אתר בנייה, אילוסטרציה shutterstock_Red_ivory

ארגון הקבלנים והבונים: יש מחסור בדירות בפתח תקוה, אין מספיק בנייה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מספר הדירות בכל היישובים ואת מספר הדירות שנבנו בין 2012 ליולי 2020. אז כמה דירות נוספו בפתח תקוה?

פורסם בתאריך: 23.2.21 08:05

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמות הדירות בפתח תקוה עלתה ב-18% בין 2012 לסוף חודש יולי 2020. נכון ליולי 2020 כמות הדירות בעיר עומדת על כ- 86 אלף דירות, לעומת כ-73 אלף דירות נכון לשנת 2012. מדובר על תוספת של כ-13,000 דירות לכמות הדירות בעיר בכל התקופה. בכל שנה התווספו בממוצע כ-1,500 דירות לעיר.
לראשונה מאז 1995 מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מספר הדירות בכל היישובים בישראל והתוספת בתקופה האמורה. אנשי המקצוע טוענים שעיר כמו פתח תקוה הייתה אמורה להוסיף לפחות כ-1,720 דירות כל שנה. "הנתונים מאשררים את מה שאנו טוענים כבר שנים רבות – אין מספיק דירות בעיר פתח תקווה, אין מספיק בנייה, והמחסור לצערי רק ילך ויחריף בשנים הקרובות, במיוחד ברקע משבר הקורונה", טוען אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקוה. "פתח תקוה היא מבוקשת מאוד למגורים – לעיר מתווספים בכל שנה אלפי תושבים חדשים והם צריכים מקום לגור בו, אך כמות הדירות בעיר איננה מספיקה כדי לענות על הביקוש שלהם. אני קורא למקבלי ההחלטות בעירייה וכן בממשלה – הגיע הזמן לעודד את הבנייה בעיר, להגביר משמעותית את קצב מתן היתרי הבנייה ולשחרר חסמים נוספים שמעכבים משמעותית את הבנייה בפועל – כדי שניתן יהיה לספק לתושבים קורת גג איכותית".
ברמה ארצית, בשנים 2012-2020 חל גידול של כ-16% במספר הדירות בעיריות ובמועצות מקומיות – תוספת של כ-354 אלף דירות. נכון לסוף השנה החולפת, היו בישראל כ-2.736 מיליון דירות למגורים. האחוז הגדול ביותר של הדירות נכון לשנת 2020 היה במחוז המרכז – 25% מכלל הדירות, ובמחוז תל אביב – 20%. המספר הגבוה ביותר של הדירות היה בירושלים – 235 אלף דירות, ואחריה תל אביב עם 211 אלף דירות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רפי סגל פ"ת

    בוך – שייייט ! אני לא מצליח למכור דירה של למרות שהורדתי כבר 8%מהמחיר שמכר שכן שלי לםני שנה, והדירה שלי בקומה יותר גבוהה והרבה יותר מושקעת . מצטער שלא מכרתי לםני שנה

  2. תושב ותיק

    הרסתם את העיר! נהיה פה גטאות בכל שכונה בעיר הזאת! הכבישים לא מסוגלים להכיל 86,000 רכבים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין צורך ביותר דירות.גם כך העיר גדולה מדי.רצוי שיעברו לאזורים אחרים,לגליל,לנגב וימנעו את
    הצפיפות במרכז.

  4. נתי

    אין שום מחסור. צופפו את העיר הזאת שאין מקום לעוד אלפי מכוניות. די לבניה. רוצים ירוק

  5. גיא

    העיר צריכה להבנות לגובה,שיכוני הסלמס המכןערים צריכים לרדת.
    האוכלוסיה גדלה מיגדלים +ראות ירוקת מידדל אחד מכיל תושיישכונה שלמה ונוצר מקום לגנים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר