הדמיית תכנית סירקין באדיבות משרד ארי כהן אדריכלים

תוכנית סירקין: בניית השכונה תיעצר אחרי 2,700 דירות בכפוף למצב התחבורה

בבית המשפט המחוזי בלוד ניתנה היום החלטה חשובה בעתירה שהוגשה על ידי תושבי כפר סירקין ומטה המאבק, עתירה אליה הצטרפה בהמשך העירייה

פורסם בתאריך: 18.11.20 17:10

שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אורן שוורץ, פסק בהסכמת הצדדים בעתירה של תושבי כפר סירקין ו"מטה המאבק סירקין" כנגד הוועדה הארצית לתכנון ובנייה, רשות מקרקעי ישראל, וגורמים נוספים, שלא יינתן היתר בנייה ליותר מ-2,700 יחידות דיור, אלא לאחר שתפורסם בחינת היתכנות תחבורתית. העתירה הוגשה במקור גם נגד הוועדה המקומית של עיריית פתח תקוה ועיריית פתח תקוה, אך בהמשך הצטרפה העירייה לעותרים. תוצאות בחינת ההיתכנות תפורסם לציבור ויינתנו לו יינתנו 30 יום להגשת התנגדויות. עוד ציין השופט שביצוע התוכנית ילווה על ידי צוות מלווה שיכלול נציג של עיריית פתח תקווה במעמד של חבר צוות, בנוסף לכך, תינתן רשות למשקיף המועצה האזורית דרום השרון בצוות המלווה. עוד נפסק שניתן יהיה להגיש עתירה מנהלית כנגד החלטות מהותיות של הצוות המלווה והצדדים לא יעלו טענת חוסר סמכות של בית המשפט לעניינים מנהלים במקרה הזה.
עוד ציין השופט לגבי הכביש העוקף שהתכנון הסטטוטורי יוותר על כנו. עם זאת, לא ייקבע מועד לסלילת הכביש וההחלטה על המועד והצורך בסלילתו תהיה מסורה לצוות המלווה.

ראש העירייה רמי גרינברג, אמר: "לצד הפעילות שאנחנו מבצעים יחד עם התושבים, בית המשפט קיבל היום שורה של החלטות אשר תומכות בעמדתנו. כפי שניתן להבין אנחנו פועלים בכל הגזרות כדי להוציא את המיטב בתוך התכניות שהמדינה מקדמת. אנחנו נמשיך במגמה זו ככל שיתאפשר כדי שרווחת תושבי האזור תבוא לידי ביטוי לפני הכל."
ירון קדושים, ממובילי המאבק, אמר: "שוב אנו נוכחים כי מאבק נחוש עם אמונה עמוקה מביא לתוצאות גם במאבק מול מדינה נחושה ומערך ממשלתי חדור מטרה של בניה לא מושכלת. השופט אמר את דברו. אין פתרונות תחבורה מספקים בתוכנית סירקין. עדיין נשאר לעמוד על המשמר והמאבק לא הגיע לסופו. גם במאבק על כביש 40 וסגירת הצמתים החשובים נהיה נחושים. נמשיך באמונה ובעזרת השם ובעזרת התושבים ננצח. זה הזמן להודות למקים מטה המאבק משה פישר ולחברים והחברות במטה על שנים של עמל יגיעה ואמונה עמוקה, ועל זמן יקר מאוד של אלפי שעות מצטברות שהושקע למען עתיד העיר והאזור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר