ערב משכנתא על הבר בראש העין, צילום עזרא לוי

משכנתא על הבר: הזדמנויות הנדל״ן בראש העין מסתתרות דווקא בשכונות הוותיקות

איפה מסתתרות הזדמנויות ההשקעה הכי טובות בעיר ומאיזה טרנדים עיצוביים כדאי להיזהר. רשת שוקן ובנק הפועלים קיימו מפגש מיוחד בנושא נדל"ן ומשכנתאות בפאב החצר בראש העין

פורסם בתאריך: 16.8.21 11:10

באירוע "משכנתא על הבר״, שהתקיים ביום ראשון השבוע בפאב החצר בראש העין בשיתוף בנק הפועלים, הוצגו מגמות והזדמנויות בשוק הנדל״ן המקומי.

ד״ר תמיר ארביב, מתכנן ערים ואנליסט, סקר את השינויים בשוק הנדל״ן בראש העין, על רקע ההתפתחות המואצת של העיר בשנים האחרונות והקמת השכונות החדשות. ״ראש העין היא בעצם שלוש ערים, האזור הוותיק, השכונות שהקימו על הגבעות ופסגות אפק. היו דיבורים על להפוך את פסגות אפק לעיר בפני עצמה, אבל אני לא חושב שזה יקרה. מה שכן יקרה זה שהאוכלוסייה תוכפל, כי יש הסכם גג ותוכניות עתידיות. הבעיה כרגע היא מיעוט שטחי המסחר, שלא מייצרים מספיק ארנונה מעסקים ולכן המימוש של פרויקטים כמו לב ישראל ומרכז הקונגרסים הוא קריטי״.

ארביב הציג נתונים לפיהם הקפיצה הכי גדולה במחירי הדיור בראש העין בחמש השנים האחרונות היתה דווקא בשכונת אביב. ״נרשמה שם קפיצה של 40 אחוז במחירים בחמש השנים האחרונות״, וסימן את מתחם קנדי שבשכונה כבעל פוטנציאל לעליית מחירים משמעותית בעשור הקרוב. ״זה מתחם שמיועד להתחדשות עירונית שיקפוץ מ-270 יחידות דיור ל-800. זה יכול לקחת עשור, אבל זו תוכנית במסלול מזורז שהמדינה רוצה לקדם ולכן יש סיכוי שזה יתממש מהר יותר״. ארביב אף התייחס לבעיית הנגישות התחבורתית בראש העין. ״היום ראש העין די מנותקת תחבורתית, אבל יש מאבק שמובל על ידי מירי רגב להסיט קווים ולחבר את העיר ואם זה יקרה זה גם יוביל לעליית מחירים משמעותית״.

מאיה שמחי, מנהלת קשרי נדל״ן באזור מרכז בבנק הפועלים, סקרה את מצב שוק המשכנתאות שנהנה מפריחה חסרת תקדים. ״אנחנו נמצאים בתקופה עם הריבית הכי נמוכה שהיתה בעשור האחרון. אני לא יודע להגיד אם זה יימשך, אבל כן יש ניסיונות של המדינה לצמצם את כמות המשקיעים שרוכשים דירות להשקעה ומהווים היום 12 אחוז מהשוק״. שמחי סיפרה את המהפכה הדיגיטל של תהליך קבלת המשכנתאות בבנק. ״אפשר להגיש היום בקשה בדיגיטל, על סמך הצהרה, ולקבל תוך כמה ימים אישור עקרוני, לצאת לדרך ולבחור נכס. אנחנו משתדלים היום לקצר את התהליך ואפילו מציעים שליחויות על חשבוננו עבור חלק מהמסמכים״. שמחי הוסיפה כי הבנק אף מנסה להתחשב בעובדים שיצאו לחל״ת בהליכי אישור משכנתאות. ״אנחנו יותר גמישים בקורונה, ובוחנים כל מקרה לגופו״.

הערב הסתיים בהרצאה מיוחדת של מעצב הפנים ואיש הטלוויזיה מושיק גלאמין, בנושא סטיילינג. גלאמין סיפר כיצד גדל בבית עם אמא חולת ניקיון, מה הפך אותו למעצב פנים, וסיפר לא מעט עצות עיצוביות: ״חשוב מאוד לא לנתק את הבית מהסביבה שבה הוא נמצא, חיבור בין חוץ ופנים זה דבר מאוד חשוב. אני בעד כמה שיותר טקסטורות וכמה שיותר צבעים, זה עושה את הכל יותר מעניין ולא הרבה הרבה״. עם זאת, גלאמין הדגיש את החשיבות של הפונקציונליות. ״היום המטבח הוא הסלון החדש והכל קורה סביב האי, אבל אם אתה לא מבשל לא בטוח שצריך להשקיע בזה. אצלי בבית המטבח הוא ממש קטן ולא כל כך בשימוש. העצה הכי טובה היא להיזהר מטרנדים, הבית הוא שלכם ואין עוד אנשים כמוכם. הרעיונות העיצוביים הכי מדהימים מגיעים דווקא כשאין תקציב והמקום הכי בעייתי בבית יכול להפוך לפתרון. אנשים מחפשים עכשיו איפה לעשות פינת עבודה, אני אומר שצריך להסתכל דווקא על מקומות בעייתיים ותקועים, אפילו גרם מדרגות יכול להפוך לחדר עבודה״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר