רשות מקרקעי ישראל סירקין מזרח - הדמייה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל
רשות מקרקעי ישראל סירקין מזרח - הדמייה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל

כ-4,200 יחידות דיור, מהן 845 דירות קטנות: אושרה להפקדה תוכנית סירקין מזרח

מדובר באכזבה גדולה למטה המאבק למען בינוי שפוי בסירקין, הדורש מתן פתרונות תחבורה מספקים ומזהיר מ"אסון תחבורתי"

פורסם בתאריך: 18.8.20 14:12

התוכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח מחנה סירקין בעיר ממשיכה להתקדם, זאת למרות המאבק של מטה הפעולה לטובת פתרונות תחבורתיים מספקים.
אתמול אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, התוכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח מחנה סירקין בפתח תקוה. התוכנית כוללת 4,224 יחידות דיור מתוכן 845 יקצו עבור דירות קטנות ו-250 יוקצו עבור דיור מוגן; כ-67,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-142,000 מ"ר עבור מבני ציבור. בנוסף התוכנית כוללת תוספת של כ-160 דונם של שטחים פתוחים וכן שימור של כ-700 עצים.
הבינוי בתוכנית מדורג: בינוי גבוה של עד 24 קומות לאורך ציר התחבורה הציבורית שבמרכז השכונה, והולך ויורד לבינוי של 4-6 קומות בחלק הצפוני הפונה לנחל שילה ובדרום לכיוון כפר סירקין ולשכונות הקיימות. בהיבט התחבורתי, התוכנית נשענת על מערך תחבורה ציבורית הכולל נתיבי העדפה ותחבורה ציבורית וקירבת הפרויקט לתחנות קו המטרו M2 המקודם במסגרת תת"ל 102, תחנת הרכבת סגולה וכן על ציר מסילת ברזל של המסילה המזרחית שבביצוע.

התוכנית שביוזמת משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל, הינה חלק ממהלך תכנוני כולל בשטח המיועד לפינוי מחנה סירקין שבפתח תקוה, בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ. התוכנית על שטח של כ-600 דונם ומצויה בשטח שממזרח למתחם "סירקין-מערב" שאושר ע"י הותמ"ל (תמ"ל 1076), מדרום – שכונת בילינסון וכפר סירקין, ומצפון – נחל שילה. מדובר בתוכנית המשלימה את התכנון שאושר במסגרת תוכנית 'סירקין א' ממערב (תמ"ל 1076) בהתאם לתוכנית השלד לפינוי המחנה הכוללת כ-12,000 יחידות דיור, בשילוב של שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים פתוחים ברמה עירונית וכלל עירונית, תשתיות ועוד.

במטה המאבק לבינוי בסירקין אשר פועל בכל החזיתות נגד קידום התוכנית ללא פתרונות תחבורתיים מספקים, מאוכזבים מההחלטה לאשר את התוכנית שהצטרפה לתכנית סירקין מערב שאושרה בנובמבר אשתקד. הפעיל הציבורי ירון קדושים וממובילי מטה המאבק לבינוי שפוי בסירקין מסר: "מטה סירקין נלחם בכל הכלים ובכל החזיתות למען עתיד העיר פתח תקווה ועצירת החורבן המתוכנן על ידי רשויות ההרס הקרויות רשויות "התכנון". המאבק עד כה נחל הצלחות רבות, אך הדרך עדיין ארוכה וקשה. המאבק על תוכנית סירקין א' על שטח מחנה סירקין נמצא כעת במגרש המשפטי ואנו רואים קצה של תקווה בקצה המנהרה. אלפי תושבי העיר חתמו בפני עו"ד על התנגדות לתוכנית כפי שהיא, ואנו תקווה כי רשויות המדינה יתעשתו. אנו מאמינים בכל לב בצדקת דרכנו ובסוף הצדק ינצח"

רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מסר: "מדובר בתוכנית משמעותית המקודמת כחלק מהסכם פינוי מחנה סירקין. התכנית נועדה בחלקה לפיתוחה של העיר פתח תקוה, בתכנית שימושים מעורבים כגון יח"ד רגילות, מיוחדות, דירות קטנות לדיור מוגן +מסחר ותעסוקה. מטרתה העיקרית של תכנית זו הינה לייצר תכנון עירוני, מגוון וצפוף, המעניק איכות חיים גבוהה, התכנית למעשה משרתת את כל השימושים הנחוצים לאדם, ממעונות וגני ילדים, דרך מסחר, תעסוקה ועד לדיור מוגן, בנוסף, התכנית מספקת מערך תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי".

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, אמרה: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של פתח תקוה. התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, הנשען על תחבורה ציבורית ומספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצורך במוסדות ציבור על עירוניים ופארק גדול לרווחת התושבים".
התוכנית נערכה ע"י אדר' עמוס ברנדיס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אליהו- תושב פ"ת גאה

    אנא תרשמו: אני בין המתנגדים להרס המצב הקיים ולצופף שטחים שקרובים למרכז העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר