שכונת יוספטל צילום דוברות העירייה

תוספת של כ-3,000 דירות: אושרה להפקדה תוכנית יוספטל

הוועדה המקומית המליצה להפקיד את התוכנית הכוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה, פארק ומבני ציבור

פורסם בתאריך: 1.10.21 07:47

הועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקוה המליצה להפקיד את התכנית המפורטת להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל אשר מומנה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית המפורטת להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל הממוקמת במזרח העיר, אושרה על ידי הועדה המקומית בעיר. התכנית מקודמת על ידי העירייה, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומינהלת ההתחדשות העירונית "כרמים" – מזה שנתיים, והושקעו בה כחמישה מיליון שקלים.

בתכנית המשתרעת על שטח של 335 דונם, קיימות כיום 1,380 יחידות דיור, במבני שיכונים וכן במבנים צמודי קרקע. 980 מתוך יחידות הדיור הקיימות מיועדות להתחדשות עירונית אשר במסגרתה מבני השיכון יוחלפו בבניינים חדישים עם תוספת קומות. סך יחידות הדיור לאחר ההתחדשות יעמדו על כ-4,400. המשמעות היא שמדובר בתוספת של 3,080 דירות בשכונה.

כמו כן התכנית המוצעת עתידה להגדיל משמעותית את שטחי המסחר: 16,000 מ"ר מן השטח ייועדו למסחר, ו-12,000 מ"ר לתעסוקה, בעיקר לאורך רחוב וייסבורג העתיד להפוך לרחוב עירוני-מסחרי משמעותי, שיקשר את מזרח העיר למרכז העיר. בנוסף, התכנית מגדילה באופן משמעותי את שטחי הציבור הבנויים והפתוחים בשכונה, ומציעה כ-52 דונם של שטחי ציבור בנויים וכ-57 דונם של שטחים פתוחים, לרבות פארק שילווה את נחל מזור. התכנית אף תאפשר הקמת מגוון שטחי ציבור, ובתוכם בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, מועדוני נוער וקשישים ומרכז תרבות.

מבחינה תנועתית, התכנית מסדירה את החיבורים אל תכנית סירקין העתידית ומציעה רשת אופניים המתחברת לצירים העירוניים והבינעירוניים. כמו כן מתוכנן אשכול מבני חינוך וקהילה בחלק הצפון מזרחי של השכונה.באזור זה יוקמו גם מועדון הנוער ואשכול של גני ילדים ומעונות היום.
רמי גרינברג, ראש העירייה, אמר: "אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל.  אישור הועדה המקומית הינו צעד משמעותי בדרך להתחדשות המיוחלת – לה התושבים מצפים שנים רבות. ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל מחויבת מכורח המציאות ותאפשר איכות חיים מיטבית עבור תושבי השכונה".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "ההתחדשות העירונית מגיעה לשכונת יוספטל שדייריה ציפו לכך שנים רבות. התכנית המרשימה מציעה פתרון למחסור בשטחי המסחר והציבור, ובטוחני שהדבר ישדרג את סביבת מגורי תושבי יוספטל ותושבי השכונות הסמוכות. זוהי אחת מתכניות הדגל להתחדשות עירונית שמקודמות היום על-ידי הרשות הממשלתית במסלול ישיר לתכנון מפורט של שכונה שלמה. אנו מברכים על התקדמות התכנית, ועל שיתוף הפעולה של העירייה עמנו ועם המינהלת הפועלת תחתינו".

נעם סלע, מנהל המנהלת להתחדשות עירונית "כרמים", אמר: "זהו צעד ענק להתחדשות העירונית בפתח תקוה. האישור והמלצה של הועדה המקומית היא בשורה של ממש לתושבי שכונת יוספטל בפרט ולעיר פ"ת בכלל. שכונת יוספטל הינה פרויקט דגל בעבודתה של מנהלת כרמים, החל משלב התכנון דרך המפגש ושיתוף הציבור עם הדיירים. השכונה הזו זקוקה להתחדשות עירונית והיום עשינו צעד גדול בדרך להגשמת החלום והפיכתה של יוספטל לשכונה מתחדשת ואיכותית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר