איזור התעשייה סגולה (מרכז עסקים ירקון, צילום דוברות העירייה

הפיתוי: יותר זכויות בנייה. המטרה: הוצאת מפעלים מזהמים מסגולה

האם אנחנו בדרך לשינוי אופיו של איזור התעשייה סגולה? אושרה להפקדה תוכנית חדשה לאיזור, היוצרת מנגנון לעידוד יציאת מפעלים מזהמים

פורסם בתאריך: 20.1.22 13:27

הוועדה המקומית אישרה החלטה שמטרתה לעודד את הפיכת אזור התעשייה סגולה לאזור מתפתח של משרדים, הייטק, בילוי ופנאי, וללא תעשייה מזהמת. היום אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקוה להפקדה בוועדה המחוזית את התב"ע החדשה למרכז העסקים ירקון (אזור התעשייה סגולה לשעבר). התכנית יוצרת מנגנון לעידוד יציאת מפעלים מזהמים על ידי תוספת זכויות לבעלי הקרקעות לצורך בניית בנייני משרדים וכיוצא בזה, זאת בהתאם למדיניותו שלראש העירייה, רמי גרינברג. התכנית מבהירה אילו שימושים מותרים באזור ומגבילה שימושים מזהמים.

מטרת התכנית היא חידוש מרכז העסקים ירקון כאזור מעורב שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר, משגשג ותחרותי בהתאם למיקומו. אזור התכנון תחום בין כביש 40 במזרח, נחל שילה בצפון, פארק הירקון מצפון וממערב בית העלמין סגולה, רחוב רבניצקי ורחוב הרב חפוטא מדרום. זאת בסמיכות לתחנת הרכבת סגולה ולקו המטרו 2M שמתוכנן לעבור במזרח.

הדמיית מרכז העסקים ירקון בר לוי דיין אדריכלים

הרחוב הראשי – בן ציון גליס, עתיד להוות המשך של ציר אם המושבות ולהפוך לרחוב בבינוי גבוה למשרדים ותעסוקה מעל קומות מסחריות פעילות ושטחי ציבור. בצידו המערבי של כביש 40 ומדרום לתחנת הרכבת, מתוכננת רצועה אורכית המחברת את שכונות העיר מדרום למרכז התחבורתי ולפארק הירקון מצפון, ומהווה מרכז תעסוקתי. לאורך רחוב הירקונים מתוכנן עירוב שימושים הכולל מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. תכנון רחוב הרכבת הינו המשך ציר המייסדים עד לב פארק הירקון וכולל מסחר, שביל אופניים וציר הליכה. נקודת המוצא של ציר זה הינה מכיכר המייסדים שבמרכז העיר – לאורך רחוב פינסקר, ממשיך לרח' מבצע יפתח ומשם לפארק הירקון דרך רחוב הרכבת. התכנית של פארק הירקון נערכת במקביל ובתיאום מלא עם התכנית של אזור העסקים ירקון.

 

התכנית מציעה פיתוח סביבתי משמעותי באזור וכן שיפור חזותו ותפקודו של נחל שילה – שיפור הגישה אליו ומתן אפשרות גישה לגדה הצפונית של הנחל באמצעות גשרים להולכי רגל, לעבר פארק הירקון. בנוסף, התכנית מציעה תכנון רשת דרכים המבוססת על מערכת הדרכים הקיימת, הרחבת רצועת הדרך, הוספת חיבור צפונה ועוד. כמו כן, התכנית מציעה רשת צירי הליכה ושבילי אופניים המחברים לשימושי התחב"צ.

גרנברג אמר: "אנחנו פועלים בכל היבט שנדרש כדי להתאים את העיר למציאות המשתנה ובמסגרת זו גם להוציא את המפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים ממרכז העסקים ירקון. במקביל, התכנית שאושרה היום, תאפשר לפתח את האזור ולהנגיש את הפארק המטרופוליני המתוכנן למרכז העיר ולכל המרחב. מדובר מתכנית עומק משמעותית מאוד שתהווה נדבך חשוב ומרכזי בהתחדשות העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר