עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

כעס באגודה לתרבות הדיור: העירייה החליטה להקים גוף חלופי

1,200 בניינים בעיר חברים באגודה, עתה הודיעה העירייה כי במסגרת התייעלות תקים גוף שיהווה חלופה. מנכ"ל האגודה, ראובן צדוק: "נמשיך לתת את שירותינו הרבים לתושבי העיר ללא ממשק לעירייה". אחד התושבים: "אם לבניין שלי תהיה בעיה מול העירייה, את מי בדיוק ייצג גוף שגרינברג מקים"?

פורסם בתאריך: 25.11.20 13:20

עיריית פתח תקוה הודיעה כי היא מקימה גוף עירוני – "תרבות הדיור – פתח תקוה" – אשר יהווה חלופה לסניף האגודה לתרבות הדיור בפתח תקוה. בהודעת העירייה נכתב שכחלק מתהליך התייעלות הוחלט להקים גוף עירוני. ההודעה של העירייה עוררה כעס רב באגודה לתרבות הדיור, שם אמרו שההודעה של העירייה הייתה חד צדדית וללא תיאום איתם. מנכ"ל האגודה לתרבות הדיור בישראל, ראובן צדוק, אמר: "לאגודה לתרבות הדיור יש 90 סניפים ברחבי הארץ והאגודה עובדת עם הרשות ולמען התושבים. אם עיריית פתח תקווה לא רוצה להיות צד אתנו לטובת התושבים, האגודה תמשיך לתת את שירותיה הרבים לתושבי העיר ללא ממשק לעיריית פתח תקווה. מי שיחליט בסופו של יום אם יהיה סניף של האגודה בעיר או לא, זה הלקוחות שלנו ואני מעודד מכמות המצטרפים בשבוע האחרון מפתח תקוה. כל עוד יש לנו לקוחות, אני מחויב לתת שירות בצורה המיטבית. לקראת שנת 2021 יש לאגודה בשורות חדשות ומשמעותיות בסל השירותים לוועדי הבתים".

בהודעת העירייה שהופצה לוועדי הבתים בשבוע האחרון, על ידי ראש העירייה רמי גרינברג, נכתב שהתקשרות של העירייה מול האגודה לתרבות הדיור תיפסק ב-30.11.20 והחל מהתאריך 1.12.20. עוד ציינו בעירייה ש"בחודשים האחרונים החליט ראש העירייה על מהלך היפרדות מסניף האגודה לתרבות הדיור בעיר ויצירת אלטרנטיבה עירונית אשר תאפשר לייעל את השירותים לתושב ולחסוך בעלויות".

האגודה לתרבות הדיור נוסדה בשנת 1964 כמלכ"ר על ידי ממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ונמצאת בפיקוח רשות החברות הממשלתיות. סניפי האגודה נמצאים בחסות הרשויות המקומיות, אשר תומכות בחלק מעלויות כוח האדם. התשלום לאגודה הוא שנתי והוא בהתאם למספר יחידות הדיור בכל בניין ונע בין 29 ל-31 שקלים ליחידת דיור לשנה, תלוי בצורת התשלום. בעיר יש כ-1,200 בניינים אשר חברים באגודה. אחד התושבים אשר התייחס להודעת העירייה אמר: "אני מרגיש מבולבל, ואני ותושבים נוספים חוששים בעיקר מבחינת ניגוד עניינים. למשל אם יש לבניין בעיה מול הרשות המקומית, את מי בדיוק ייצג הגוף שגרינברג מקים?!".

יו"ר האופוזיציה, אורי אהד, שבתפקידו הראשון כחבר המועצה היה לפני שנים רבות יו"ר האגודה לתרבות הדיור בפתח תקוה מספר שבמשך שנים היה שיתוף פעולה פורה בין הרשות לבין תרבות הדיור, גם אם היו חילוקי דעות. "ממה שנראה בפורמט החדש, התושבים הולכים להפסיד שירותים שהם מקבלים מהאגודה לתרבות הדיור. בנוסף, ממידע שהגיע אלינו העירייה דורשת תוספת תקציב של מיליוני שקלים למימון שירותים שנתנה עד כה האגודה על חשבונה", אמר אהד.

מדוברות העירייה נמסר: "'תרבות הדיור פתח תקוה' תעניק לוועדי הבתים המשותפים הסבר על זכויות וחובות הדיירים, הדרכה, ליווי משפטי וייעוץ הנדסי. בנוסף יעמוד לרשות החברים עו"ד המתמחה בדיני בתים משותפים וצוות גישור. מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בישראל, אשר, כאמור תאפשר ליעל את השירותים לתושב ולחסוך בעלויות. האגודה לתרבות הדיור הינו גוף המופעל בשיתוף הרשויות המקומיות כאשר העיריות מקצות על חשבונן את כוח האדם שעובד בסניף האגודה המקומי ובמקביל האגודה מרוויחה גם מדמי החבר המתקבלים ע"י הלקוחות – התושבים. בדיקה שערכה עיריית פ"ת בנושא העלתה כי הוצאות סניף האגודה לתרבות הדיור הפועל בעיר הינו כ-20% מסך התקבולים. מדובר בהוצאות על אנשי המקצוע הניתנים לחברים באגודה כאשר במהלך תקופת הקורונה השירות הופחת באופן משמעותי ודמי החבר שולמו כרגיל.  בשל כך, החליט ראש עיריית פ"ת להקים גוף עירוני תחת השם "תרבות הדיור פתח תקוה" אליו נוידו עובדים בעלי הכשרה מתאימה. יודגש כי "תרבות הדיור פתח תקוה" הוא אינו גוף עיסקי ועל כן השירות לא יהיה תלוי בהכרח בהכנסות. עלות דמי החבר תשאר על 30 ש"ח ליחידת דיור בדומה לתעריף באגודה".

בנוגע לטענה על אפשרות לניגוד עניינים לכאורה, אמרו בעירייה: "תרבות הדיור כמו גם האגודה תפקידם לפעול בין דיירי הבניין ולא מול הרשויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר