אליהו גינת ומתחם העסקים הלא חוקי שלו ברחוב קפלן

נפל דבר: העירייה זכתה בתביעה נגד סגן ראש העיריה, שיפנה מתחם עסקים בעיר

יו"ר סיעת ש"ס, אליהו גינת, יפנה אחרי שנים רבות את מתחם העסקים שהקים ברחוב קפלן, בהתאם לפסיקת בית המשפט בנושא

פורסם בתאריך: 15.8.21 16:08

נפל דבר: בית המשפט פסק לטובת עיריית פתח תקוה וחייב את הרב אליהו גינת, סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס, לפנות את הקרקעות הציבוריות ברחוב קפלן, מול בית החולים שניידר ולהרוס את העסקים אותם הקים עליהן. זאת בתוך 180 יום. מדובר במתחם עסקים מוכר לתושבים רבים, הממוקם על מדרכה ציבורית מול בית החולים, ובו פועלים מספר עסקים, בהם מסעדה, פיצוציה, חנות פרחים וקיוסק. גינת קיבל שימוש מוגבל בשטח זה כסיוע בתחילת שנות ה-90 ועם השנים הקים עליו מספר עסקים, שחלקם מושכרים לאחרים ולא מופעלים על ידו. אך כאמור, בסוף השבוע התקבל פסק דין, לפיו על גינת לפנות את המקרקעין הנ"ל, בו הוא מחזיק מכוח הסכמים עם העירייה, אשר לא קיבלו את אישור שר הפנים כנדרש על פי סעיף 188 לפקודת העיריות.

על פי פסק הדין, שניתן ע"י השופט אמיר לוקשינסקי-גל, בבית משפט השלום בפתח תקווה, העירייה הינה הבעלים של המקרקעין המדובר, ברחוב קפלן 7. כאמור, בשנות ה-90, התירה לו העירייה להקים ולהפעיל במקום דוכן לממכר מזון, ובהמשך להקים מבנה על גבי המקרקעין. בפסק הדין נטען כי העירייה התקשרה עם גינת לעניין זה, בפטור ממכרז, בשני הסכמים שתוקפם למשך 25 שנים (עד לשנת 2020) עם אופציה להארכת השכירות למשך 25 שנים נוספות, עד לשנת 2045. כאשר תוקפם של ההסכמים הותנה באישורו של שר הפנים, בהתאם לסעיף 188 לפקודת העיריות.

מתחם העסקים הלא חוקי של אליהו גינת ברחוב קפלן

בפסק הדין נטען בנוסף כי מטעמים שונים, לא התקבל מענה ממשרד הפנים במשך שנים ארוכות. עד שבשנת 2014, לאחר פנייה מחודשת מטעם העירייה, שבגדרה בחנה מחדש את תנאי ההתקשרות והביעה את הסתייגותה המשפטית מהם, מסר משרד הפנים את סירובו לאישור העסקה, ודרש כי העירייה תפעל לפינוי הנתבע. אלא שגינת סירב לפנותם בטענה כי משרד הפנים לא אישר את הסכמי החכירה מסיבות שאינן תלויות בו וכי הסתמך על ההסכמים, שלטענתו הוקנו לו כדין וכלכל את צעדיו בהתאם.

כאמור, התביעה הוגשה לבית המשפט על ידי עיריית פתח תקוה על רקע סירובו של גינת לפנות את המקרקעין. כאשר עילת הפינוי העיקרית הינה כי חוזי השכירות שנעשו "הותנו בתנאי מתלה של אישור שר הפנים, משרד הפנים הודיע שהוא אינו מאשר את ההתקשרות, ולפיכך, החוזים נעדרי תוקף ועל הנתבע לפנות את המקרקעין", נכתב בפסק הדין.

בסיכום פסק הדין נכתב כי גינת לא חלק על אופן ניסוח בעד הפינוי על ידי העירייה בכתב התביעה, ולפיכך ניתן צו כפי שהתבקש בכתב התביעה: "לפינוי המבנה והמקרקעין ולסילוק ידו של הנתבע ומי מטעמו ורכושו, תוך השבת החזקה במקרקעין ובמנה לידי התובעת". אך בשל הנסיבות והמחדלים המתמשכים שמצא בית המשפט של כל הנוגעים בדבר, הן עיריית פתח תקווה והן משרד הפנים, קבע השופט כי כל צד יישא בהוצאותיו.

אליהו גינת מסר בתגובה: "מדובר בחוזים והסכמים שנחתמו וקיימים, מעל ל-25 שנה. קיבלנו את פסק הדין ואנחנו לומדים אותו. בסיום ההליכים המשפטיים תכובד במלואה החלטת בית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דורון

    תתארו מה הוא עושה כיו"ר הועדה לתכנון ובניה. מדאיג מאוד. אולי זה מסביר מדוע בקשות לתמא חיזוק נדחות והבניינים מתפוררים לקריסה. אולי זה מסביר מדוע מאשרים תוספות בניה לקבלנים כמו באהרון כצנלסון 17. ושהציבור ינסה לערער. בעירייה חייבים לקחת את הועדה מש" ס.

  2. לירון

    תמהה אני מדוע קיבל א. גינת רשיון חכירה ל25 שנים ? תקופה ארוכה מאוד.ומדוע בלי מכרז?

  3. רחל

    שערוריה איך עירית פתח תקוה נתנה לבנות ככה שחסם את המדרכה ואנשים צריכים לרדת לכביש ועוד משכיר לאחרים לבדוק את העיריה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר