רשות מקרקעי ישראל סירקין מזרח - הדמייה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל
רשות מקרקעי ישראל סירקין מזרח - הדמייה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל

4,200 דירות: פורסם להפקדה שלב נוסף בתוכנית סירקין

בתוך כך הודיעה העירייה כי תערער על דחיית עתירה שהגישה בנוגע לשלב אחר של התוכנית, ובו כ-8,000 דירות

פורסם בתאריך: 22.4.21 07:59

פורסמה להפקדה תכנית סירקין מזרח המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל בפתח תקווה להקמת שכונה בת 4,200 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר על שטח המחנה הצבאי המתפנה.
התכנית, אותה מקדמת רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון, לפינוי המחנה הצבאי סירקין לטובת שכונת מגורים חדשה בפתח תקווה, היא חלק מתכנית גדולה להקמת כ- 12,000 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה על שטח של כ-600 דונם ומצויה בשטח שממזרח למתחם "סירקין-מערב" שאושר ע"י הותמ"ל (תמ"ל 1076).
שלב א' של התוכנית שהופקד בפברואר 2019 כולל רובע מגורים בשטח של 2,500 דונמים ובו 8,070 יחידות דיור במגוון סוגי בינוי וגבהים. בנוסף התוכנית כוללת 300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה. לתוכנית הזו היו התנגדויות רבות וביניהן של מטה המאבק סירקין, אשר טען לחוסר פתרונות תחבורתיים. שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אורן שוורץ, פסק בהסכמת הצדדים שלא יינתן היתר בנייה ליותר מ-2,700 יחידות דיור, אלא לאחר שתפורסם בחינת היתכנות תחבורתית.
עיריית פתח תקווה הגישה בזמנו עתירה נגד שלב א' של התוכנית, ובה צוינו מספר נושאים ובהם נושא התחבורה. כמו כן ביקשה העירייה שיפוי של המדינה נגד תביעות עתידיות. בתחילת השבוע דחה בית המשפט המחוזי בלוד שלוש עתירות שהוגשו נגד אישור שלב א' של תכנית סירקין, עתירות שהוגשו בין היתר ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקוה, עיריית פתח תקווה ובעלי קרקע פרטית הנכללת בתחום התוכנית. הסוגיות נגעו לבקשת בעלי הקרקע הפרטיים להיכלל בתוכנית בדרך של איחוד וחלוקה ולא הפקעה, בקשת עיריית פתח תקוה לכתב שיפוי מהמדינה והתחייבויות נוספות מהמדינה, בקשה לפירוט של שטח בתכנון מתארי והכללת שטח נוסף בתוכנית שאינו כלול בה. השופט אורן שוורץ ציין כי "החלטת ועדת המשנה של הותמ"ל מבוססת על שיקולים עניינים שהתקבלו במסגרת "דל"ת אמות סמכות שהמחוקק הפקיד בידי הותמ"ל". לאור זאת לא ראה השופט עילה לפעול כ"מתכנן על" ולהמיר את שיקול דעתו בשיקול דעת מוסדות התכנון", ובכך החלטת בית המשפט נותנת רוח גבית להמשך פעילותה המקצועית של הוועדה.
לאור הדחייה, הודיעה עיריית פתח תקווה שהיא נערכת להגשת ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את עתירתה. בעירייה ציינו שלמרות שבית המשפט דחה את דרישת העירייה לשיפוי מהמדינה בשל תביעות פיצויים עתידיות, הוא גם סבר כי יש מקום להסדיר את העניין במסגרת המו"מ לכריתת הסכם הגג. במסגרת זו, תיקח המדינה חלק בנטל הפיצוי ככל שיהיה כזה. כן הוסיפו בעירייה כי בדיון מוקדם יותר, במסגרת ההליך, הכיר בית המשפט בחשש העירייה ממחסור בתשתיות תחבורה מספקות למתחם, מה שהוביל להסדר בין הצדדים, אשר לפיו תיערך בדיקת היתכנות תחבורתית בשלב מוקדם יותר מזה שנקבע בתכנית – מה שיאפשר לבחון בזמן אמת את קצב הקמת התשתיות הנדרשות למתחם. בנוסף, קבע ההסדר מספר הוראות שעניינן הגברת השקיפות והבקרה בפעילות הצוות המלווה לתכנית שיאפשר להגיש התנגדויות בנושאי התחבורה לאחר בדיקת ההיתכנות התחבורתית וכן הוחלט כי תהיה נציגות מטעם העירייה בצוות המלווה של הפרויקט. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "לצד הפעילות שאנחנו מבצעים יחד עם התושבים, בית המשפט קיבל לאחרונה שורה של החלטות אשר תומכות בעמדתנו. כפי שניתן להבין אנחנו פועלים בכל הגזרות כדי להוציא את המיטב בתוך התכניות שהמדינה מקדמת ובכוונתנו לערער על דחיית העתירה שהגשנו בנושא. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי שרווחת תושבי האזור תבוא לידי ביטוי לפני הכל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר