בניה בפסגות אפק צילום אילן חתוכה
בניה בפסגות אפק צילום אילן חתוכה

בשנתיים הקרובות: כ-4,700 דירות צפויות להיבנות בפתח תקוה

60 אחוזים מהדירות יהיו בהתחדשות עירונית, 38 אחוז בבניה חדשה. וכמה תושבים חדשים יתווספו לעיר?

פורסם בתאריך: 27.1.21 08:06

כ-4,710 דירות חדשות יתווספו לפתח תקוה בשנתיים הקרובות, כך עולה ממחקר של יד 2. לפי הנתונים, אוכלוסיית העיר צפויה לגדול ב-5.7% כתוצאה מתוספת הבנייה. 60% מהדירות יהיו בהתחדשות עירונית, 38% בבנייה חדשה. המחקר בדק את כמות היתרי הבנייה המבוססת על נתוני הלמ"ס, ואת הבנייה החדשה בפועל בכל הערים בהתבסס על מידע שנאסף על ידי צוות המידענות של יד 2 מפרויקטים בכל הארץ ונתוני הרשויות המקומיות – רק בנוגע לדירות שנמצאות כבר בתהליך בנייה ובבקשה להיתר בנייה. את הנתונים הצליבו במחלקת המחקר עם מספר הנפשות הממוצע למשק בית וכך נגזר הגידול הצפוי באוכלוסיית כל עיר. הבדיקה גם הפרידה בין סוגי הפרויקטים בכל עיר – בנייה חדשה, התחדשות עירונית (תמ"א 38/1, תמ"א 38/2 ופינוי בינוי), ובנייה במסגרת מחיר למשתכן – והנתונים עשויים לרמז על אופייה הצפוי של כל עיר בטווח הזמן הבינוני.
אהרון דינוביץ, יו״ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקוה, אמר: "לפי המחקר, כ-18,400 תושבים חדשים צפויים להתווסף לפתח תקוה בשנים הקרובות והם יצטרכו דירות לגור בהן, אבל בעיר אין כיום מספיק בנייה כדי לענות על הביקושים. ניתן לראות את הנתח הגדול שתופסת ההתחדשות העירונית בעיר ולכן אני קורא לרשות המקומית וגם לממשלה להמשיך ולעודד את הבנייה בעיר במסגרת זו ובכלל, להגביר משמעותית את קצב מתן היתרי הבנייה ולשחרר חסמים נוספים שמעכבים את הבנייה בישראל".

יו"ר ארגון קבלני פתח תקוה אהרון דינוביץ' צילום סמדר יזדי

המדורגות הראשונות לפי מחקר יד 2 הן הערים בית שמש שצפויה לגדול ב-34.5% כתוצאה מתוספת של כ-9,200 דירות חדשות; בת ים שצפויה לגדול בכ-24% עם תוספת של 14 אלף יח"ד; מודיעין שצפויה לגדול גם היא ב-24%; קריית גת עם גידול צפוי של 22% באוכלוסיה; ורמת גן עם תוספת צפויה של 14,200 יחידות דיור שתגדיל ב-20.3% את אוכלוסיית העיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר