדירות בעיר עלו. דירת שלושה חדרים עלתה מ-3,400 שקלים בשנת 2019 ל-3,600, עליה של 5.88 אחוז. מחיר ההשכרה של דירות ארבעה חדרים בפתח תקווה עלה לפי דנוס 2.38 אחוז, מ-4,200 ל-4,300 שקלים ודירת חמישה חדרים בפתח תקווה עלתה ב-3.85 אחוז, מ-5,200 ל-5,400 שקלים לחודש בשנה.
עוד לפי דנוס, מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים בפתח תקווה ברבעון הראשון של שנת 2020 עומד על 1.810 מיליון שקלים, כך שהתשואה השנתית הממוצעת על דירה בפתח תקווה עומדת על 2.9.
דנוס הסביר את מתודת הסקירה: "נסקרו יותר מ-2,500 מודעות ביקוש של דירות המוצעות להשכרה כיום. ההצעות עברו הליך סינון שמאי מקצועי שכלל ניכוי דירות בשטח חריג, נכסים מיוחדים כגון דירות גן/גג ועסקאות חריגות. בהמשך בוצעה הפחתה למחירי ביקוש כמקובל. הנתונים שהתקבלו נבדקו ותואמו מול מאגרי מידע נוספים (גלויים ובתשלום) וכן, מול טבלאות הלמ"ס. מחירי הדירות הם מהסקירה הרבעונית האחרונה אותה אני מפרסם דרך קבע מדי רבעון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אלי לוי

    ואני מנסה למכור דירתי כבר חצי שנה ואין קונים . הורדתי כבר 10% לעומת המחיר שמכר שכן שלי לפני שנה , והדירה שלי יותר מושקעת משלו ואין לי קונים. מצטער שלא מכרתי לפני שנה

  2. אחד העם

    המחיר המבוקש במודעות לא משקף את מחיר השכירות הסופי. בנוסף יש משתנים כמו מעלית, דירה משופצת, מיזוג מרכזי, חניה, ריהוט וכולי שלא שוקללו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קנייה ומכירה של דירה תלויה בכל הרבה משתנים הכוללים את מיקום הדירה ברמה של שכונה, רחוב, קומה, כיווני אוויר וגם כמובן את הנוף, הגישה לתח"צ, חנייה, מעלית, מרפסת שמש, מצב הדירה, ריהוט, מזגן, שכנים וכו'….
    הדבר משפיע כמובן גם על מחירי השכירות שאגב הם מושפעים מאותם משתנים אבל בעוצמות שונות ולכן התשואה משתנה דרמטית ודירה יקרה לקנייה יכולה להיות פחות אטרקטיבית לשכירות ולהיפך.
    באופן אישי יש לי דירה ישנה, מכוערת, קטנה עם אינספור חסרונות שמושכרת כבר 20 שנה ומעולם לא עמדה ריקה – כל דייר שעוזב נכנס אחר במקומו ובמחיר הוגן שמשקף תשואה טובה יותר מאשר דירה יקרה באזור טוב יותר באותה העיר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר