פתח תקוה. צילום: עזרא לוי
פתח תקוה. צילום: עזרא לוי

רבעון הקורונה: מחיר הדירות בפתח תקוה עלו, מספר העיסקאות ירד בעשרות אחוזים

פורסמו נתוני הרבעון השני של השנה. מספר העיסקאות ירד ב-41 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. פורסמו גם המחירים הממוצעים של דירות בכל הגדלים

פורסם בתאריך: 21.9.20 08:07

למרות משבר הקורונה, עלו מחירי הדירות בפתח תקווה ב-5% בממוצע ברבעון השני של 2020 לעומת הרבעון הראשון השנה. המחיר הממוצע הוא 1.839 מיליון שקל. כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני פתח תקוה. לעומת הרבעון המקביל ב-2019 מדובר בעלייה של 2%.
לפי נתוני הלמ"ס, כמות העסקאות בפ"ת צנחה ברבעון השני של השנה ב-38% לעומת הרבעון הקודם וב-41% לעומת הרבעון המקביל. הירידה מיוחסת כמובן למשבר הקורונה שפגע קשות במשק הישראלי ובשוק הנדל"ן בפרט.
המשבר התפרץ בישראל ברבעון השני של השנה – החל מחודש מרץ ובחודשים הבאים אחריו. מתוך זה כחודשיים עם ישראל כולו היה ספון בבתים בסגר שהוטל ובשאר הזמן הוטלו מגבלות התקהלות של משרד הבריאות שצמצמו משמעותית את ההתנהלות במרחב הציבורי. המשבר התבטא היטב בכל הקשור לצריכה הפרטית של הציבור – ועסקאות נדל"ן בתוכה.
ניתוח הנתונים כלל גם התפלגות לפי מספר חדרים בכל דירה, וממנו עלה כי מחירי דירות 1-2 חדרים עלו בממוצע ב-3% ל-1.048 מיליון שקל בממוצע, מחירי דירות 2.5-3 חדרים עלו ב-3% בממוצע לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.303 מיליון שקל בממוצע; מחירי דירות 3.5-4 חדרים עלו ב-1% ל-1.779 מיליון שקל; מחירי דירות 4.5-5 חדרים עלו ב-3% ל-2.299 מיליון שקל; ומחירי דירות גדולות יותר של 5.5-6 חדרים עלו ב-4% לעומת הרבעון המקביל ל-2.799 מיליון שקל.
אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקוה: "מחירי הדירות בפתח תקווה עלו בשיעורים לא מבוטלים בשנים האחרונות, כתוצאה מכמות בנייה לא מספקת בעיר וממחסור עמוק בדירות שרק הוחרף בעקבות משבר הקורונה. להערכתי ולצערי המגמה תימשך בשנים הקרובות ככל שלא יימצא פתרון להגדלה משמעותית של היצע הדירות בעיר. אני קורא לרשות המקומית וכן לממשלה לעודד את הבנייה בפ"ת, בהתחדשות עירונית בעיקר, ובמתחמים שלמים שיאפשרו גם תכנון שכונתי וסביבתי ותשתיות חדשות ושטחים ציבוריים. לצד זאת, אני קורא לעיריית פ"ת לשחרר חסמי בירוקרטיה ולהגביר את קצב מתן היתרי הבנייה – רק כך ניתן להוריד מחירים".
ברמה ארצית מחירי הדירות ירדו ברבעון השני ב-6% לעומת הרבעון הראשון השנה וב-3% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. כמות העסקאות בכל הארץ צנחה ברבעון השני ב-31% לעומת הרבעון הראשון השנה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יורי בויקה

    הנתונים לא משקפים את מה שרואים בשטח ורואים הרבה דירות שעומדות למכירה או השכרה תקופות ארוכות מבעבר.. כנראה שזה מוקדם מדי לירידת מחירים ובעלי הדירות מעדיפים לחכות ולראות אם המגמה תימשך או תיעלם.. לדעתי תהיה ירידה חדה בהתחלה בדירות שמעל 4 חדרים ובהמשך גם בפופולריות יותר..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר