פתח תקוה, מבט כללי, צילום דוברות העירייה
פתח תקוה, מבט כללי, צילום דוברות העירייה

עם כ-40 פרויקטים של התחדשות עירונית: כנס התושבים יוצא לדרך

פתח תקוה, שמדורגת תשיעית במדינה בהיקף הפרויקטים של התחדשות עירונית, תארח כנס מיוחד בהשתתפות תושבים, גורמי מקצוע ושרת הפנים איילת שקד

פורסם בתאריך: 20.7.21 09:17

פתח תקוה מתבלטת בשנתיים האחרונות כמי שמקדמת בנייה למגורים ותהליכי התחדשות עירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38. כעת מקבלת המדיניות העירונית הכרה, בנתונים שצפויה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הפועלת תחת משרד השיכון, לפרסם בשבוע הבא, ולפיהם פתח תקוה היא אחת מעשר הערים שבהן היקפי הפרויקטים מסוג פינוי-בינוי המצויים בשלבי תכנון וביצוע הם הגבוהים ביותר. את המקום הראשון קטפה ירושלים עם פרוייקטים בהיקף של 30 אלף דירות, ואילו פתח תקוה מדורגת תשיעית עם 11 אלף דירות. על פי נתוני המינהלת להתחדשות עירונית כרמים, הכוללים פרויקטים שצפויים לעלות על שולחן הוועדה המקומית בחודשים הקרובים, כמות הפרויקטים גבוהה אף יותר – ומגיעה ל-15 אלף דירות בלמעלה מ-40 פרויקטים.

הנתונים המלאים ייחשפו בכנס השנתי של אתר ההתחדשות העירונית הארצי "מגדילים", אשר יתקיים בהיכל התרבות העירוני ביום שלישי הבא, ה-27.7, בשני מושבים. במושב הבוקר, המיועד לקהל המקצועי, ייקחו חלק בכירים בתחום התכנון והבניה, בהם שרת הפנים איילת שקד, ראש מינהל התכנון דלית זילבר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר וכן הגורמים הבכירים בעיר, בהם ראש העירייה, רמי גרינברג, וראש מינהלת כרמים להתחדשות עירונית, נעם סלע.

רמי גרינברג. צילום ראובן קופולינסקי

רמי גרינברג. צילום ראובן קופולינסקי

מושב אחר הצהריים יפתח בשעה 16:30 והוא מיועד ומוקדש כולו לתושבי העיר ובעלי הדירות, בכניסה ללא עלות. במסגרת כנס התושבים, יועברו הרצאות מעשיות לדיירים על ידי בכירי בעלי המקצוע בענף הנדל"ן, בנושאים כגון "טיפים לבחירת יזם לביצוע פרויקט התחדשות", "חוקי ברזל להתארגנות דיירים לקידום פרויקט מוצלח", "ניהול מכרז יזמים בפינוי-בינוי" ועוד, וכן, יתקיימו פאנלים בליווי שאלות הקהל.

גרינברג אמר: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל במגוון אמצעים כדי לקדם את ההתחדשות העירונית אחרי שנים שהייתה תקועה. הקמת המנהלת להתחדשות עירונית כרמים מוכיחה את עצמה וכיום ניתן לראות יותר ויותר פרויקטים של התחדשות המקודמים במרכז העיר ובשכונות הוותיקות. אנחנו משקיעים עשרות מיליוני שקלים בתכנון העיר ובקצב ההתחדשות העירונית שהינו מהגבוהים בארץ. לצד אלו אנחנו לא מתפשרים על איכות חיי התושבים ואנחנו דואגים גם לתשתיות נאותות לרבות מבני ציבור, בתי ספר וגנים וכן גינות ציבוריות ועוד. אפשר להגיד כי בעזרת המנהלת אנחנו מקצרים את ההליכים הבירוקרטים מול הרגולטור".

נעם סלע מנהל כרמים צילום דוברות העירייה

נעם סלע, מנהל מנהלת כרמים: "מנהלת כרמים מממשת הלכה למעשה את מדיניות ראש העיר לקידום התחדשות עירונית מיטבית בכל השכונות הוותיקות בעיר. אנו פועלים ומובילים פרויקטים רבים מתוך הבנה שהתחדשות עירונית היא גם כורח המציאות ויחד עם זאת בכוחה להזניק את העיר קדימה".

בן מסינג אתר מגדילים צילום יח"צ

בן מסינג, מייסד ובעלי "מגדילים": "בעריכת הכנס השנה בפתח תקוה יש מבחינתי אמירה חשובה. כפי שלמדנו על בשרנו רק לפני חודשיים בעת מבצע שומר החומות, התחדשות עירונית חייבת להתבצע בהיקפים גדולים בכל רחבי המדינה, ואסור שתוגבל לגבולות תל אביב-גבעתיים-רמת גן. פתח תקוה מתבלטת כיום כעיר אשר מקדמת את ההתחדשות העירונית וחשוב לנו להגיע לדיירים ולתושבים עם כל המידע, כי הם אלו שעומדים במרכז העשייה".

להרשמה לכנס היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר